Side 13 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste
Viser søkeresultater 121 til 130 av 165
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Baremei:
    Vi ble veldig uenige når jeg ringte kl 8 en mandags morgen og avbestilte timen samme dag fordi jeg var syk, fordi de mente jeg burde ha avbestilt på fredag (hvordan skulle jeg vite da at jeg skulle være syk på mandag...?), så skulle jeg betale for full konsultasjon, noe jeg nektet ! Det endte med at jeg sendte de en laaaaang mail og fortalte hvor landet lå og at jeg ikke kom til å betale full pris uansett hva de sier...... Legen min fra Balder ringte meg forøvrig i går og hun nevnte ingenting om dette, det gjorde de ikke når jeg bestilte ny time tidligere på dagen heller....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Nå er jula over, deilig synes jeg.... Tørr ikke helt å gå på vekta for jeg tror det har lusket på seg noen ekstra kilo denne jula også

Av ulike årsaker (litt selvtesting også) så har jeg gått på kun levaxin i 3 uker nå og jeg er tilbake på armour ! Formen har vært laber med levaxin, men egentlig så synes jeg ikke det har vært så stor forskjell fra å gå på kombinasjonen armour/levaxin, tror faktisk jeg hadde det vel så bra på liothyronin/levaxin faktisk, men jeg husker ikke helt Jeg har hatt ett større søvnbehov på levaxin enn det jeg har på armour/levaxin og så har kjertelen min blitt større, uten om det så merker jeg ikke store forskjellen, synes jeg selv da. Andre kommenterer at jeg ser bedre ut når jeg går på armour/levaxin, men jeg vet ikke helt jeg.... Uff, dette ble rotet men...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Fant mitt gamle innlegg om forkjølelse, det hadde jeg faktisk glemt...
    Tenkte jeg skulle ta en liten oppdatering da.

Igjen har jeg vært stemmeløs, denne gangen i en HEL uke Hjelpes meg. Så fikk jeg influensa og selvsagt måtte jeg få ørebetennelse i begge ørene + bihulebetennelse. Hoster fortsatt som en bryggesjauer. Da jeg hadde influensaen, hostet jeg til jeg både spøy og tissa på meg... Skikkelig morro :evil:

Nå har jeg vært hos øre, nese, hals spesialist og han sa at jeg hadde veldig store mandler, så vi skulle vurdere om jeg skulle fjerne de, han trodde mye ville bli bedre også når det gjaldt snorkinga mi.... wow !
    Idag har jeg vært og tatt CT av bihulene, så det blir spennende å høre hvordan de er (synes det så ganske tett ut jeg, men jeg er ingen ekspert..) I de neste 6 ukene skal jeg ta en spesiell nesespray og se om det hjelper mot tettheten i bihulene.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Sånn hadde jeg det og i hele fjor vår og sommer. Hadde flere halsbetennelser som var så ille at jeg måtte "ta sats" bare for å svelge. Siden de foregående halsbetennelsene ikke forsvant med antibiotika, bestemte jeg meg for å prøve homeopat siden jeg både har hørt og sett gode resultater på andre ting med det.

Fra og ikke kunne svelge og til ingen symptomer gikk det kun 2 dager. Det var i begynnelsen av september. Etter det har jeg ikke vært forkjølet og har sluppet unna alt barna og mannen har dratt med seg. Om jeg kjenner at noe kan være på gang eller er småtett i nesen har jeg tatt noen doser "medisin" og dermed har det forsvunnet igjen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Kanskje noe jeg skal tenke på bambi. Jeg har skikkelig vondt i halsen igjen idag og kan nesten ikke ta på mandlene på utsiden av halsen.. Skal ringe øre, nese, hals legen imorra og gi beskjed om hvordan halsen er igjen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

I går var jeg hos øre,nese,hals legen igjen.... Har så vondt i halsen og fikk det 3 dager etter at jeg var hos han sist, det var vel forrige mandag.... Sa ifra om jeg var møkkalei og at han værsegod fikk legge inn en anbefaling om at mandlene blir fjerna...

Når jeg kom hjem, lå det ett brev til meg fra Stensby sykehus på minnesund om at jeg har fått time søndag 11.03.07 til søvnregistrering og må møte opp kl 18.00... Det gikk ihvertfall fort, under 14 dager fra jeg var hos øre,nese,hals første gang.

Snikleste også i journalen min og der hadde han skrevet at jeg var kraftig overvektig, frekke legen ! Jeg som er slank som en sylfide og bare mangler ca 30-35 kg på matchvekta

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Og da har jeg vært til søvnregistrering på Stensby sykehus. For en natt sier jeg bare !! Ã… ligge med en slange gjennom nesa og ned i halsen og ett svært spetakkel av en boks på magen, ikke rart man ikke får sove.... Vondt som f**** å svelge og våkna hele tida av at det var vondt/ubehagelig. Nå er jeg egentlig trøtt som en dupp, men siden jeg skal ha hjemmekontor imorra, så holder jeg ut litt til..
    Ting skjer fort da, får svar i løpet av uka og hvis det blir aktuelt å operere, så sa jeg ja takk til å stå på haste liste, så jeg blir prioritert. Av en eller annen grunn, så innbiller jeg meg at jeg bare kommer til å få beskjed om å slanke meg :evil:

Ellers så er halsen bedre, men kjertelen er litt hoven så hvis jeg vrir litt på hodet når jeg f.eks drikker, så gjør det dritvondt, men det går vel snart over det også regner jeg med.

God natt til dere alle sammen, nå må jeg nok gå og kose puta mi gitt.

madonna Gjest

Standard

Søvnregistrering er jo for å finne ut om man kan ha søvnapne (pustestopp), innsnevringer i luftveiene eller andre søvnsykdommer. Ved søvnapne så er det viktig å gå ned i vekt, mange som får denne sykdommen som følge av overvekt. Jeg har selv diagnosen alvorlig søvnapne; hadde 80 stopp i timen (alt over 5 i timen trenger behandling ) og er nå avhenig av en CPAP pustemaskin om natten. Dette er en maskin som kjører trykk inn i nese/munn med forskjellig trykk for å holde pustestoppene unna. Jeg har en variant som ikke kommer til å gå bort ved normalvekt, men da vil tilstanden vil bedre seg.

Dette er jo en potensielt livstruende tilstand og når man vet det; vil ikke beskjeden om at man må gå ned i vekt virke så opprørende... det gjør det ikke lettere å gå ned, men med livet som motivasjon så frister ikke det så mye å skeie ut.( ikke for at du gjør det altså..) Bare forteller dette så du ikke tar "maset" om vektreduksjon som bare negativt, de mener ditt beste

Jeg for min del skal nå i april inn på min 2 registrering og skal gjennom tester for å avkrefte/bekrefte annen søvnsykdom også.

Ønsker deg lykke til videre

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Og da har jeg fått svar fra Stensby sykehus.... og hvis jeg leser alle disse merkelige fremmedordene som jeg ikke skjønner ett døyt av, så feiler det meg ikke spesielt mye annet enn at jeg er "kraftig overvektig" les; feit !! Jeg var trang øverst og nederst i halsen og fikk beskjed om å slanke meg og forsøke meg på en ny søvnregistrering om ett års tid.
    Argh !! Jeg vet jo at jeg ikke har søvnapné, men jeg snorker som ett uvær og gubben har flytta ut av senga og sover på sofaen..
    Og jeg som egentlig hater at noen kommenterer at jeg er for tjukk :evil:

Mye mulig det var noe i brevet jeg ikke skjønte helt, så jeg får også høre hva øre, nese, hals legen sier når jeg kommer til han 12 april.

madonna Gjest

Standard

Vær heller glad at de ikke fant noe du VET at det er utrolig kjipt at de henger seg opp i vekten din, men gjentar igjen: Det er kun for ditt beste! Vi vet jo alle hvor mye problemer som kan komme av overvekt, og snorking er bare litt av det. Fettet legger seg jo hele veien og vil gjøre passasjen til luft i halsen mindre. Musklene svekkes og vil lettere gjøre snorkingen større.

Det at de skriver om kraftig overvekt er bare konstrantering av fakta, og det må vi faktisk bare godta; spesielt når det er avgjørende for denne type problemstilling. (snakker selv som overvektig). Nytter desverre lite å føle oss angrepet og i forsvarposisjon når det gjelder dette. Vi lever i vår kropp, avgjør hva vi putter inn, må søke hjelp til vektreduksjon når vi trenger det, og få hjelp til å balansere hormonene så alt ligger til rette for å vellykket kunne få til ett vekttap. Til og med da er det jo vanskelig å få det til; vanlig friske sliter jo de også.. Men å reagere hardt på at helsevesenet konstanterer fakta er bortkastet energi..

Nå snakker jeg av erfaring som overvektig (skal ned 30 kg), og mener dette i beste mening. Jeg har selv erfart det du skriver om, og reagerte med oppgitthet de første gangene, men nå vet jeg bedre. Be heller om hjelp til vektreduksjon; spør hva de kan tilby deg av hjelp.

Side 13 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste

Lignende tråder

1. Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
    Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-09, 12:12
  2. Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 03-04-08, 19:55
  3. lurer litt på stoffskiftet mitt
    Av evius i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 20:36
  4. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Presentasjoner
    Svar: 24
    Siste melding: 25-04-07, 17:33
  5. Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
    Av Thyr i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 04-05-06, 22:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn