Viser søkeresultater 81 til 90 av 266
-
11-07-10, 17:50 #81
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
Håper inderlig du får time raskt..
Når du kommer til en eller annen, syns jeg du innstendig skal be om å få tatt spyttprøver...en blodprøve sier ikke så mye såsant den ikke er heelt ekstrem..her er nemlig kortisolet bundet, men for oss er det av interesse å vite hva vi her tilgang på -det frie.
Blodprøver tatt om morgenen SKAl forøvrig tas basalt. Dvs. mens en ligger i senga, og helst ikke har snudd seg så mange ganger.
Du hadde stygge inngangsverdier, og det tilsier at du har fått/gått med lav kortisolproduksjon også over lang tid.
Det KAN være en årsak til at du ble sykere med en gang du begynte på Levaxin.
Det står faktisk på pakningsvedlegget det.
Bare til nye som evnt. leser her.
Lykke til.....håper babyen gir deg uante krefter og pågangsmot!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
11-07-10, 21:13 #82
Håper virkelig at jeg får time jeg også. Jeg går bare rundt og svimler i dag. Gutten min hyler etter meg, men jeg klarer ikke å gjøre noe. Blir megastresset av den minste ting, og helt utmattet. Men....det er ingen vits å kontakte sykehuset. Du har rett rexxy69. De leter i hodet. Men jeg vet at dette dreier seg om stoffskifte. Går det an å bli mer frustrert? Finnes det forresten noen her inne med peiling på fritt sykehusvalg?
-
11-07-10, 22:19 #83
Har du vært inne på siden ?
http://www.frittsykehusvalg.no/start/• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-07-10, 22:37 #84
UiB-Haukeland sykehus har blant landets beste leger på binyrer!
Det at du blir stressa for "ingenting" tyder jo på at du har lite stresshormon å møte det med.
Og ja, du kan bli syk av det-virkelig syk!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
12-07-10, 04:56 #85
Jeg har lest tråden din og er enig med Gunnda at du nok har slitne binyrer. Be om spyttprøve! Viktig!! Du kan også få gjort det selv, men da koster det deg mer: http://www.scandlab.com/asp.html
Men etter du har fått tatt spyttprøven, kjøp deg noen tuber med hydrokortisonkrem (ikke salve, den absorberer dårligere) på apoteket og smør deg inn med et par-tre cm krem ca fire ganger daglig. Jeg tror det er en god sjanse for at du vil få noe lindring av symptomene dine.
Men det er altså veldig viktig at du ikke begynner med dette før etter at spyttprøven er tatt da smøring av hydrokortison vil forvrenge testresultatene dine og skjule binyretrettheten- så vent!
-
12-07-10, 09:22 #86
Hei! Nå har jeg på ny tatt en ringerunde. Det nærmeste jeg har fått time er om 14 dager ved Balderklinikken hos en lege ved navn
Ragnhild Skari Luell. Jeg aner ingenting om denne legen, men håper det ikke blir bomtur helt til Oslo.
-
12-07-10, 16:11 #87
Hei! Jeg skriver her igjen fordi jeg er så vanvittig svimmel og susete i hodet. Som en rullegardin blir trukket ned, og jeg blir svimmel bare jeg snur hodet for fort til siden. Dette skjer alltid hvis jeg har vært bittelitt i aktivitet. Kan dette være et stoffskiftesymptom eller ha noe med medisinene å gjøre? Blir bare verre og verre for hver dag på medisin jo! Andre som har erfaringer med svimmelhet? Jeg skal forøvrig til fastlegen og spørre om binyretesting på onsdag. Hva bør jeg si hvis han sier blodprøve er nok? Og hvor lang tid tar det før man får svar?
-
12-07-10, 17:20 #88
Ja, jeg plages mye med svimmelhet. Er temmelig sikker på at det skyldes binyretretthet i mitt tilfelle. Hvis legen hevder en blodprøve er nok, argumenter med at det viser kun kortisolnivået på ett tidspunkt på dagen, det er viktig å se på døgnvariasjonen, derfor må man teste flere ganger i løpet av en dag (ved spyttesting gjør man dette vanligvis fire ganger i løpet av ett døgn). Ditt kortisolnivå vil også reagere på stresset du utsetter deg for. Å komme seg opp, stelle seg og dra til legen på morgenen, vil medføre at du stresser og det vil etter all sannsynlighet føre til at du skårer relativt mye høyere på en slik måling hos legen enn om du hadde gjort det hjemme i ro og mak. Resultatet blir misvisende.
Nå kjenner jeg ikke til den legen du har fått time hos på Balderklinikken (går på Balder selv), men jeg regner med at du får prøvekit for å ta spyttprøver der. Du kan jo kanskje prøve deg å høre om du kan ta dette på forhånd? Siden du bor så langt unna? Kanskje det går an å skrive en mail til klinikken/legen og be om å få prøvekit tilsendt, evt ordne gjennom sykehus på ditt bosted (at legen ordner med rekvisisjon). Det gjelder også andre aktuelle blodprøver. Kan jo ikke garantere at dette går, men kanskje er det verdt et forsøk? (Har selv sendt mail dit og bedt om lignende og det har gått greit, men så har jeg jo vært pasient der en tid.) Men nå har du jo heldigvis fått kortet ned ventetiden litt.
Og, igjen, etter du har fått tatt denne spyttprøven, prøv litt hydrokortisonkremsmøring og se om det kan hjelpe deg litt, det gjorde det for meg.
-
12-07-10, 18:38 #89
Også 'vanlige' leger bruker spyttprøver. Forskjellen er bare at de tar to prøver og ikke fire. Få tatt fire, slik som Rufus sier. Få dem analysert på Aker hormonlaboratorie, de er ledende på
hormonanalyse i Norge også er det gratis. Teskit og alt dette kan gjøres via fastlegen. Det hadde vært en kjempefordel å få tatt prøver før du skal til Oslo, så press på fastlegen din. Mange flinke folk herinne som kan tipse deg.
Jeg har også litt nedsatt binyrefunksjon og er tidvis svimmel...
-
12-07-10, 19:46 #90
Det kan utmerket godt være binyrene dine men kan være en rekke andre årsaker som f.eks.
Øresus og svimmelhet - umiddelbart faller Ménières sykdom inn i hodet mitt. Er en sjelden tilstand med ukjent årsak, men man mener allikevel at plagene skyldes forstyrrelser av eller for stor mengde væske i buegangene (balanseorganet) i det indre øret. Den økte væskemengden skyldes sannsynligvis en blokkering av den sirkulerende væsken (endolymfen) i balanseorganet. Symptomene er i starten ofte atypiske og kan arte seg som episoder med bare ett symptom, eksempelvis plutselige anfall med svimmelhet.
Lav Ferritin: har jeg skrevet til deg om før fører altså til lav HB (hvite blodlegemer som du også har), som gjør at du får mindre kapasitet til å frakte O2 rundt i kroppen. Du kan bli svimmel, få hjertebank, andpusten og lignende. Det er derfor viktig å følge med på både HB verdiene dine og Ferritin. Ferritin sier noe om utsiktene på lang sikt, mens HB sier noe om akkurat her og nå.
Hvordan er blodtrykket ditt? Både lavt og høyt kan gi svimmelhet.
Blodsukker? blodsukkerfall?
Håper du får hjelp nå både hos fastlegen og på Balder!
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat

Bokmerker