Viser søkeresultater 11 til 20 av 33
-
12-06-10, 17:57 #11
Mariatistel - hvorfor?
Har vært til lege for å få hjelp/medisiner grunnet lavt stoffskifte.
Fikk beskjed om å begynne på en rensekur... Mariatistel ganger 3, var beskjeden jeg fikk. Ingen forklaring eller noe. Har lest om denne planten og bruksområdene nå, og forstår ikke hvorfor jeg skal ete noe sånt. Stapper ikke ting i kroppen, uansett hvor naturlig det er, uten å vite grunnen til at det skal gjøres.
Noen som har fått samme beskjed?
-
12-06-10, 18:55 #12
Sv: Mariatistel - hvorfor?
Har spist mariatistel i lang tid - men uten at noen lege har anbefalt det. Utrolig fornuftig lege! Mariatistel har en masse gode egenskaper og en av dem er at den renser leveren. I sammenheng med stoffskifte er det viktig da det har betydning for dejodifisering av T4 til T3. Så intet dårlig tips. Lever og mage bør fungere så godt som mulig for at hormonene du spiser skal fungere så godt som mulig.
Mariatistel virker avgiftende på leveren ved at virkestoffet silibinin binder seg til utsiden av cellene og blokkerer inngangen for spesielle giftstoffer. Silibinin beskytter også leverceller ved å styrke deres antioksidant aktivitet. Mariatistel er nå anerkjent som en kraftig antioksidant. Den antioksidative virkningen av silymarin skal være 10 ganger kraftigere enn vitamin E.
Silibinin har også evnen til å regenerere skadete leverceller. Dette virker kun på normale leverceller og vil ikke stimulere til vekst av kreftceller. Mariatistel er praktisk talt fri for bivirkninger. Vanlig dose er ca. 500mg pr dag.
Du kan lese mer på f.eks: http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/sily_mar.htm
Intet å være redd for å innta - kun gode erfaringer med mariatistel.
H:-)
-
12-06-10, 22:49 #13
Ja, en fantastisk plante er det helt sikkert. 'Marietidsel kan under visse omstændigheder være livreddende', som det hedder på denne side fra et tysk Apotek http://www.apotheken-umschau.de/Heil...JUP113921.html
Det gælder så tilfælde, hvor man behandles på hospitaler og andre steder, hvor man kan få injektioner indeholdende det aktive stof fra planten - og hvor der er tale om forgiftninger. Men der er da ikke nogen tvivl om, at Marietidsel også kan redde meget for mange i mindre doser i kapsler og teer.
Det er et stykke tid siden, jeg har brugt den, men jeg vil da gribe i frøposen igen og lave mig noget fantastisk kedelig men velgørende te
Og rexxy69, tak for det, du har skrevet her om tidslen
-
15-06-10, 18:27 #14
Tusen takk for svar

Har vært avsted i dag og kjøpt meg en boks. Starter på 500mg, som ble nevnt. Så er det bare å se hva som skjer. Starter med de i kveld
Blir så gla når det er folk her å spørre, og som gir sånne gode, klare svar. Tusen takk igjen
-
03-07-10, 15:11 #15
Legen min vil ha info om naturlig hormon
Nå har jeg fått nok. Føler meg lurt og trakasert av en lege jeg nylig var til. Jeg var ikke sprudlende nok, og brydde meg ikke om vitsene og støveldans, så da får jeg visst ikke hjelp der... Jæ.. idiot

Fikk tak i en tidligere lege av meg i dag, lørdag. Hadde visst privatnummeret
Han fikk høre noen av symptomene jeg har (samboeren min som snakka med han) og ba meg komme innom til tirsdag. Ble veldig gla, for han har egentlig eviglange ventelister.
Men, jeg skulle ta med info til han. Har nemlig bedt om naturlige medisiner (Armour/Erfa/hva som finnes). Går nå på Levaxin 100 microgram, skulle øke i morra til 150 microgram.
Jeg skulle ta med følgende info:
Produsent
Aktive innhold
Hvilken styrke som finnes
Anbefalt dosering
Vet at dette finnes mye info om her på forumet, men jeg er helt i kjelleren nå. Eier ikke konsentrasjon. Det eneste restkonsentrasjonen brukes til nå, er å holde tilbake tårene...
Håper det er noen som kan hjelpe meg
-
03-07-10, 15:48 #16
Sv: Legen min vil ha info om naturlig hormon
Info Erfa Thyroid
Erfa Thyroid er likt gamle Armour, men rimligere om du får bokser på 500 tabletter.
På Infosiden står det meste om innhold, dosering og tablettstyrker. Anbefaler at legen din skriver ut 125 mg i 500 x i en boks, det er rimeligst for deg. Be om resept som varer ett år! Eventuelt kan du også be om resept på lavere styrlke i tillegg, tablettene er litt smulete når du deler dem.
Resepten er på godkjenningsfritak, dvs egen resept, se her
Søknadskjema her
Viktig at din hjelpevillige lege ser dette!The dosage of thyroid hormones is determined by the indication and must in every case be individualized according to patient response and laboratory findings. There are wide variations in individual responses.
Lykke til på tirsdag
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-07-10, 16:15 #17
Sv: Legen min vil ha info om naturlig hormon
Og så er det viktig at du forbereder legen din på at din TSH nok kommer til å være 0 når du har det bra - slik at han ikke kommer til å ville strupe medisinen din fordi signalhormonet ikke er innenfor normalen (som hos en frisk person som ikke bruker Erfa!!!).
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
03-07-10, 16:33 #18
Sv: Er medisinert men mangler det lille ektra
Snille dere er som gidder å hjelpe meg og mitt surrete haue. Det som er mest frustrerende er at prøvene er "fine". Men sakser med all den hjelpen dere har gitt, og håper på det beste. Er jo ikke anna å gjøre...
Symptomene er der jo fremdeles. Og om det viser seg å likavel ikke være stoffskifte (selv om jeg ikke får bivirkninger på levaxin), så får de scanne meg med alt de har av maskiner, og tappe de literne de trenger med blod. Jeg vil ikke gå sånn her lengre
Snakkes
-
03-07-10, 17:12 #19
Skjønner så inderlig godt hvor du kommer fra. Nå skal jeg til Balder til uka å få nye medisiner. Jeg har ikke bare "fine" prøver jeg er tom overdossert

Jeg får da også en utredning i forhold til "andre ting" som har dukket opp siste året
Har allerede fått konstatert d vitaminmangel, høy homocystein, lav folat. Samt at masse fler prøver er tatt. Det er håp om å finne ut hva du skal bruke tid og energi på å utrede baree du får rett hjelp,så kan man selv finne ut hva som passer for seg
-
03-07-10, 20:02 #20
Homocystein er en aminosyre som reagerer på diverse ubalanser.
Den blir høy ved lav B12 og folsyremangel som du skriver du har, og er nok det legene kjenner best. Mål da metylmalonat, som kan gi videre opplysinger.
Men den blir også høy ved for lavt stoffskifte !
http://www.uib.no/info/dr_grad/2004/nedrebo.htm
http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1105385• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifteSvar: 124Siste melding: 27-08-11, 18:41 -
Hvorfor mangler vi medicin?
Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-09, 17:24 -
Svingninger i tsh/medisinert
Av lillybell i forumet TSHSvar: 7Siste melding: 24-09-09, 22:01 -
Hva bør TSH ligge på når man er medisinert....
Av Nettverk i forumet TSHSvar: 17Siste melding: 10-02-08, 16:16 -
om lille meg
Av Reven i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 15-04-07, 15:24
Svar med sitat

Bokmerker