Viser søkeresultater 21 til 30 av 88
-
10-05-10, 17:39 #21
Sv: Jeg tror jeg blir gal her...
Det jeg synes er viktig å finne ut noe om er : kommer det lave stoffskiftet av at kjertlen ikke produserer nok - eller kommer det av noe utenom kjertlen (euthyreot).
Det enkleste er da å måle om du har noen form for anitstoff mot kjertlen i blodet.
Jeg så hastig etter i tråden (takk Anisa) men fant ikke poster om antistoff ?
Er ikke de målt ?
Og D-vitamin ?
Om det ikke er kjertlen som er syk, er det jo på tide å ta noen genprøver.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-05-10, 17:53 #22
Har ikke tatt noen anti prøver regner jeg med for legen i Norge mente jeg ikke trengte mer enn det hun bestemte men dette vil jeg finne ut av da jeg kommer tilbake.
Har ikke tatt D-vitaminprøver men regner med at de er bra siden jeg har gått på D-vitaminer i et par år. Hadde skikkelig mangel da jeg begynte å ta det + C-vit mangel og dårlige jernlagre som jeg har hatt så lenge jeg kan huske).
Anisa, jeg er imponert hvor fort du fant den tråden;-)I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
10-05-10, 18:24 #23
Jeg vil jo bare karakterisere en utredning som ikke innebærer måling av antistoffer som ubrukelig til å bygge noe som helst på.
Antistoffer står helt sentralt i all stoffskiftediagnostikk - en kan ikke ordinere Levaxin uten de prøvene. Det kan føre til at man overser viktige saker og setter igang feilbehandling.
Feks : Hadde du lav D-vitaminstatus på det tidspunktet Levaxinbehandlingen startet, kan dette alene være årsaken til lave stoffskiftehormoner i blodet.
Og det er klart at om du har lite stoffskiftehormoner i blodet, og tar noen ekstra vil man jo føle bedring.
Men det er nå best at kroppen settes istand til å regulere nivået selv.
Syns du burde få tatt en mer helhetlig utredning jeg da Trude.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-05-10, 18:43 #24
Ja jeg får vel prøve på å få det ved Balder eller noe, selv om jeg er veldig skeptisk til å bruke så mye penger på det. Hva om jeg opplever det samme som hos legene min og jeg ikke blir tatt alvorlig, tenker jeg men jeg får nok bare hoppe i det og gjøre det.
Men kanskje jeg får skrive opp en liste på alt jeg har eller har hatt, hehe for jeg kan umulig huske det;-)
Vel, tusen takk for støtte og råd i hvertfall, det er en stor trøst
I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
21-06-10, 17:31 #25
Sv: Da har jeg vært hos lege i Egypt.
Hei igjen.
Da har jeg kommet tilbake til Norge og fryser så det holder, burde ta en tur til legen men siden jeg ikke har fått byttet fastlege, kvier jeg for å gå. Hadde jo tenkt å bestille time på balder også men kjenner jeg er ganske så motløs og frykten for ikke å bli trodde og/eller bare bli avfeid er stor.
I mellomtiden har jeg funnet et par prøvesvar fra 2009 og tenkte å legge de ut her.
Prøver tatt 01.04.08
S-FERRIT: 36
S-JERN: 11.9
S-TIBC: 68
JERNMETN: 18
S-VITB12: 330
S-FOLAT: 15.7
S-KALSIU: 2.23
S-FORSFOR: 1.22
S-KREATI: 72
S-URSYRE: 303
S-GGT: 26
FS-TRIGL: 2.20
S-KOLEST: 4.1
S-TSH: 5.7 (0.20-4.0)
S-VIT D: 34 (50-150)
TILLEGG TATT 11.04.08
S-TPO-AS: 463 (<35)
PRØVER TATT 14.03.09
S-FERRIT: 39
S-JERN: 10.6
S-TIBC: 71
JERNMETN: 15
S-VITB12: 241
S-FOLAT: 23.1
S-KREATI: 68
S-TSH: 3.7
S-FT4: 12.6
S-VIT D: 56
PRØVER TATT 24.06.09
S-FERRITIN: 52 (15-200)
S-JERN: 12.0 (9.0-34.0)
S-JERNBINDINGSKAP: 69 (49-83)
S-JERNMETNING: 17% (10-50)
S-VITB12: 275 (170-650)
S-NATRIUM: 139 (137-145)
S-KALIUM: 4.4 (3.6-5.0)
S-KREATININ: 74 (45-90)
S-ASAT: 21 (<35)
S-ALAT: 20 (<45)
S-GAMMA GT: 33 (<45)
FS-TRIGLYSERIDER: 1.26 (<2.60)
S-KOLESTEROL: 4.2 (3.3-6.9)
S-TSH: 4.0 (0.20-4.0)
S-FRITT T4: 11.9 (9.0-22.0)
S-VIT D3: 62 (50-150)
Da de siste prøvene ble tatt hadde jeg tatt, jern + vitaminer ganske så lenge.
Sikkert slitsomt å lese for mang dette men om noen orker så settes det pris på;-)
Jeg ser jo selv at fritt t4 ikke er så veldig høyt og det var kanskje ikke så rart jeg følte meg krappy, jeg gikk på den tiden en hel tablett tre ganger i uken og en halv de andre dagene. Legen sa jeg kunne øke med en halv tablett i uken etter disse siste prøvene, jeg valgte selv å øke slik at jeg tok en hel tablett hver dag, som jeg fortsatt gjør. Jeg tenker at jeg kanskje burde øke men at jeg burde gå til lege igjen først (selv om jeg ikke stoler på leger i det hele tatt, hmm kanskje jeg har fått legeskrekk. I hvertfall en meget stor aversjon for å gå, det er sikkert)I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
21-06-10, 17:54 #26
Hei Trude
Har sittet å lest gjennom tråden din. Om Balderklinikken kan hjelpe deg, er jo ingen garanti. At du trenger hjelp er det ingen tvil om. Jeg føler mange av de samme tingene som du. Blant annet at det er et tiltak å ta enkelte telefoner osv. Gå derfor inn på Balderklinikkens hjemmesider å send dem en mail gjennom deres system, så ringer de deg. Jeg gjorde dette, de ringte meg tilbake etter en uke, og jeg fikk tlf konsultasjon nesten med en gang. Prøver ble rekvirert som jeg har tatt her hjemme, så reiser jeg til Oslo for å få hjelp neste uke
Kanskje blir det ikke så stort initiativ for deg hvis du kan ta kontakt med dem via nettet.
Lykke til
-
21-06-10, 21:14 #27
Våre brukere anbefaler klinikker, der de hypothyreote/stoffskiftesyke kan få en second opinion eller behandling, når deres sykdom enten er blitt avvist av fastleger eller spesialleger pga "fine blodprøver", eller at sykdommen har blitt behandlet uten effekt.
- Heggeli Helhetsmedisin: Inntil videre ingen kritiske tilbakemeldinger vedr. Heggeli, med unntagelse av advarsler mot en navngitt kvinnelig lege, som syke med hypothyreose IKKE bør oppsøke. Søk etter opplysninger i underforumet "Hos legen".
--- - Lillestrøm Helseklinikk: Inntil videre ingen kritiske tilbakemeldinger vedr. Lillestrøm Helseklinikk.
--- - Oftebro Helse: Vær oppmerksom på at dr. Helge Oftebro kan kunsten å behandle med Levaxin og sitt eget "Oftebrokonsept", men at han ikke er populær hos flertallet av skolemedisinske norske leger. Les mer i underforumet "Dr. Oftebro".
--- - Balderklinikken: Vær oppmerksom på at Balderklinikken overveiende behandler etter resultater av TSH-prøven. ER TSH-prøven "fin" og innenfor referanseverdiene, kan man risikere å bli møtt med de samme holdninger som man møter hos sin fastlege. Man kan ikke vite på fohånd hvilken Balder-lege som følger TSH-regimet. Det må heller ikke bli tatt for gitt at Balderklinikken behandler med naturlige hormonlegemidler, (Thyroid USP). Les videre i underforumet "Balderklinikken".
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
- Heggeli Helhetsmedisin: Inntil videre ingen kritiske tilbakemeldinger vedr. Heggeli, med unntagelse av advarsler mot en navngitt kvinnelig lege, som syke med hypothyreose IKKE bør oppsøke. Søk etter opplysninger i underforumet "Hos legen".
-
20-07-10, 19:45 #28
Vel, da har jeg vært hos legen igjen, og ja samme fastlege som før for da jeg prøvde å forandre på fastlege så måtte jeg jo ha en kode som jeg ikke har. Har ikke somlet meg til å få tak i den heller. Og jeg sa jo at jeg skulle prøve balder men fikk meg aldri til å ringe i tillegg til at vi må passe på gryna slik at vi kan fortsatt få bo i egypt.
Her er i hvertfall resultatene av blodprøvene mine tatt 08.07.10:
S-FERRITIN 94 (15-200)
S-JERN 14,7 (9,0-34,0)
S-JERNBINDINGSKAP 65 (49-83)
B12 240 (170-650)
FOLAT 12,9 (>5,7)
NATRIUM 142 (137-145)
KALIUM 4,5 (3,6-5,0)
KALSIUM 2,27 (2,15-2,51)
FOSFAT, UORGANISK 1,10 (0,85-1,50)
MAGNESIUM 0,84 (0,71-0,94)
KREATININ 65 (45-90)
URINSYRE 340 (155-350)
ASAT 15 (<35)
ALAT 16 (<45)
GAMMA GT 19 (<45)
TRIGLYSERIDER 0,98 (<2,60)
KOLESTEROL 4,9 (3,3-6,9)
HDL-KOLESTEROL 1,2 (1,0-2,7)
LDL-KOLESTEROL 3,4 (1,4-4,7)
TSH 3,1 (0,20-4,00)
FRITT T4 13,8 (11,0-23,0)
FRITT T3 4,5 (3,5-6,5)
ANTI-TPO 383 (<100)
TRAS <0,8 (<1,0)
FSH 6 (<12)
LH 5 (<17)
ØSTRADIOL-17BETA 0,34 (>0,10
PROGESTERON 21 (FOLL.Fase<3)
TESTOSTERON 1,1 (3,0)
SHBG 25 (23-100)
Vitamin D3 63 (50-150)
Vitamin E 28 (14-50)
Vel, det var det.
Det eneste jeg skjønner og har fått med meg er vel at TSH kanskje ligger for høyt selv om det er innenfor normalområdet og at FT4 ligger litt lavt.
Hadde satt umåtelig stor pris på om noen kunne fortelle hva de ser ut av prøvene mine.
På arket fra legen sto det bare at alt er normalt.
Prøvene har vært sendt til Fûrst om det har noe å si.
Det jeg selv ser ut i fra tsh og ft4 er at jeg bør øke i medisindosen men er usikker på hvor mye.
Det gikk ganske bra hos legen denne gangen og hun virket faktisk bekymret men hun trodde selvfølgelig det måtte være noe fysisk i tillegg til stoffskiftet og hadde jeg bodd i Norge ville hun henvist meg men jeg vet ikke hvor for det sa hun ikke, annet enn videre undersøkelser.I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
20-07-10, 20:25 #29
Heisann Trude
Skjønner godt dette med økonomi. Har selv brukt tett oppunder 10 000 kr på legebesøk, medisiner og kosttilskudd det siste halvåret. Min trøst er at hvis jeg er frisk, kan jeg jobbe istede for å ende opp som ufør. Jeg kan være mor for mine barn og en kone for min mann. Forstår likevel at din situasjon ikke nødvendigvis er lik min.
Av prøvene dine ser at du med hell kan ha høyere B12, så det kunne lønne seg å ta et tilskudd. At du trenger å øke medisindosen din er det ingen som helst tvil om. Veldig rart legen din ikke sa noe om dette
Det er jo hun som skal gi deg råd om hvor mye. Men når hun engang ikke har gjort det, må du ikke drive å avvente dette. Hele kroppen din går jo i dvale.
Hvis det er riktig slik som jeg oppfatter deg at du står på 50 mcg Levaxin, vil jeg anbefale deg å starte med å øke med 25mcg og jobb videre derfra. Vent et par uker mellom hvoer doseøkning siden Levaxin jobber så langsomt i kroppen din. Lytt til deg selv. Forstår at det er vanskelig for deg å få legehjelp der du er, derfor blir det vanskelig å få fulgt opp med nye prøver også. Ville først og fremst anbefale deg å skaffe deg legehjelp somkan følge deg opp
-
20-07-10, 21:13 #30
Det er jo sånn, at lavt stoffskifte vil påvirke oss forskjellig - ettersom hvor vi er svakest for det......
Og du ser ikke ut til å ha noen svake punkter Trude ?
Vel.....
Du har iallfall ikke et prøveutvalg som vil avsløre det - så da må vi vel bare tro deg ?
Altså at : Du har det ikke bra, og den eneste belastning det lave stoffskiftet har på deg, synes å være nettopp det du klager over ?
Så hvorfor tror man deg ikke på det !!!!!!!!!!!!!!!
Jeg tror : øk dosen litt.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Av Herdis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 265Siste melding: 23-11-10, 12:35 -
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat

Bokmerker