Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard TSH hos mænd (nora)

Hej nora

Du skrev en gang for ret længe siden, at mænd kan have forhøjet TSH uden at have problem med stofskifte. Har du mulighed for evt. at uddybe?

Det kunne godt ligne en ny kamp i farvandet her hos os. Min søn er 33 år og en standardblodprøve i anledning af et helbredstjek viser TSH på 3,96. I min verden tyder det på at han er ved at udvikle et stofskifteproblem og Fanden tager mig, om jeg lader det ske at lade læger afvise at udrede ham. Om jeg så skulle sende ham til Belgien og spise havregrød resten af mit liv. Han er ikke selv klar over konsekvenserne af stofskifteproblem. Han tror bare, at en stærk vilje kan ordne problemerne for ham. Det virkede jo alle andre gange, ikk`? Jeg derimod ved, at alle hans år med uddannelse, en god stilling og meget fin arbejdsindsats - kan bare ikke vedligeholdes/bevares når brain fog og andre "stofskifte-velsignelser" bliver mere reglen end undtagelsen. Så jeg er ved at varme op til, endnu en gang - at gå på barrikaderne og denne gang - ved jeg hvad jeg skal konfrontere og hvordan jeg skal bære mig ad. Det må bare ikke overgå min søn.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Re: TSH hos mænd (nora)

Klart at lavt stoffkisfte er det samme hos menn som hos oss.
    Men det fins en gruppe menn som ikke opplever noen symptomer enda de har lavt stoffskifte.
    Legene anvender denne kjensgjerneingen feilaktig på oss, for eksempel når de offisielt sier at man ikek ahr symptomer før TSH er blitt 10.

Det som er , er at det ikek fins noen kvinner som mangler symoptomer til tross for lavt stoffskifte, mens det fins menn som ikke har symptomer til tross for lavt stoffskifte.

Jeg synes din sønn har gansle høy TSH. Her i Norge ville han ikke fått behandling i Nord-norge og vest-norge, og heller ikke helt syd i Østfold, mens mange steder i og rundt Oslo ville han fått behandling.
    Men nå bruker flere og flere leger det danske databaserte programmet legehåndboka og der innfører man danske tilstander. Det står at behandlign av subkinisk hypothryeose er omstridt der....og at alt under 10 er subklinisk.

Husk at jeg postet linker til det tysjke forumet hvor de har senket øvre grense til 2,5 der, og at de får behandlig med 2,5 og noen steder 2,12.

nora

Lignende tråder

1. Thyroid Support for Mænd
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 0
    Siste melding: 13-04-09, 22:58
  2. TSH hos mænd (nora)
    Av Anisa i forumet TSH
    Svar: 1
    Siste melding: 10-11-08, 08:14
  3. nora?
    Av rikke i forumet Lavt stoffskifte