Viser søkeresultater 41 til 50 av 52
-
15-04-10, 20:39 #41
Sv: Ashwagandha urt mot binyretrøtthet
Normalt er det en slags gylden regel om, at man forhindrer kroppen i at tilvænne sig en urtekur ved netop at holde korte pauser en gang imellem. Men som det fremgår af mine to indlæg i denne tråd, gælder det ikke for mig og Ashwagandha, da både en ufrivillig kort og en lang pause faktisk har medført en slags downeffekt i forhold til før, så nu er det slut med at glemme nye forsyninger i tide.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-04-10, 21:58 #42
Til gengæld har jeg til min store overraskelse
lige læst, at der er risiko for hyperthyroidisme - ved brug af Ashwaganda.
Jeg læste om det på den engelske udgave af Wiki hvor der under bivirkninger - side effects - står:
There are few listed side effects for Withania Somnifera in humans, but a study on its effects on rats found unfavorable issues in their hearts and adrenal glands in extremely high dosages taken for a duration of 180 days.[]
Ashwaganda (- latin Withania somnifera -) stimulates the thyroid leading to thyreotoxicosis in some humans[] and in mice.[][]
Dvs.
"Der er registreret får bivirkninger hos mennesker, men i en undersøgelse af urtens effekt på rotter blev der fundet ugunstige tilstande i hjerter og binyrer efter mege høje doser indtaget over en periode på 180 dage.
Ashwaganda (- latin Withania somnifera -) stimulerer skjoldbruskkirtlen og leder til forhøjet stofskifte hos nogle mennesker og mus."
Hmmmm ... Jeg har ikke forstand på de hersens kemiske ting og sager. Men hvad siger I derude - er der mon fx nogen, der har prøvet at blive hyper af Ashwaganda ?
-
15-04-10, 22:27 #43
Problemet oppstår jo ved overdosering på friske individer.
Altså individer som har en fungerende skoldkjertel stimuleres høyere produksjon.
Det har ikke vi (de fleste her) så nevnte problem kan ikke oppstå hos oss.
Så kan nevnte hendelse nettopp bevise at urten fungerer.
En øket binyreaktivitet skal jo følges opp av flere stoffskiftehormoner.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-04-10, 22:41 #44
Det er godt vi ikke rotter eller mus, hva`?
For nylig læste jeg om en person i England (?), der døde af overdosering med postevand. En eller anden idiotisk konkurrence om, hvem kunne drikke mest vand på korteste tid... Jeg tror at det "kun" var 4 liter vand, der har taget livet af konkurrencens vinder....
Hvis du går tilbage til indlæg nr. 15 her i tråden, Nielsigne, vil du kunne læse følgende: Iflg. Panda S. Kar A. J Pharm Pharmacol 1998; 50: 1065-1068 og Panda S. Kar A. J Ethonopharmacol 1999; 67: 233-239 øges kroppens produktion af T3 og T4 med op til 111% af urten Withania Somnifera (Ashwagandha).
Nogengange kan det godt betale sig at læse hele tråden, før man går i gang med at bekymre sig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-04-10, 23:01 #45
He he, sikkert. Jeg må dog sige, at jeg ofte føler, det er uoverkommeligt at sætte mig ind i det hele ... Jeg forsøger at følge med, men mængderne, Anisa, mængderne ... Min dagsform svinger som en vimpel på en flagstang, så det kan være svært at sætte sig ind i alt, selvom jeg rigtigt gerne vil. Det er en af de ting, jeg er så spændt på ved thyroidbehandlingen - for det ville være så fantastisk fx at kunne læse en HEL bog

... og det har jeg ikke kunnet i årevis
HJÆLP, hvor er jeg i det hele taget bagud. Jeg får saftsuseme travlt
-
16-04-10, 08:51 #46
Jo, Nielsigne - man starter jo bagud.......
Vi har vel nesten alle sammen følelsen av å ha sittet på baklemmen i lang tid.
Når behandling så endelig starter er det mye å ta igjen, og fristelsen er stor - både til å prøve alt mulig og til å øke dosen for hurtig.
Også kunnskapsmessig (det var vel det du tenkte på ?) er man litt i bakleksa.
Jeg visste svært lite om dette da jeg fikk diagnosen, og det jeg visste var feil.
På biblioteket fantes noen sjematisk godkjente læreboksforklaringer.
Det var internettet som ble redningen, og det var pasientene jeg lærte av.....
Jeg tror rådet må bli : Skynd deg langsomt og ikke stopp opp før du har gått for langt.......
Benytt tiden på internett.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-04-10, 11:30 #47
I dag har jeg rundet en uke med Ashwaganda (fra NOW), jeg tar nå 3 kapsler pr dag (ruffly fordelt utover dagen).
Etter bare et par dager merket jeg at utslett ved albuene sakte men sikkert forsvant -
det som er igjen av det nå er kun sårskorpene (fordi jeg ikke klarer å la være å plukke/klø på "alt"
).
Jeg hadde også utslett på baken - det er helt borte
(plukker meg vel ikke så mye der da, ..kanskje
).
..fortsettelse følger
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
03-06-10, 19:53 #48
Har fått påvist lavt kortisol (Scandlab-test). Tenker å starte med ashwaganda.
Anisa: Du kjøpte visst i helsekostbutikk i Danmark? Kan ta turen til København (en del timer med tog). Noen spesielle forhandlere der? Håper dere som bor i Danmark kan svare.
-
03-06-10, 20:19 #49
Hei Akas!
Du trenger ikke dra til Danmark for å kjøpe det. Jeg kjøpte 5 bokser på www.iherb.com og det gikk fint, fikk det på døren etter 4 dager.
-
03-06-10, 20:20 #50
Du trenger ikke dra til Danmark...
bare bestill her:
http://www.iherb.com/Search?kw=ashwagandha+
Hadde jeg bodd i USA hadde jeg fått behandling for lavt stoffskifte. Nå har jeg kjøpt meg ARMOUR og skal prøve ut dette alene.
Lignende tråder
-
"Binyretrøtthet" av James L. Wilson
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 25-09-11, 20:28 -
Ashwagandha urt mot binyretrøtthet
Av queenie i forumet UrtemedisinSvar: 17Siste melding: 18-03-10, 12:39 -
"Binyretrøtthet" av James L. Wilson
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 5Siste melding: 29-06-09, 13:16 -
Levaxin, Armour, binyretrøtthet
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 28-05-09, 00:07

Svar med sitat

Bokmerker