Side 1 av 14 1234567891011121314 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 131
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Question Erfa Thyroid og erfaringer.

Hei igjen !

Er det noen her som kan fortelle meg om Erfa Thyroid og erfaringer med det? Hva er det som er så spesiellt med sammensetningen til preparatet?
    Er det en sammensetning av t1 - t4 som er spesiell ift foregående liknende preparater eller...? Noen her som har byttet fra levaxin til thyroid med god effekt, og hvor god? Mye spørsmål, men er uendelig takknemlig for noen svar !!

Mvh Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Post Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Er det noen her som kan fortelle meg om Erfa Thyroid og erfaringer med det?
    Hej Jeanette

Før der kommer nogen med et svar til dig, kan du også forsøge selv søge på emnet. Der findes allerede rigtig mange tråde og indlæg med netop det indhold du efterlyser. Du kan vælge Avansert søk" https://www.stofskifteforum.dk/search.php , hvor du kan vælge f.eks. "Søk i hele innlegg" eller "Search Titles only", hvor du enten søger på hele forummet eller vælger et bestemt forum/underforum.

Du kan også søge på et bestemt brugernavn "Finn alle meldinger av bruker" eller "Finn tråder som er startet av brukeren".

Endelig kan du også indstille søgeresultater til enten vist som "Tråder" eller "Meldinger". Ved egen søgning er du også lidt mere uafhængig af hvornår andre er tilstede på forummet og kan svare.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.

Takker ligst til deg Da blir det full research resten av kvelden

Mvh Jeanette

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Heia Snertingdal !
    Tyroider er jo din bestemors stoffskiftemedisin. Den har vært i bruk fra ca. 1860, men stadig blitt mer og mer prosessuellt utviklet.
    Det utvinnes hormoner av grisekjertler med en metode som i dag fremstår som svært ensartet og holdbart.

På 1970-tallet fant man en metode for å lage ett av hormonene syntetisk - T4. Alt som var nytt den gangen var bra - alt det gamle var UT ! Og FY !
    Så syntetindustrien, som hadde hatt noe suksess med et par preparater før dette, hadde lett spill. De tok over markedet !
    Endel av svertekampanjenes argumenter fra den tid henger enda igjen hos leger, så vær obs på foreldet info fra den kanten.

Jeg har jo lest tallrike beretninger fra pasienter om hvor fint de har fått det etter overgangen.
    http://thyroid.erfa.net/ har de en "meningsmåling" - se selv.
    Jeg er selv en av dem, og det finnes mange her på forumet også.
    Statistikken holder ikke vitenskapelig mål.
    Den består jo av de som har hatt det så jævlig på Levaxin - og enda hatt overskudd til å komme seg ut av helvetet.
    Altså : De som har det fint på Levaxin bytter jo ikke, og er ikke med i statistikken. Man vet ikke hvor mange av de som vil si det er like bra, eller dårligere. Har man det bra - kan man ikke få det bedre. Det er ikke noe rusmiddel dette.
    Derfor : Har du det bra på Levaxin er det ingen grunn til å bytte.

Søker du på navnet mitt vil du finne at jeg hadde det helt jævlig, og mistet alt jeg hadde. DET, er bivirkningen som idag svir mest.
    Den gang det sto på hadde jeg ikke reservetanker til å tenke på slikt.
    Det var vondt over alt og jeg lurte på om jeg ville overleve.

Nesten alle plagsomme symptomer var forsvunnet etter få måneder på Armour Thyroid.
    Jeg vet ikke hvorfor, men det er jo åpenbare forskjeller i de to tablettypene. Svaret må ligge der.
    Produsenten av den tabletten endret innholdet og det skjedde noe merklig med produksjonstillatelser og det er ikke kommet noen forklaring det går å feste lit til.
    ERFA Thyroid produseres etter samme oppskrift som den gamle Armour, og skal være like bra.
    Jeg får min første sending i morgen, og starter på mandag.
    Og jeg kommer til å melde om resultatet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Takk skal du ha!

Dette var VELDIG interessant: (klippet og limt fra sida du nevnte)

Did you feel a difference when Switching from Levothyroxine to Thyroid?
    Yes
    855 97.2%
    No
    25 2.8%

Har i hvertfall et mål med legebesøket i morgen kjenner jeg på den ene hjernecella som virker for tida....

Er veldig takknemlig for at du brukte tid på å svare meg "`n Finn", ser at du dessverre har en smertefull historie bak deg... At du bruker tid på å gjøre andres liv bedre står det STOR respekt av, håper du får tilbake like mye som du gir. HEIA!

Historier om mennesker som mister alt fordi de er alvorlig syke og ikke får den hjelpen de har krav på, gjør meg forbanna. Det minner meg på hvorfor jeg vil så fort som mulig tilbake til jobben min.

Da har jeg sjekket litt til og har skjønt at preparatet er forholdsvis lett å få tak i for apotekene... Men det var jo en stiv pris må jeg si..
    Men det får nå bare gå Men dette kan fås på blå resept, har jeg lest på forumet her, men da måtte en få en endokrinolog til å skrive ut resept?

(Vurderer å bli Stoffskifte minister i Norge... Mye idiotregler !!! )

Mvh Jeanette

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Skal stemme på deg jeg Jeanette
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Bra dæ hehe

Da har jeg tatt min første thyroiddose i dag.... Trapper ned med levaxin og opp med thyroid har jeg bestemt meg for, fordi jeg blir nok veldig dårlig hvis jeg skulle kutte ut levaxin i noen dager for så å starte opp med thyroid. Har startet opp med å ta 15 mg thyroid i dag (pluss redusert levaxindose da), og 15 minutter etterpå fikk jeg en merkelig angstliknende følelse i /rundt hjertet.. Ett kvarter senere følte jeg meg mer årvåken enn jeg har gjort på lenge.. Det var akkurat som om kroppen fikk briller på ett slags vis . Jeg har IKKE hatt behov for å legge meg å hvile og sove flere ganger om dagen i dag, noe jeg har måttet gjort i hvertfall siste 6 månedene. Den voldsomme brainfog -følelse-perioden og lave energien jeg de siste månedene har fått etter medium store måltider har vært betydelig reduserte i dag. Jeg har også gått en tur hvor jeg har brukt kroppen godt, hvor jeg har følt "hvor godt og vakkert alt er" og uten å være utslitt etterpå. Hadde en liten nedtur på kveldstid, men den var ingenting i motsetning til slik jeg har hatt det de siste månedene.
    Brenningene/sviingen jeg har hatt særlig i armene har vært borte i dag; bare hatt litt i huden i fingrene. Og det har egentlig vært ganske plagsomt de siste 14 dagene.

Nå gleder jeg meg til å trappe ytterligere opp med Thyroiddosen!!

Mvh Jeanette

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej Jeanette
    Hvor lyder det godt

Jeg tænker på, hvad det betyder, når du skriver mg - milligram eller mikrogram? Jeg bekymrer mig af og til om jeg forstår norsk godt nok ... Så derfor spørger jeg for en sikkerheds skyld

... jeg lurer på, om det er bedst at gøre som Jeanette og starte op med at supplere den syntetiske medicin? Eller om det er bedre bare at cutte den helt og starte på bar bund med den naturlige ...? Er det mon en temperamentssag, eller er det kroppen, der skal bestemme?

Nogen råd?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Vi må stadig minne om de små størrelser.....
    milligram er ett tusendels gram
    mikrogram er ett milliontedels gram.
    bokstaven for mikro er den Greske bokstaven my (noen sier mju)
    Den er på alle datamaskiner, godt gjemt under M-tasten - man skal bare holde nede AltGr-tasten først. (den til høyre for mellomromstasten)

Levaxinpiller oppgir ikke pillevekten, men innholdet av aktiv substans T4 i µg.
    De varierer fra 25µg til 200µg.
    200µg = 0,2mg.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

µ - WAUW et my-tegn på min computer

Ja, det er jo ikke helt ligegyldigt, om man får milli- eller mikro!

Super, tak n'Finn!

Side 1 av 14 1234567891011121314 Siste

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29
  3. Armour Thyroid - dosis, erfaringer
    Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 25