Side 5 av 5 Først 12345
Viser søkeresultater 41 til 44 av 44
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Liten effekt av medisiner?

Vel - det tar laaang tid å opparbeide et stort nok lager når dette først er blitt for lite. Særlig med piller - sol går mye fortere, så hvis du finner noe så si fra da
    Det er ikke tilrådlig å slutte med D-tilskudd før du er sikker på at du har nok - og det betyr ikke bare mitt i normalområdet - når man er i denne årstiden.

Og - disse erfaringene er jo mine da - noe som er slik jeg opplever dem. I blanding mad min forstyåelse av hva jeg har lest.
    Ikke sikkert alle har det slik .......
    Du vet det med den derre saltklypa Bente
    Sjekk alt du leser - og hører !

D-vitamin har en meget omfattende og dårlig kartlagt funksjon i kroppen.
    Det finnes mange berettelser om dets fortreffelighet og nødvendighet som er lett søkbare. Lite på Norsk - vi ligger langt etter, selv om vi som klorer oss fast på et isflak i vintermørket burde vel vært å finne blandt de mere avantgarde ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Meldinger
    20

Jeg har lest litt rundt omkring på nettet og funnet ut at det nok slett ikke er så unormalt at T4 synker når man får kombinasjonsbehandling, da behandler man det med å øke levaxindosen akkurat slik som legen har gjort med meg....
    Men hjertebanken jeg får av lioen er fremdeles der da, jeg holdt opp å ta tablettene i et par dager, skal prøve forsiktig igjen i dag.

Noen andre som har erfaring med synkende T4 på kombibehandling ???? innspill her mottas med takk
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Hvis man erstattet det egenproduserte med Levaxin ville TSH bli mye lavere !
    Det kommer av at hypotalamus (hormonsensoren) har mye større affinitet for Levaxin enn for det egenproduserte.
    Altså : Man trenger mye mindre Levaxin for å reflektere samme TSH på målinger.
    Dette er veldig interessant, n'Finn! Har du noe dokumentsjon på dette jeg kan ta med til legene mine om dette? Min TSH er jo alltid lav når jeg har det bra, og det blir tolket som overdosering. Ellers har jeg vært fristet til å ta et ørlite tilskudd med T3, selv om det ikke funket så bra for meg, bare for at legene skal godta at TSH er lav

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Men Ruth... jeg tror at de spyttprøver der rekvireres på Aker måler kortisol kun 2 gange i døgnet, så hvor effektivt det er er ikke til at vide med sikkerhed, når der skal fastslås døgnvariationen.
    Nei da. Det er fire ganger i døgnet i disse prøvene!

Side 5 av 5 Først 12345

Lignende tråder

1. Trijodtyronin (T3) har en gunstig effekt i hjernen
    Av Anisa i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 0
    Siste melding: 29-08-09, 10:09
  2. For den som vil ta seg en liten dans
    Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 16-11-08, 20:37
  3. effekt av Neo mercazole?
    Av april i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 23-05-08, 07:55
  4. Svar: 55
    Siste melding: 06-01-08, 10:28