Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Uklar urin
-
16-12-09, 01:57 #1
Uklar urin
Ja nå er jeg nesten flau over alle spørsmålene mine her.. bær over meg og heller ignorer meg om jeg maser for mye hehe..
Men det har seg slik at jeg over noen dager nå har lagt merke til at urinen min er uklar. Det ser ut som jeg har hatt en liten dæsj med melk i doskåla liksom.
Den ser ikke grumsete ut, ikke noe slim eller noe sånn.. og jeg har ikke eggløsning nå.. Har hatt urinveisinfeksjon mange ganger.. så det er ikke det som er problemet.
Det lukter egentlig normalt, men det er da denne uklare fargen..
Hmm.. bør kanskje sjekke dette opp med en urinprøve?
Noen som har opplevd dette eller vet hva dette kan være? Er dette normale symptomer relatert til stoffskifte?
Jeg spør fordi jeg lurer og lærer en masse på denne måten..
-
16-12-09, 18:59 #2
Sv: Uklar urin
Har du prøvd tranebærte eller tranebærkapsler?
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
16-12-09, 21:41 #3
Nei, det har jeg ikke tenkt på nå. Men drikker alltid tranebærjuice og tar kapsler når jeg har blærekatarr.. Men jeg har ikke vondt eller noen ting.. Men skal prøve likevel.. Kanskje det er blærekatarr som kommer snikende.. har blærekatarr flere ganger gjennom året.. så jeg pleier å føle når det er på vei..
-
17-12-09, 01:30 #4
Vet ikke om det trygger noe men jeg har de siste årene hatt det sånn, når jeg tenker meg om var det vel når jeg begynte å bli lav.
Jeg har litt gulere enn jeg har pleid før om årene men den er liksom matt gul.
Kansje noe som følger med,
jeg har aldri vært plaget med urinveisinfeksjon, men er veldig plaget av bihulene. liker ikke bruke penicilin etc for mye så jeg har lært meg tegnene og snyter den av meg,
Varme dusjer og sterk suppe løsner bedre enn nesedråper.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
17-12-09, 10:54 #5
Det er ikke relateret til stofskifte på anden måde, end at mange stofskiftesyge har et forringet immunitet og kan derfor opleve bl.a. gentagende udbrud af blærebetændelse. Måske fordi den evt. aldrig bliver helt helbredt(?)... Det ved jeg ikke, men jeg ved at mange hypothyreosesyge ude på foraer i verden klager nemlig over gentagende betændelser i "urin-systemet".
Om det er det samme, som når en del "Hashimoto-patienter" bliver inkontinente, som f.eks. denne pige beskriver, ved jeg heller ikke så meget om, men måske er det værd at udforske nærmere?
Når det gælder selve urinen, der beskrives som "uklar" (evt. også "skummende") er der altså all mulig god grund til at undersøge for proteintabet (bl.a. albumin) gennem urinen. Bodybuildere og sportsfolk kender til "uklar urin" efter en stor, fysisk anstrengelse. Det skulle gerne være normalt. Det plejer også være et af tegnene på svangerskabsforgiftning. Men ellers kunne "uklar urin" være et tegn på f.eks. en infektion i urinsystemet, eller et symptom fra nyrerne. Specielt vigtigt hvis man har diabetes eller tæt på diabetes, højt blodtryk osv. Så under alle omstændigheder bør man ikke "vente og se", men få undersøgt ved urin- (og evt. nyre-) prøver, hvis det "uklare" fortsætter over nogle dage.
Håber du finder ud af det, eller hvis det gentager sig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-12-09, 21:18 #6
Ja, jeg tar med meg en urinprøve og leverer til uken da jeg skal til legen da.. Bedre å undersøke og utelukke i stedet for å la noe hope seg opp i systemet.
-
06-01-10, 18:27 #7
Jeg få uklar urin 1 time efter jeg har drukket mælk eller youghurt.
Men min urin er holdt op med at være gul siden starten af Eltroxin. Det ligner bare kartofelvand.
Og når man tager B vitaminer bliver urin meget gult, næsten selvlysende.
Efter en operation fik jeg penicillin på hospitalet. Min urin var blevet kraftig orange.
Man kan få sådan nogle urin stest strimler i helsekost forretninger med 9 eller 10 forskellige farver. Man kan hurtig se på farveskiftet og sammenligne med en tabel om der er noget galt. Det hedder Medi Test Combi i DK.
Mvh AdamEfter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.
-
06-01-10, 19:10 #8
Skal kjøpe sånne teststrips.. de er jo kjekke å ha liggende..
De heter medi test her også. Jeg drev nettbutikk før, og da husker jeg at jeg vurderte å ha dem i sortimentet.
Men jeg mistenker protein i urinen. For nå har det begynt å skumme når jeg tisser, og det er slike tråder/grums i urinen. Urinen er ikke melkehvit lenger, men vanlig gul men med grums...
jaja.. forhåpentligvis et steg i riktig retning
-
07-01-10, 01:55 #9
Sånne test sztrimler skal jammen jeg investtere i også
Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
30-05-10, 19:32 #10
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2009
- Meldinger
- 1
Lignende tråder
-
Blod i urin
Av Mann-61 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 11-10-07, 20:09
Svar med sitat

Bokmerker