Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Medisinering....

Jeg fikk en SMS i dag med følgende spørsmål: Hvor lenge sitter envt. virkningen av "Liothyronin" i kroppen(etter å ha kutta den ut).
    JEG kan ikke gi svar, men kanskje noen av dere?
    Vedkommende har hypotyriose og ble sterkt overdosert for en 4-5 år siden.
    Medisinering siden den gang fungerer ikke. Alt fra i desperasjon i å kutte helt ut, til å begynne helt fra "0" igjen.
    Hun har nå en periode gått på 75µg Lev. samt 7,5µg Lio. Blodprøvene indikerer langt fra overdosering. Hun føler seg heller ikke hyper, BORTSETT fra en hvilepuls på 100-110!!
    Spørsmålet er...kan hjerterytma ha tatt permanent skade av den kraftige overdoseringa?
    Hun kutta Lio for litt over en uke siden, men merker ikke noen forskjell av det.(.Går jo ellers på en nokså lav dose Lev.)
    Jeg har sagt at jeg skal spørre dere, og så evnt. svare henne.
    Hun er forøvrig medlem her inne, men ikke tilgang på PC i en periode.......
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Medisinering....

I felleskatalogen står det halveringstid ca 2 døgn på Lio.

Når det kommer til hennes noe høye hvilepuls så er denne gjerne et symptom på overdosering/forhøyet stoffskifte. Du skriver imidlertid ingenting om hva hennes verdier er, bortsett fra at de ikke skulle tilsi overdosering/symptomer på høyt. Men det som er normalt for andre av verdier, kan være for høyt for henne.
    En slik hvilepuls er for de fleste over tid utmattende og heller ikke bra, så jeg synes hun bør ta en prat med sin lege og få dette litt grundigere undersøkt. Feks med et 24-timers EKG. Det er mulig hun bør behandles med betablokkere til dette roer seg litt, men det er en vurdering en lege får gjøre. Min erfaring etter å ha hatt høyt stoffskifte er at det tok tid før hvilepulsen sank, selv om jeg tippet over i lavt etter behandling med radioaktivt jod. Hvis Lio er årsaken til den høye hvilepulsen, vil det nok ta mer enn en uke etter avsluttet før den roer seg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Tusen takk for svar..Innlegget MITT var ikke utfyllende nok!
    Hun er under "kontroll" av både fastlege og endokrinolog. Det er den siste som medisinerer henne, og sørget for 24 t EKG. Hun fikk betablokker, men av en eller annen grunn jeg ikke husker, måtte hun kutte ut det.
    Jeg skal iallfall overbringe at det henger igjen "Lio" i kroppen hennes!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Bare hyggelig Betablokkere er for noen forbundet med en del bivirkninger. Jeg måtte selv prøve en del ulike før jeg slapp unna de verste bivirkningene. Godt å høre at hun blir fulgt opp og jeg håper hun vil føle seg bedre snart. Høy hvilepuls er slitsomme greier.

Lignende tråder

1. Medisinering
    Av Jodie i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 27-02-08, 12:58
  2. Trenger jeg medisinering el ikke? Håper på innspill fra dere
    Av Cin i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 28
    Siste melding: 16-03-07, 21:30
  3. medisinering av armour ??
    Av Theodora78 i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12