Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: "Food Inc."
-
14-06-09, 22:01 #1
"Food Inc."
"Food Inc." er titlen på en dokumentarfilm, der har haft premiere i fredags, i USA. Filmen er allerede blevet kaldt for supermarkedernes "Dødens gab", da den tegner et skræmmende billede af fødevarenes vej "fra jord til bord". Vel at mærke industrifremstillede fødevarer.
Inden jeg så et par trailere til filmen, troede jeg at det var Michael Moore, der havde produceret filmen. Men nej. Denne gang er det en anden ophavsmand - Michael Pollan, der står bag denne debatskabende film. Som det også er Michael Pollan, der har udgivet adskillige, lige så debatskabende bøge om mad, i USA.
Man siger i Danmark, at det plejer tage ca. 10 år, før amerikanske trends når til Danmark. Men efter en særlig opmærksom indkøbstur i et af danmarks storste supermarkeder i går - tror jeg, at denne film kunne lige så godt beskrive vores egne forhold på madområdet. Filmen kommer i løssalg først til september, så jeg venter... Foodincmovie.com
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-06-09, 01:43 #2
Sv: "Food Inc."
Ingen nyheter her for meg. Jeg har visst sannheten om hvordan alle verdens land behandler dyr/fremstiller produkter lenge, lenge.. Det gjøes på samme måte verden rundt. Det gjøres på feil måte. Og ikke bare i USA, som noen tror, også i Norge, Sverige, Danmark osv.
- Det er forøvrig fantastisk at en slik film som den aktuelle filmen får premiære, kommer på dvd osv. Da kan jo folk lære & forandre på ting etter de har sett den! Og det gir håp! Filmen blir ikke dysset ned. Den blir hørt! Og det er godt!
Vi blir definitivt syke av maten vi spiser. Og organisk mat er svaret - Spiser vi kun organisk mat, føler vi oss bedre, og blir mindre syke! Jeg syntes selvfølgelig at mat med MSG smaker herlig, men jeg vet også at det er farlig å spise det. Så jeg har begynt å unngå det. (Det kan virke som om det er MSG i "alt" vi spiser av halvfabrikat/ferdiglaget mat..) Man må bare være intelligent, ta de rette valgene, for seg selv og for sine. Og fortelle alle du bryr deg om hvordan det ligger an i matveien våre i dag.
Det er som med Hypotyreose Type 2. Folk reagerer med mistro først. Men etterhvert.. Hører de mer og mer på hva du sier.. Særlig hvis DE også blir syke!
Vi må bare få Organisk mat til å bli billigere! Det er trist at vi i Norge i dag betaler ikke bare det dobbelte, men ofte også TRE ganger så mye for et Organisk produkt som et "vanlig" produkt. Det er med andre ord BILLIGERE å bli syk enn å holde seg frisk. Logisk, huh?
For folk flest, i hvertfall i Norge, vet ikke en dritt om hva MSG er, om hva Organisk mat er, osv. Jeg kan ikke snakke for andre land, men jeg vet at de blir flinkere og flinkere i USA - mange vet om Organisk mat der borte, og de har stort utvalg av Organisk mat i mange butikker! Min søster har bodd i USA i noen år. Hun har pendlet frem og tilbake mellom Norge og USA. Alt hun har av god viten om sunn mat og en sunn livsstil har hun lært i USA. Hun advarte meg for 5-6 år siden om hvor farlig det er å drikke lettbrus med kunstig sukker. Jeg hørte ikke på henne. Men jeg har i ettertid innsett at det er sant det Amerikanske forskere har sagt. Lettbrus er FARLIG!!!
Det gjelder å bli hørt. Det gjelder å høre på. Og det gjelder å TRO på det man hører. Det gjelder bare å velge å tro på den RETTE informasjonen man får! For gudene skal vite at man får servert over 90% bullshit hele tiden, fra alle hold.
Den største feilen du kanm gjøre som beboer i et flott Nordisk land som feks. Norge er å tro at man BARE får all dritten i USA. For det er feil. Den samme dritten er her også. Alt, faktisk. Bare i mindre skala. Norge er et lite land. Det gjør det dog desto lettere å bli hørt! Så her er det stort potensiale for forandring. Jeg akter å gjøre mitt for å forandre på ting når jeg blir friskere og får mer energi!
Jeg skal da begynne med å takke de som hjalp meg til å bli frisk. Flere av dere er her på forumet! ;)
Nå skal jeg spise noen organiske nøtter, skylle de ned med fersk appelsinjuice, og nyte en organisk gulrot. Binyrene mine skal visstnok ha godt av sånn kost.
Man blir sunn av å ha blitt syk!
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Er akkuratt ferdig med boka til Per Egil Hegge
Av ung mor i forumet Per Egil HeggeSvar: 17Siste melding: 27-10-08, 23:47
Svar med sitat
Bokmerker