Side 5 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 54
    Gjest

Standard

gitteh , hva er normalt prolactininnhold i blodet ? Jeg har funnet noen gamle prøver her etter og ha lett i gamle permer og det er visst tatt en slik prøve av meg for snart 1 år siden.. Da var prolactinen min på 403..

Da det ble oppdaget lavt stoffskifte i 2004 lå prolactinen min på 512..

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ja, derer har rett med at det er en stor sammenheng mellom benskjørhet og manglende menstruasjon. Man ser det tydelig hos anorektikere, og her hos dem som mangler menstruasjon pga for høyt prolaktin eller annet.
    Grunnen er atdu vanligvis må ha eggløsning for å ha regelmessig mens, og egggløsning forutsetter en topp i østradiol i dagene midt i cyklus, altså fra dag 10-14. Det er en graf på nettsiden www.snartgravid.com .
    Det er noen som sier at progesteron hjelper for bentettheten, men det har jeg ikke lest på noen medisinske nettsider, det er bare han Lee som skriver det og han har ikke blitt godtatt i noe seriøst miljø.
    Det er anerkjent at østradiol har stor betydning for bentettheten hos kvinner.

Gjest

Standard

Takk for engasjement, nora

Både gynekologen og legen min er da samkjørte på at det ikke er noen fare. Jeg tror da ikke på dem, men har ikke fått meg til å si det på den måten. Ymtet bare frempå om at "jeg har hørt at"...

Gjest

Standard

-......

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    112

Standard kraftige menstruasjoner

jeg ligger langflat i en uke hver måned jeg har menstruasjon...
    har hørt kraftige menstruasjoner kan være pga lavt stoffskifte

jeg er såpass syk av stoffskifte at jeg har aldri orket tanken på å få barn, så jeg har lyst til å sterilisere meg - for da mister jeg mestruasjonen sant?
    Sambo støtter meg - han er sjeleglad jeg tenker tanken - for han har overhodet ikke lyst på barn han heller...

ppiller har jeg prøvd det meste av, og andre ting - men jeg har så kraftige humørsvingninger fra før - at jeg greier ikke bruke det...

noen som har erfaringer med sterilisering? jeg er 33 år.
    Ny og forvirret hypo... Maikas dagbok

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: kraftige menstruasjoner

Det er hypothalamus og hypofysen, der i virkeligheden styrer menstruationscyklus og således kan selv de kvinder, der har mistet begge deres æggestokke ikke undgå at mærke menstruationstegn i kroppen, før selve hypofysen selv "går i overgangsalderen".

En almindelig sterilisation medfører kun ophør med at kunne blive gravid, fordi æggeledere bliver opbundet. Kun hvis du helt får fjernet din livmoder, slipper du for blødninger. Men du slipper ikke for alle andre symptomer på menstruation, såsom evt. PMS og andre gener med ødemer, irritabilitet osv. fordi de styres fra hjernen (hypofysen).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Maika...har du prøvd p-piller. De skal hjelpe slik at både blødninger og smerter blir mindre.
    Jeg leser innlegget ditt en gang til, og ser jo at jeg ikke har fått med meg alt(du HAR prøvd p-piller!!)
    MEN- stoffskiftet ditt er fortsatt for lavt(en TSH på 8 er for høyt bl.a.), så det er å håpe at du blir bedre av mensen når stoffskifet blir bedre regulert. Ja, du har lov til å håpe på det!!
    Sist endret av gunnda; 07-05-09 kl 13:40 Begrunnelse: Lest feil...
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    112

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Maika...har du prøvd p-piller. De skal hjelpe slik at både blødninger og smerter blir mindre.
    5 typer, og jeg tåler det ikke pga bivirkninger, verst humørsvingninger - og de har jeg altformye av fra før. pluss jeg må dele pillene i flere deler og ta dem gjennom dagen, hvis ikke kaster jeg opp-.. så p-piller har vert et mareritt, alt annet jeg har prøvd også.. Og når en er på min alder og ikke mosjonerer er ikke pp sunt når jeg tidligere har hatt blodpropp.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    112

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er hypothalamus og hypofysen, der i virkeligheden styrer menstruationscyklus og således kan selv de kvinder, der har mistet begge deres æggestokke ikke undgå at mærke menstruationstegn i kroppen, før selve hypofysen selv "går i overgangsalderen".

En almindelig sterilisation medfører kun ophør med at kunne blive gravid, fordi æggeledere bliver opbundet. Kun hvis du helt får fjernet din livmoder, slipper du for blødninger. Men du slipper ikke for alle andre symptomer på menstruation, såsom evt. PMS og andre gener med ødemer, irritabilitet osv. fordi de styres fra hjernen (hypofysen).
    oi! har man like sterke menstruasjonssmerter som steril? Kutte over egglederne? Trodde ikke man hadde menstruasjon som steril... Takk for svar

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Du har lov til å håpe at de sterke blødningene og smertene avtar når stoffskiftet ditt blir regulert!! Kraftige (og ofte hyppige) blødninger er ett av symptoma som følger lavt stoffskifte for mange.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 5 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Påvirkes blodprøveresultatene av menstruasjon?
    Av Linn i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 05-01-07, 22:35

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn