Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
19-03-09, 17:10 #1
Ujevne prøvesvar ved bruk av Armour?
Hei
Endo sier at de som bruker Armour hopper opp og ned på prøvesvar.
At de altså ikke ligger pent og jevnt.
Han sa at det er fordi Armour ikke har et jevnt innhold, som Levaxin har.
Er det noen som bruker Armour som har erfaringer med dette?
Jeg er helt ny bruker av Armour (16 dager tror jeg).
Og er bare grådig nysgjerrig av natur...• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-03-09, 18:59 #2
Sv: Ujevne prøvesvar ved bruk av Armour?
Du kan hilse din endokrinolog, at det er en skrøne han formidler, når han bruger netop dette argument over for patienterne han IKKE respekterer nok til, at gide undersøge, hvad det er han står og gentager af udokumenterede påstande. Mens der aldrig har været anmeldt potency-forskelle mod Armour og Westhroid - har der været adskillige problemer med netop styrkestabilitet i alle levotyroxinpræparater. Selv senioren iblandt dem - Syntroid, har først opnået betinget godkendelse over 40 år efter at den er blevet lanceret på marked. Og disse problemer (med styrke-stabilitet) er overhovedet ikke overstået.
"USP (United States Farmakopé), den officielle offentlige standardiserings myndighed for al receptpligtig medicin, har bebudet en ændring af varespecifikationen - kendt som monografi - for levothyroxin natrium tabletter. Levothyroxin er det generiske navn for skjoldbruskhormon erstatning solgt under produktnavne som Synthroid, Levoxyl, Levothroid, Unithroid (samt Levoid, Levothroid, Levoxine, Levo-T, Levotec, Levaxin, Eltroxin, Tirosint m.fl./red.) Flertallet af patienter, der tager skjoldbruskhormon-erstatning benytter levothyroxin.
Denne ændring er foretaget for at sikre, at levothyroxin bevarer sin styrke i forhold til dets holdbarhed - et problem, som levothyroxin har haft før og fortsætter med at have. De nuværende krav er, at hver pille skal indeholde "ikke mindre end 90,0 procent og ikke mere end 110,0 procent af mængden af levothyroxin natrium." Ændringen er obligatorisk og fremover skal hver pille indeholde "ikke mindre end 95,0 procent og ikke mere end 105,0 procent af mængden af levothyroxin natrium" i hele holdbarhedsperioden. Denne ændring træder i kraft den 3 oktober, 2009.
Denne indsnævring af grænsen for acceptabel styrkestabilitet har til hensigt at reducere ustabiliteten i virkningen af standarddosis og dermed at hjælpe med at stabilisere thyroidea funktionen ved hjælp af en mere stabil dosis. Lige nu, når man skal hente en ny forsyning af levothyroxin og eksempelsvis udleveres et produkt fremstillet hos en anden producent end den forrige - risikerer man at den næste pille er på 90% af styrken, end den forrige, der havde en styrke på 110%, eller omvendt. Tillige med yderligere usikkerhed forbundet med, hvor længe lægemidlet var opbevaret på lager. Dette betyder i realiteten, at ens medicindosis er blevet ændret uden at man selv er klar over det.
Denne seneste udvikling kommer efter FDA's meldelse i 2007 til alle virksomheder, der fremstiller levothyroxin natrium lægemidler, at de skal indstille dem på at der vil fremover blive stillet krav om at opfylde de 95,0 procent til 105,0 pct styrkeforskel, hvilket virksomhederne skal opnå indenfor en tidsfrist indenfor 24 måneder. (Du kan læse brevet FDA sendt til laegemiddelproducenterne online.)"
Dette betyder - Vigdis - at selv om der står Levaxin eller Eltroxin på boksen man henter fra apoteket, er det langt fra sikkert, at pillerne er fremstillet af den pågældende producent. Det kan det sagtens være, men det kan også indeholde pillerne fremstillet i et andet land eller hos en anden producent end den, der står opført på emballagen.
Det er en storindustri, hvor alle er hinandens underleverandører, hvor alle har aftaler med alle om fremstilling og levering af diverse komponenter osv. I tilfælde af havari i produktionen, dvs. forventet leveringssvigt - køber de produkterne hos hinanden, pakker dem om og sætter egne labels på osv. Dette gør netop, at der er ikke den magt i himmelen, der overhovedet kan sikre en fuldstændig ensarthed af styrken og indholdsstoffer i de medicinske produkter, der står på hylderne på apoteket.
Forleden læste jeg, at Westhroid (jeg selv bruger) bevarer sin styrke under opbevaring på 30 år, forudsat den rette lager-temperatur. Opbevarer man den i fryseren (som jeg gør med mit reservelager), er holdbarheden af styrken endnu længere.
Så når din endokrinolog ønsker at argumentere mod Armour ved at fremhæve Levaxinens påståede styrkestabilitet - burde han og alle hans kolleger - udvise så meget videnskabelig akkuratese (de påstår de besidder), at det burde være muligt for dem, at grave bedre argumenter frem, end denne useriøse skrøne han har budt dig under jeres samtale.
Sist endret av Anisa; 19-03-09 kl 19:13
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-03-09, 19:51 #3baremei Gjest
Amerikas Levaxin har vært tatt ut av hyllene pga ustabilitet i dosene 3 eller 4 ganger. Det var tallet sist jeg var innom FDA og tittet, og det er lenge siden. Såvidt jeg husker har det aldri skjedd med Armour, som er underlagt samme kontroll.
Det er foreldet 30 år gammel "kunnskap" legen din formidler.
-
19-03-09, 21:03 #4
Kan vi tenke oss andre løsninger, dersom det er slik at hans Armourpasienter hopper? Andre løsninger enn ujevn blanding i pillene?
Kroppen til en person uten stoffskifteproblemer, hvordan er den?
Er den jevn?
Jeg lurer.
Andre tanker?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
19-03-09, 22:39 #5
Mine tanker er vel at han er en skrønemaker.
Har han noen pasienter som går på Armour i det heletatt ?
Som det sies her er dette salgsargumentasjon fra den store syntetkrigen på 70/80 tallet.
http://www.thyroiduk.org.uk/tuk/page..._info_pack.pdf
En saks fra denne :
Many NHS GP’s do not know of the natural thyroid hormones but some GP’s can remember prescribing Armour Thyroid prior to the 1980’s.
Many doctors have been told that Armour Thyroid was discontinued due to discrepancies in potency. This is not true. We have checked with the FDA, the American equivalent to the MHRA and there have been no recalls due to stability problems. The manufacturers simply decided not to bother to licence the product in the UK due to reduced sales as the synthetic thyroxine was brought into use and was and is much cheaper for the NHS to give to patients, bearing in mind that thyroid medicated patients get their prescriptions free. If your GP suggests stability problems to you, please ask him for the relevant study or research, as I will be very interested in seeing this. Please also give him the enclosed Armour Thyroid Research Pack, which will inform him of the stability of Armour Thyroid.
Det finnes masse slike eksempler - det er bare å søke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-03-09, 08:19 #6
Takk for n´Finn. men hvorfor er levaxin ei hellig ku? For mange seminarer betalt av legemiddelindustrien?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Kjøp/bruk av Armour i Danmark
Av Nunna i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 8Siste melding: 10-07-07, 14:28 -
usikker på bruk av medisiner
Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 07-02-07, 21:45
Svar med sitat

Bokmerker