Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Feb 2009
    Alder
    48
    Meldinger
    21

Standard Da har jeg fått svar av riksen :)

Fikk tlf fra riksen om at blodprøvene mine så bra ut, jeg skulle ikke senke dosen min, men ta en ny prøve siden det er over 1 mnd. siden jeg tok den sist for evt. kanskje øke dosen
    Det skulle hun skrive i brev til fastlegen min...
    Blir helt matt av fastlegene, syns ikke de skal få lov til å styre slike ting for pasienter når de helt opplagt ikke har peiling.

Hvis jeg hadde tenkt å prøve å få barn måtte jeg ihvertfall ikke senke dosen, men hun skulle se på om jeg evt. måtte øke den litt

Heretter så skal jeg kun konferere med endokrinologer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Da har jeg fått svar av riksen :)

Om trent som flere her også sa det lillevenn1.
    Vi er ikke så verst

Må bare rippe opp i noe gammelt :
    i fjor fikk vi som skrev her på forumet på "pukkelen" av stoffskifteforeningens Bente Bakke (stoffskifte.org).
    De mente at vi ikke har lov å gi hverandre råd, og det er blitt en mer forsiktig tone her - det veies ord på gullvekt.
    De påsto også at vi ikke hadde lov å kalle dette likemannsarbeide, men den saken skrev jeg til departementet om, og det har vi iallfell lov til.
    Da må vi vel nesten få lov å snakke sammen om våre problem også ?

Min måte å se det på er omtrent slik :
    Det som er mye av problemet i dagens behandlingsmodell, er at de tror at de verdiene vi måler i blodet ER stoffskiftet. Det er det IKKE !
    Blodet er jo bare en transportvei. Det foregår ikke noe stoffskifte der, der er det bare stoffskiftehormoner på vei til der stoffskiftet skal foregå.
    På en måte : ved som er på vei inn i ovnen.
    Man kan ikke måle hvor mye som egentlig er kommet inn i ovnen.

Men kroppen kan !
    Den lever jo under det, og hvis det er slik at en del av veden ikke passer inn i ovnen så vil stoffsiftet lide under det. (selv om målinger viser nok ved)

For å kompensere dette, kan man øke dosen !
    Da blir ikke blodverdiene slik legen vil ha dem - men kanskje de blir slik kroppen vil ha dem ?

Kroppen reagerer jo på det reelle stoffskiftet, og i spesielle faser er det viktig at den får nok.
    Som i din situasjon - og i en forhåpentlig kommende situasjon....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Gravid. Hashimotos. HJELP!!!!
    Av grynet i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 72
    Siste melding: 13-01-08, 19:12
  2. Fått svar på MR
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 14-10-07, 15:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder