Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    baremei Gjest

Standard Alternativer til Armour i Norge?

Jeg har bedt apoteket mitt sjekke om de kan få tak i andre merker av naturlig thyroxin til meg, evt. om de klarer å skaffe meg 4 grains-varianten (blir jo halve prisen, nesten).

Dette var typisk telefonjobb, de kunne ikke bruke datasystemene sine for å finne ut av dette, så damen på Vitus lovte å sjekke og ringer meg når hun har funnet ut av det.

Noen som vet om alternativer som kan skaffes og som har fått andre merker gjennom apoteket?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: Alternativer til Armour i Norge?

Erfa skal kunne skaffes, de har fått sentral godkjenning i Eu og erfa er et belgisk selskap, mulig at de er nettopp dem som lager vårt Levaxin.

Nature-throid har også søkt godkjenning i EU. (Western Research laboratories)

Thyreoidum i Nederland har varenummer osv i Holland.

I Danmark har Glostrup Apotek produskjon av Thyroid med varenummer osv, skal kunne fåes med hvit resept herfra (teoretisk sett) men de er bare på en halv grain og 100 stk kommer på 300-noe kroner.

Dr. Durrant-Peatfield pleide å selge Time Caps Thyroid fra kontoret sitt i UK men ejg vet ikke om Time Caps har søkt om noen sentral godkjenning i EU.

På det tyske forum har jeg lest et år eller to siden at de pleide å få Quest laboratories sin Thyroid. Mulig at Quest har slutte tå lage Thyroid USP.

All amerikansk Thyroid USP er helt lik, det fins bare en leverandør.
    Det hollandske Thyreoidum er dansk, med dansk varenummer og inneholder typisk 24 µg t4 pr 60 mg, vs Thyroid USP som er pålagt å ha 38µg t4. (Det er det som USP betyr. United States Pharmacopeia)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Intressant dette.
    Søkte litt og fant denne : http://thyroid.erfa.net/index.php/en...of-canada.html

Så når er snart da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

named person program er utenlandsk for søknad om registreringsfritak.
    Det fins internasjonale apotek som spesialiserer seg på medisin på named person programs, slik som IDIS pharmaceutics i UK og minst en (husker ikke navnet) i tyskland.
    Nortske sykehus bruker massevis av midisiner på registreringsfritak daglig.
    Narcanti er også havnet på registreringsfritak et par år siden, fordi produsenten ikke gadd å betale et femsifret tall til registrering per år.....Kun de som betaler denne summen per år får stå i felleskatalogen.
    Alpharma trakk seg ut en periode, og hadde egen katalog, men legene skjønte det ikke og trodde de ikke var i Norge lenger, så Alpharma er inne igjen (tror jeg)

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn