Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Kvarstein (Vennesla)
    Alder
    47
    Meldinger
    3

Standard Gravid med nr 2

Hei, jeg er gravid med nr 2.
    Jeg tar blodprøver hver mnd for å følge med stoffskiftet, i tilfelle det skulle endre seg. Sluttet med medisiner i desember 2003, og har vært frisk siden.

I følge legen min så kan det være farlig om stoffskifte forandrer seg, er det noen her som kan fortelle meg hva som kan skje. Hva slags oppfølgning for dere andre under svangerskapet?
    Tidl. plaget med Graves syndrom (1997-2003)

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard Sv: Gravid med nr 2

Heisann! Så lenge verdiene dine er fine er det ingen ting å bekymre seg for!!!!! Det er ingen fare for verken deg eller barnet så lenge du blir godt fulgt opp. Det er i tillegg liten fare for at stoffskiftet stiger etter 2-3 mnd ut i graviditeten, fordi immunsystemet svekkes. Skulle det mot formodning skje noe med stoffskiftet ditt - kan endokrinologene passe på både deg og barnet slik at aldt går bra. Det farlige er når det ikke blir oppdaget og behandlet.
    Det du kan være litt obs på er at mange får tilbakefall etter at de er ferdig med graviditeten, når imunsystemet begynner å virke igjen - så ta ofte prøver i etterkant, slik at du slipper å tappe kreftene helt ned før du evt blir klar over at du er blitt syk. Det er delte meninger om meomercazole er trygt under amming - selv valgte jeg å slutte å amme når jeg beg. på medisiner.
    Jeg hadde litt samme utgangspungt som deg da jeg ble gravid, med tidligere kjent hyperthyreose. Jeg brukte ikke medisiner da jeg gikk gravid - men fikk tilbakefall da babyen var ca 6mnd. Jeg har nå holdt meg frisk en stund uten medisiner, - og er gravid på nytt - og håper det går like bra denne gangen.... LYKKE TIL!

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn