Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
Tråd: Kalorier; trening / mat
-
25-01-09, 23:43 #11
Sv: Kalorier; trening / mat
Hehe!! Det er mer sånn at jeg vil du skal bekrefte at Polarbrød er grei spising!! Du er jo min mentor nå!!! Hehe!!......... Neida. Enough said!!! Fnis...
Da er vi like, ja - goody. Jeg er fanatisk når det kommer til tekst-TV-lesing og å få nok timer på Facebook og sofa'en. Slafenslaraffen, mitt favorittord. Hehe. Tviler på det er særlig tysk, men det ligner!!!
En slapp, koselig stroll på mølla og se på de som pusher og trener er heeelt ålreit ;-) Har man flaks er det no pent å se på den dagen og. ;-)
Nattapårei
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
25-01-09, 23:52 #12Hildemor Gjest
Jada polarbrød er suverent hehe.
Stoler du ikke på at din mentor kan noen tyske gloser? Nå kan vi snart si Guten Morgen visst vi ikke finner senga, min har forøvrig ropt en stund. Men jeg velger å høre litt dårlig
Fanatisk forhold til tekst-tv, PC og soffa er fornuftig fanatisme. Er det noe som heter fanatisme forresten? hehe
Nei nå tipper jeg snart over her. Auf Wiedersehn! Det kan du selv finne ut av hva betyr ;)
-
26-01-09, 00:14 #13
Fanatisme er et nydelig ord. Fyker rett inn i vokabularet mitt. LETT.
Legge deg NÅ!?!? Mens jeg sitter her og skal ha våkenatt??? Huff...det er greia når man er hjemme over lengre tid...man får lett en tendens til å snu døgnet. Og jeg er glad i å sove samt B-menneske i tillegg. Siste ukene har jeg lagt meg kl 04 og stått opp rundt kl 12. Dumt. Har ringeklokka på rundt kl 10 hver dag, men snoozer meg frem til kl 12
O lykke..... Idag greide jeg kunststykket å sove til kl 15, så...............man kan si jeg gruer meg til denne natten. 
Går mye TV på natta, men blir jaggu lei. Kjøpt inn ei bok nå, kanskje den og et glass rødvin eller 5 vil gjøre meg trøtt på nettene....zzzz...
Uansett - vi skrives!!Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
28-01-09, 22:17 #14
Her fant jeg noe :
"(vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn
Gang hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (sitter stille hele dagen), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet ("vanlig" bevegelse), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).
Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM."Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
28-01-09, 23:38 #15Hildemor Gjest
Ahaaaaa. Da har jeg forsøkt å regne litt her og mitt hvilestoffskifte ga det vakre tallet 1263, så ganga jeg det med 1.3 ( det er jo ingen vits i å ljuge på seg mer aktivitet enn man er i hehe) og det gav 1641.9 det gitt.
Som jeg sa ligger jeg på et inntak på 1300-1400 kalorier om dagen og derfor har jeg altså gått ned i en lang periode. Nå er jeg imidlertid stabil i vekta og har vært det et halvt års tid, så jeg "glemmer" nok å legge på de kaloriene jeg får gjennom en sjokolade i ny og ne og litt sånn småtteri. Man skal jo kose seg litt av og til, helst hver dag
. Men det viktige er at å kose seg ikke nødvendigvis betyr å stappe innpå. I går var jeg feks så suuuuuuugen på salt at jeg spiste litt potetfull med salt og pepper. Og det var ikke av typen 45% mindre fett hehe. Der satt det nok noen ekstra gram ett eller annet sted tenker jeg 
Har du det godt? Jeg har vært og tatt noen nye blodprøver i dag og er litt spent, da jeg føler meg litt høøøøøøy for tiden. Slitsomme greier, men det går seg nok til.
-
06-02-09, 20:21 #16
Hei søta!! Hvordan gikk det med blodprøvene dine??
Har vært gjennom verdensmesterskap i premenstruell nå en uke, og da er det jammen vanskelig å kjenne om Lev-økningen har noen effekt gitt...
Men tror det går ørlite grann bedre!
Og har forsøkt å følge med litt og se om jeg også klarer holde meg på 1300-1400 kalorier daglig, se om det hjelper vekta. Ser sånn ut! Kuttet ut brød og pasta også, tror kroppen min reagerer VELDIG på karbo, går opp i vekt direkte etter 2 brødskiver, jeg, virker det som.
KlemFjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
07-02-09, 01:21 #17Hildemor Gjest
Hei Tøtta

Vel, det var i hvertfall ingen grunn til at jeg skulle føle meg høøøøøøøy, for jeg var visst nok litt lav jeg gitt
Så nå er det oppjustering igjen da - hei hvor det går over stokk og stein.
Vi hadde jo en liten diskusjon om dette brødet ja og jeg var jo i tvil ang dette "extreme"-greiene kunne være ubetinget positivt hehe. Selv er jeg karbo-junkie, så jeg må ha litt av det. Det ser heller ikke ut til at det påvirker vekta mi i noen grad, så jeg hiver nå inn litt. Jeg tror på et balansert kosthold, fordi kroppen trenger litt av alt, men ikke for mye av noe
Men så er det individuelt hva som fungerer da tøtta. Så det viktigste er at den endringen man gjør er til å leve med. For så raskt du ikke holder ut endringen kommer kiloene tilbake - ugh!
Ellers har jeg også ei slik rød uke bak meg. Og så deppa som jeg ble denne gangen, men nå er det over for denne gang - praise the Lord!
Godt å høre at Lev mulig fungerer selv om du ikke helt klarer å merke det akkurat nå og du er superflink, så er det sagt. Vi går nok bedre dager i møte både du og jeg. Vi får i hvertfall ha trua
Svar med sitat

Bokmerker