Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
06-08-05, 19:44 #1meg Gjest
Levende død,noen som føler det samme?
Kroppen min er som levende død,som i tåke,er trøtt og sliten,deprimert å vill grine men klarer ikke å gråte,likegyldig til det meste og sexen er ødelagt.Kan mitt lave stoffskifte ødelgge ett menneske for livet?Er det slutt nå?Får jeg aldri mitt liv tilbake til normalen?Orker ikke,gidder ikke holdning,vill sove sove mye,men kan ikke siden jeg har en familie å ta meg av.Greitt jeg går turer og trener iblandt,men for det meste så er det ett ork å tiltak å gjøre noe.Tenker ofte på døden for jeg har aldri følt meg så levendes død for å si det sånn.Noen der ute som føler det samme?
-
06-08-05, 19:53 #2
Det er vondt å lese det du beskriver. Mest fordi jeg selv kan sette meg inn i denne fullstendig håpløsheten, kraftløsheten, depresjonen og nesten det verste manglende gleden. Jeg håper nå med doseøkning og Liothyronin at det skal løsne til det mer normale.
I dag har jeg klart å gå tur i over en halv time!! Ja, det har jeg ikke klart på flere måneder. Både det fysiske og det psykiske har gjort det nesten umulig å bevege seg.
Men hva med deg - går du til lege - hvilken dose går du på og er det i såfall riktig dose/medisin. Riktig dose har mye å si, tror jeg.
Fortell litt om dette og jeg er sikker på at det er flere som kan gi gode råd og kan så mye. Du må ikke gi opp, selv om det føles helt håpløst nå.
Klem
-
06-08-05, 19:57 #3
Unnskyld, jeg ser nå at du ikke er en "gjest" men har vært med tidligere og der har du sikkert fortalt endel. jeg skal lese
-
06-08-05, 19:58 #4
Hei meg - du er som meg, for noen år siden.
Kutt ut Levaxinen - begynn med Armour isteden.
Jeg vil jo ikke drive tekstreklame, men byttet gjorde undeverker for meg iallfall.
Du vet jo ikke om det kan hjelpe deg, men bør kanskje prøve det ?
Tross det makkverk våre lovmakere har stelt istand og betal selv. Før eller siden må de forstå at det ikke kan være slik det er !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-08-05, 22:01 #5Gjest
Hei ello!
Ja "meg" har postet inn tidligere, men er ikke den samme som denne "Meg" som skriver inn innlegget over her. Kan godt sette meg inn i dennes situasjon, har vært der , men er blitt bedre av medisinering av Levaxin.Har fremdeles en lang vei å gå, må bli kjent med kroppen min på nytt.
Kykke til videre "meg"
hilsen meg
-
06-08-05, 22:17 #6
Hei Meg,
Trist å høre at du har det så vondt, kjenner meg igjen i det du skriver. Slik hadde eg det og, men ikke fuldt så ille. For at du skal ha en sjangs for å bli bra, må du ta kontrol over behandlingen av sjukdommen din. Ikke regn med a legen din vet best, fordi det er din kropp og du kjenner den allerbest. Der er desverre få leger som vet nokk om lavt stoffskifte og hvordan man best bør behandle det.
Første steg er å få tak i blodprøvene dine. Du trenger TSH, FT3, FT4, jern og B12. Legg resultatene sammen med "normal-verdiene" ut her, slik at vi kan se på dem og kanskje sie noe mere. Derfra kan vi se om du kanskje bare trenger en dose økning eller å tilføye noe T3, evt prøve Armour etc...
Ikke gi opp, du kan bli bedre, slik mange av oss har blitt takket være dette forum.
Lykke til.
Svar med sitat
Bokmerker