Viser søkeresultater 21 til 30 av 117
-
06-08-05, 11:53 #21
Sportyboy tilbake fra legen!
Da er jeg tilbake igjen etter en tur på balder.
Der mente de at man ikke kunne skjønne at det var noe annet en lavt stoffskifte som var årsaken til at jeg var så trøtt og utmattet.
Skal nå gå på armour sammen med levaxin 25 mikrogram. Skal trappe opp armour gradevis til 3 piller av 30 mg! Dette blir spennende å se om jeg merker noe forskjell og om jeg blir noe bedre. Tar litt tid før jeg får pillene da. Fortsatt er jeg sliten og trøtt og spessielt etter litt lite søvn og fysisk aktivitet og trening.
Men men...jeg skal ikke klage. Om 1 drøy uke starter jeg på skolen igjen!
Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
10-09-05, 09:24 #22
Meg og lavt stoffskifte
Tja, bare følte for å skrive litt her igjen.
Som sagt tidligere har jeg fått diagnosen lavt stoffskifte etter å ha vært kronisk trøtt det siste året og at en del blodprøver har vist forhøyet TSH verdi. En av prøvene uten medisinering hadde disse verdiene(Fritt t3 = 4,5, fritt t4 = 10.6 og TSH 18.4!).
Trettheten begynte for 5-6 år siden, men det siste året toppet det seg. Jeg er 23 år og har drevet med idrett. Trolig er det idrett sammen med dette som gjorde at jeg ble så sliten. Jeg ble så sliten at jeg måtte ta det roligere med treningen. Trener fortsatt en del, men mindre en jeg gjorde før. Selv om jeg er trøtt og sliten føler jeg for å trene litt og vet ikke om det ville blitt så mye bedre av å ikke presse kroppen noe i det hele tatt eller om det i det hele tatt er ødeleggende for en person med lavt stoffskifte å trene når man føler seg sliten.
Jeg går nå på armour, og har gjort det i 1 mnd etter å ha prøvd levaxin en periode først. Syntes ikke jeg ble noe nevneverdig bedre av Levaxinen, men synes fortsatt ikke Armouren heller har hjulpet så mye. Symptomene mine er at jeg er trøtt uansett hva jeg gjør, litt dårlig hukommelse og konsentrasjon, men trøttheten er værst.
Tenkte litt på at etter jeg har startet på Armour spiser jeg litt mere. Er mere sulten liksom. Er dette en slankepille? Altså vil friske personer forbrenne mere ved slike piller eller er det bare de med lavt stoffskifte som øker forbrenningen. Er litt usikker på om det er lavt stoffskifte eller om det er noe annet som ligger bak siden medisinering ikke har hjulpet på symptomene mine enda.Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
10-09-05, 11:03 #23
Jeg skulle ønske at jeg hadde gjort som deg !
17år på Levaxin ødela sakte men sikkert alt for meg. Hadde jeg fått begynt med Armour tror jeg noe kunne vært reddet. Ikke alt, Armour fikser ikke alt, men virker på mange flere felter enn Levaxinen gjorde.
1. Forbrenningen virket ikke bra nok med Levaxin. Jeg la på meg 1kg. i året jevnt og trutt og kunne ikke stoppe det. Tilslutt var det 17kg og jeg forbannet nok til å kreve Armour. Etter ett år på Armour er alle 17 borte.
2. Den dårlige forbrenningen hadde som effekt at kroppstemperaturen var lav. Denne er nå nesten normal.
Det tok ett år før full effekt med Armour, og det kom ikke før jeg var oppe i en dose på 3Grain/dag. Etter å ha brukt denne dosen i 3uker kom omslaget. Jeg merka det også på løpinga. Kom mye høyere, hadde bedre fraspark tålte å ligge på høy puls lenge og løp self. mye fortere både gjennomsnittlig og toppfart.
Men dette varte bare noen uker så gikk det tilbake. Jeg regulerte dosen litt ned, for hvilepulsen ble høy. Det hjalp ikke, og nå er jeg på 3 i gjen. Hvilepulsen har ikke steget enda, så jeg håper.
Jeg er altså ikke helt i mål enda og kan derfor ikke melde om stabile forhold. Blodprøvene har vært helt elendige - TSH ble null før jeg passerte 2g og fT4lå på 8-9 helt til jeg var på 3g. Da var den 15. Etter 10uker på 20Grain i uka (2,85/dag) var den11.
Jeg skal antagelig ha over 3Grain, men må bare øke svært sakte så jeg tåler det.
Jeg vet jo ikke, men kanskje må du vente lenge før du merker bedring ?
Det som ikke er blitt særlig bedre hos meg, er hue.
Noe annet er hva jeg kan forvente av Armour etter først å ha gått uten diagnose i mange år og så med en dårlig virkende thyroxin i enda flere.
Men jeg håper jo da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-09-05, 12:49 #24
Når man øker dosen , har mange lagt merke til at de ble mer sultne.
Noen går da opp, ikke ned i vekt.
De bodyboulderne som tar av alt underhudsfett før konkurransene sine, tar liothyronin i store doser i en periode før konkurransen (resten av året er de fete og dvaske) og er hyper med alle hyper-symptomer. Ikke å anbefale.
Det var misbruken ab liothyronin som gjorde at man innførte FDA i amerika. Før det kunne man kjøpe alle medisiner fritt i Amerika. har jeg lest.
nora
-
11-09-05, 19:10 #25
Ingen tvil, jeg spiser mer på Armour. Og kan gjøre det uten vektøkning. På Levaxin måtte jeg være "på slankekur" hele tiden for ikke å øke i vekt. Hver økning av matinntaket i noen uker førte til et kilo ekstra. Som aldri forsvant.
Armour har gjort at jeg har gått ned en del kilo, men nå bare koser jeg meg, og vekta står stille. Jeg har god apetitt, og er generelt matglad.
Det er mange som sier at de merker bedring straks de tar Armour. Jeg var ikke helt overbevist etter bare 1 mnd. Men så begynte jeg veldig forsiktig, med en pitteliten dose.
Kroppen lagrer T4, bundet til protein. Jeg tror faktisk at dette lageret av Levaxin-T4 måtte tømmes først? Jeg har merket bedring i små steg. Har ingen store, revolusjonerende AHA-opplevelser, men heller ingen nedturer. Slow and steady.
Jeg vil råde deg til å fortsette noe lenger, ta blodprøver, kjenne på kroppen, og evnt endre dosen. Hvor mye tar du nå?
Trettheten og depresjonen har blitt mye bedre på Armour. Det jeg har merket minst bedring på, er yteevnen ved trening. Men så har jeg hatt problemer med det siden 1993.
Jeg var i gjennomsnittlig god form for alder og kjønn. Da jeg fikk struma, mistet jeg straks evnen til å prestere noe annet enn lavintensiv mosjon. (Gåing, sykling i sneglefart på flat mark) Ble utrolig mye verre på Levaxin. Klarte å øke intensitet og styrke litt med Armour, men er ennå langt under der jeg vil være.
-
11-09-05, 20:11 #26
Jeg tar 3 tabletter armour(0.5 grains står det på boksen), og 25 mikrogram levaxin om dagen! Har gjort i ca 1 mnd nå. Er nok mulig det må gå litt lengre tid, men synes ikke akkurat at jeg svever på skyer. Med en gang jeg startet på armour så begynte jeg å trene litt mere også fordi legen mente det ikke var noe farlig å trene, så det kan jo kanskje være derfor jeg ikke føler meg så mye bedre. Men, jeg vet ikke. Uansett så er jeg stup trøtt nå etter å ha vært hos kjæresten i to dager. Vaskelig å holde øynene åpne her. Kan ikke skjønne at det kan være stoffskiftet som gjør en så trøtt as. Er jo trøtt hele dagen. Du verden, hadde en magiker klart å få energien og overskuddet tilbake i meg skulle jeg hoppet i taket av glede altså. Er utrolig kjedelig å være så trøtt og utmattet hele tiden.
Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!
-
11-09-05, 20:34 #27
1,5Grain/dag er en svært lav dose og neppe tilstrekkelig om du trenger et fullt supplemang. Jeg kan også tipse deg om at det er mye billigere å bruke Armour i 2Grains styrke. Denne sier de først nei til at de har - også etter å ha sjekket på data, men stå på ditt og forlang at de bestiller dosen - så får du den. Koster vel 400 for 100stk. Kjøp også en tablett deler og en eske med 7rum i samtidig.
De må bestille denne hver gang og det tar 2-3uker, så du må bestille på forhånd.
Jeg tror du er i en overgangsfase etter symptomene å dømme. Har du noen målinger i det siste ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-09-05, 20:54 #28
SÅ jeg tar litt for lite medisiner til å få full virkning kanskje da! Hvor mye må de fleste opp i for å få bra effekt da. Trenger man mere når man trener iforhold til en person med lavt stoffskifte som er i ro og ikke trener? Skal ta nye prøver om et par uker for deretter å få en ny legetime rundt oktober.
-
11-09-05, 21:19 #29baremei Gjest
Jeg tar nesten dobbelt så mye som deg, og det er mange som meg. Så saaakte økning med blodprøver som dobbeltsjekk er slett ikke dumt for de aller fleste.
-
11-09-05, 21:41 #30
Jeg også tar det dobbelte, og skal kanskje ha mer enda. 3-4Grain om dagen er en vanlig full dose for de som har en helt død kjertelfunksjon.
Det forbrukes ikke mer av dette under fysisk anstrengelse.
Leger er ikke vant med denne medisinen og mange blir "redde" når TSH blir null, og anbefaler med dette som eneste grunnlag å redusere dosen. Dette er direkte feil, og om så skjer så gjør en ordentlig undersøkelse så du vet hva du bør gjøre.
fT4 sammenholdt med symptomer gir den beste vurdering.
fT3 kan få noe høy verdi, og hvis dette gir uheldige symptomer kan en liten dose Levaxin forsøkes. Feks.25µG/dag.
Jeg syns også at du bør måle litt oftere enn vanlig nå som du er mitt oppe i en tid med dosetilpassing. Avtal med legen at det ligger et ferdig skjema hos søster og at du kan bare kan "knakke" på ruta når du vil ha blodpreøve. Ikke reguler hved hver t blodprøvesvar !
Det er ikke nødvendig oftere enn hver mnd. og det bør også gå såpass etter en doseregulering. Denne er ikke helt stabil før etter 8-12 uker.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker