Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
25-05-05, 11:36 #1
Ett godt råd? Håper enda på å bli gravid.
Hei!
Noen som kan gi meg ett godt råd?
(hvis noen husker meg, så håper jeg enda på å bli gravid)
Legen min på Omnia(ivf) har sagt at verdiene mine Må ligge slik for at jeg skal ha en sjanse for at egget skal feste seg.
TSH må være under 2, men rundt 0 er det idielle. T4 må ligge ml 17-22. T3 har jeg ikke fått oppgitt noen tall på. Men det er vel ikke vanlig.
Høres det greit ut? Hvor lang tid i forveien skal jeg begynne å medisinere meg opp?
Ett problem er at jeg ikke går på full dose. 100mcg 6 dager i uka, ellers blir jeg hyper. Hadde nylig litt overstimulering på denne dosen, og det bekymrer meg at jeg så lett blir hyper.
Noen som kan hjelpe meg?
Hilsen Asora
-
27-05-05, 11:18 #2
Re: Ett godt råd?
Det høres ut som om du har en fornuftig lege - både T3 og T4 bør ligge i øvre 1/3 av referanseområde ...noe som i seg selv fører til en lav TSH. I tillegg kan du jo spørre om å få prøve ut progesteronkrem i tillegg. Svært mange barnløse mangler eggløsning (pga. progesteronmangel) uten å vite om det fordi de enda menstruerer. Dette var nok tilfelle for meg, for under 1/2 år etter oppstart på progesteronkrem "ble det første frøet sådd"
Opprinnelig skrevet av ASORA
Du kan lese mer om dette her: http://www.futhark.no/MatogHelseProgesteron.htm og/eller søke på "dr. Leif Ims"
PS! Progesteronkrem må bestilles fra Ullevål sykehusapotek (send dem resepten).En solskinnshistorie?
No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.
-
15-06-05, 10:27 #3
Gravid mot alle odds!
Hei!
Har nettopp funnet ut at jeg er blitt gravid - og det på egen hånd :o . Vi er fremdeles i sjokk, samtidig som vi er veldige glade, og veldig nervøse, ihverfall jeg.
Har allerede vært hos legen for å sjekke hvordan vi skal følge opp medisineringen. Er ikke helt fornøyd med at jeg skal doseres på etterskudd!
Men det er jo legen som skal bestemme dette... Er bare 5 uker på vei enda, og lurer hver dag på om frøet fremdeles er på plass. Føler meg mindre gravid nå, enn for ett par dager siden. Er vel litt pessimistisk, men frykter jo at det skal gå galt.
Så jeg lurer jo litt da: Blir vi som har LS raskere dårlig enn normalt? Er det normalt å ikke kjenne noe hver dag? Når tid kan kvalmen komme?
Asora
-
21-06-05, 13:04 #4
Re: Gravid mot alle odds!
Grattis!!! Og så jomfrufødsel i tillegg
Opprinnelig skrevet av ASORA
Sorry, klarte ikke la være selv om "jeg mente hva du forstod".
Det er forøvrig HELT NORMALT både å være sjokka og nervøs ...disse følelsene vil nok mer eller mindre følge deg hele svangerskapet, men uansett mest de første 12 ukene.
Hmmm.... Hvordan var de siste verdiene tatt før graviditete? Ligger du lavt, eller var du da innenfor øvre 1/3 av grenseverdiene for T3 og T4, og hvorfor skal legen nødvendigvis ha det siste ordet? Har dere snakket om at det er vanlig med opptil en 50% økning i løpet av 1. trisemester, måler han T3-verdien uten at du ber om det, og hva sier han generellt om stoffskifte og graviditet?Har allerede vært hos legen for å sjekke hvordan vi skal følge opp medisineringen. Er ikke helt fornøyd med at jeg skal doseres på etterskudd!
Men det er jo legen som skal bestemme dette...
Helt normalt igjen - prøv å stresse ned både fysisk og mentalt og gled deg over hver dag du er gravid i stedet for å bekymre deg over hva som kan gå galt. Følelsen av å være gravid er forøvrig mest et mentalt fenomen, først når babyen begynner å få litt størrelse og "danser swing" inni deg, vet du med sikkerhet at du er gravid.Er bare 5 uker på vei enda, og lurer hver dag på om frøet fremdeles er på plass. Føler meg mindre gravid nå, enn for ett par dager siden. Er vel litt pessimistisk, men frykter jo at det skal gå galt.
Er en godt medisinert tror jeg ikke en skal bli noe dårligere enn normalt, men om en allerede tar en litt for lav dose stoffskiftemedisiner, havner en fort på bunn etter babyen har tatt det den trenger ...noe som er et annet argument for hvorfor en bør ligge i øvre referanseområde.Så jeg lurer jo litt da: Blir vi som har LS raskere dårlig enn normalt? Er det normalt å ikke kjenne noe hver dag? Når tid kan kvalmen komme?
Jeg har ikke vært plaget av svangerskapskvalme verken i forrige eller dette svangerskapet, men ble mer reisesyk enn før. Da jeg ventet William var jeg litt (unormalt) trett om kvelden de første månedene, men når de var over hadde jeg et energioverskudd til tusen frem til bare få timer før jeg fødte. I dette svangerskapet var jeg tre måneder på vei før jeg (d.v.s. pappa) fant ut at jeg var gravid, ergo ...formen har vært på topp. Denne gang er jeg mer trett på slutten, men det skyldes nok at spenningen ikke er så stor denne gang, og at jeg har lagt på meg litt flere kilo enn sist.
Lykke til!En solskinnshistorie?
No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.
Lignende tråder
-
Håper på litt hjelp
Av Nonstopp i forumet BlodprøverSvar: 12Siste melding: 26-07-10, 22:46 -
Kortisol..enda en gang.
Av gunnda i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 16-01-09, 18:57 -
Enda en ny
Av i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 28-06-07, 23:58 -
Enda en ny
Av Bittebitt i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 23-06-07, 09:35 -
FemIce i farta (håper jeg...)
Av FemIce i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 15-03-07, 15:53
Svar med sitat
Bokmerker