Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: levaxin
-
02-05-05, 15:54 #1Siri Gjest
levaxin
Jeg har nettopp begynt med lavaxin. I forgje uke. Tok bare en tablett annenhver dag. Tok en på mandag, onsdag og fredag. På torsdagen merket jeg at jeg hadde fryktelig vondt i hodet, og i halsen. Også har jeg hatt vondt i hodet og i halsen fem dager sammenhengende.
Er det noen som vet om dette er bivirkninger? Eller er dette litt for tidlig siden jeg bare merket etter to tabletter at jeg ble dårlig.? Er dette vanlig å få vondt i hodet og i halsen.
Jeg leste et sted at hvis man fikk vondt i halsen ol. når man har problemer med stoffskifte så burde man ta kontakt med lege, fordi det kunne være overdosering. Men jeg synes det er litt rart om det kunne være overdosering etter bare to tabletter? Eller? Kan det være det?
-
02-05-05, 16:40 #2
Overdosering merker du ikke så fort. Det tar lenger tid, men kommer plutselig. De fleste merker dette ved uro og hurtig hvilepuls.
Det lønner seg å tilføre kroppen en jevn dose. Samme dose hver dag. Hvor stor dose man begynner med er avhengig av din stoffskiftetilstand. Altså dine siste blodprøver.
Er de lave kan man begynne med 50µG/dag, er en usikker kan en godt begynne med 25 og heller øke litt raskere. Full effekt av tablettene får en først etter flere mnd. men merker det gjerne godt etter et par uker. Det er ganske individuellt dette. Det tar somregel lang tid å finne sin idealdose. Noen finner den aldri.
Det er verdien frittT4 som sier noe om hvor høyt (lavt) stoffskiftet er. Ellers sier TSHverdien noe om hva din hjerne syns om din stoffskiftetilstand i øyeblikket. Denne verdien virker ok når den påvirkes av ditt eget thyroxin, men påvirkes noe usikkert av fremmed thyroxin.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-05-05, 20:18 #3
Jeg hadde vomdt i armer og ben etter noen dager, og det varte noen få dager. Startet med 25µg. (en halv av en 50µg-tablett)
Hva startet du med?
Jeg fikk ikke denne vondten tilbake senere.
nora
Svar med sitat
Bokmerker