Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
Tråd: Jeg skjelver
-
03-10-05, 15:39 #11
Takk n`Finn. Jeg mener du har forklart dette før så jeg skjønner ikke hvor jeg har det i fra at jeg trenger jod. Trengte! Tar det aldri mer

Mulig jeg har tenkt at kelp ville stimulere en "død" kjertel, men er den død så kan den vel ikke gjenopplives. Var jo på ultralyd, og noen bedre undersøkelse er det vel ikke...eller?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
03-10-05, 16:16 #12
før ? hvis det er over en time sioden så har jeg glemt det

Kremter ja, hører med til personligheten. De sier de hører meg på 100vis av meter før jeg kommer.
Før jeg fikk diagnosen og en eller anne lege kikket i halsen sa han, "røker du"? eller mer slik : Du burde slutte med den røkinga, du er jo helt rød i halsen !
Jeg visste det kom - hver gang.
Ble jeg sendt til ØNH og han kikka litt ned i "røret" og sa at "her var alt i orden ja ". Ikke en kart fannt på å ta en sjekk av kjertelen, og det hadde vel vært "nærliggende" ?
Jeg klaget over vondt i halsen, men fastlegen som jo hadde fulgt utviklingen min i årevis burde vel tenkt på stoffskiftet ?
Det rare er at de smertene kommer hver gang jeg øker dosen. Det finner jeg ingen forklaring på. Kremtinga blir også verre da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-10-05, 18:13 #13baremei Gjest
Jeg husker ikke (hukommelse? Hæ?), men tror det dempet seg over en ukes tid.
Opprinnelig skrevet av Yvette
-
03-10-05, 18:16 #14baremei Gjest
Joda, ultralyd tror jeg bare "ser" form og fasong og knuter og slikt, ikke om den fungerer eller ikke.
Jeg var til jodopptak på Ullevål, da får du drikke svak (=ikke farlig) radioaktiv jodoppløsning. Så tar de et bilde den ene dagen og ett den neste. Da ser de jodopptaket i % i kjertelen (det radioaktive er brukt som kontrastvæske) over x antall timer, og derved funksjonsgraden i den.
Min var visstnok helt normal... Med knuter og alt.
-
03-10-05, 21:17 #15
Tenker jeg bør få sjekket denne kjertelen. Ser de på ultralyd om det f.eks er kreft i den? Mormoren min fikk kreft i sin og den ble fjernet. Hun var på min alder den gangen. Hun lever ennå, og spiser Levaxin. Hun husker ikke hva hun spiste før Levaxinen. Hun er 85 år og jeg er 50 så dere ser at i denne familien var de tidlig ute.
(Dette var et lite sidespor). Hun er helt klar i hodet merkelig nok?? Dette siste i forhold til Levaxin har jeg ikke tenkt på før! Hmm...det er håp om å få beholde hodet da kanskje? Føles ikke slik akkurat 
Så kremtingen må vi bare leve med da mener du n`Finn?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
03-10-05, 21:53 #16baremei Gjest
Nei. De kan se uregelmessigheter, knuter osv., og så må man evt. ta en prøve av den vha biopsi - finnålsaspirasjon.
Altså en vevsprøve som analyseres.
Så er det forskjell på varme og kalde knuter og sjansen for at det er kreft i dem er forskjellig, uten at jeg husker hva som er hva. Jeg hadde begge slags knuter, men ikke kreft, heldigvis.
-
03-10-05, 22:02 #17
Takk baremei. Du er tålmodig. Jeg tar med meg denne informasjonen og bestiller time hos legen - igjen. Tenker han er bra lei av meg. Jeg har vært der MANGE ganger dette året. Men så har han/de jo godt betalt
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
03-10-05, 22:44 #18
Betalinga der skulle vel kunne døyve den verste masakråka vel ?
Jeg syns du skal ha veldig god samvittighet for at du prøver å få svar som angår deg og sykdommen din.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-10-05, 23:55 #19
Antar vi er enige i det
Jeg tar utfordringen, men har i bakhodet at jeg kan bli tatt for å være hypokonder. Men vil nå påstå at det også er en sykdom - som da i tilfelle må medisineres? Spøk til side. Jeg gruer meg. Synd det skal være slik.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
04-10-05, 16:27 #20
Tuuusen takk for tipset om kelp`en baremei
Jeg skjelver IKKE lenger, bare når jeg stresser. Men det er ikke et nytt fenomen. Jeg hadde aldri kommet på dette selv. Så nå dropper jeg både Kelp og Rosenrot. Jeg klarer å få mat og drikke opp til munnen uten problem
Så merkelig at det var samme symptomer som da jeg begynte med Levaxin. Antar at det den gangen var cellene som ble "freset opp" etter å ha ligget i dvale i lang tid. Jaja godt det er over for denne gangen.
Svar med sitat
Bokmerker