Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 15

Tråd: Lege i oslo!

PinkyKristine Gjest

Standard Lege i oslo!

har spurt om det før, men spør igjen i håp om å få svar. noen som kan anbefale en lege i oslo? er det forresten mange her inne som bor i oslo?

på forhånd takk!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg bor definitift ikke i Oslo og vet heller ingen lege å anbefale. Har bare hørt at enkelte leger ved Balder-klinikken er ok. Samt en som heter Helge Oftebro. Noen som kan supplere??
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    21

Standard

Hei.

På bakgrunn av egne erfaringer ville jeg IKKE anbefale Oftebro. Var hos ham to ganger i vinter og det var totalt mislykket for min del. Han er meget omstridt. Har brutt med legeforeningen, det alene er ikke grunn nok til å holde seg unna ham for vi vet jo hva de står for, men jeg følte ikke at jeg fikk hjelp. For det første kostet det 2000,- for hver konsultasjon på kun 25 min. I tillegg fikk jeg veldig lite informasjon. Han kjørte sitt løp og lot meg fylle ut skjema på skjema.

Jeg mistenker han for å profitere på at vi som har stoffskifteproblemer ikke får hjelp andre steder og sannsynligvis er han i gang med datainnsamling til sin egen studie på denne pasientgruppen. Jeg fikk vite at jeg skulle få behandling (Liothyrenin) men at denne ikke kunne begynne før jeg hadde deltatt på et kurs om stoffskiftesykdommer, over 2 dager, kurset ble kun arrangert i Farsund (jeg bor i Bærum) og ville kostet 3000,-. Han sa ingenting om at jeg hadde svake binyrer (2. konsultasjon, etter at jeg hadde tatt en haug med blodprøver) og med det jeg vet nå ville binyrene mine kollapset fullstendig uten at jeg samtidig hadde fått behandling for dette.

Han var uhøflig og fullstendig uten evne kommunikasjon på et normalt plan. Jeg var så sint da jeg gikk derfra siste gangen at jeg glødet. Jeg kastet vekk 4000,- på ham.

Etter dette har jeg forhørt meg litt rundt om og det stemmer godt overens med mitt inntrykk av han. Men, også at det er mange som går til ham og som er fornøyde - jeg har ennå til gode å høre det direkte. Ville bare dele dette med dere.

elin* Gjest

Standard

Hei rutta,

Kan jeg spørre hva slags behandling du får for binyrene? Er interessert fordi jeg selv nettopp har startet hydrokortisonbehandling.

Hilsen Elin

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    21

Standard

Hei elin.

Jeg har nettopp begynt behandlingen - startet i forrige uke så jeg holder på med opptrappingen fortsatt. Bruker hydrokortison "Cortef" 5 mg som er naturlig fremstilt. Skal sannsynligvis opp i 3-4 tabletter pr. dag. I følge legen kan jeg merke bedring med en gang eller det kan ta et par måneder. Jeg har iallfall ikke merket noen bedring foreløpig men er forberedt på at det kan ta tid og har tålmodighet i bøtter og spann. Ettersom jeg har gått med dette lenge, ca 3-4 år, tror jeg at det kan ta tid før det snur.

Hva bruker du?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Har møtt en som var veldig fornøyd hos oftebro. Hun sa at han reddet livet på hennes mor. Har ingen detaljer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Har også en venninne som går hos Oftebro. Har gått der i mange år. Sier hun er fornøyd, men hun er laaangt ifra bra. Tåler ingenting. Går på 40µg Liothyronin og får ikke opp fT4. Den ligger å sover på 13. Så jeg synes nå det er litt merklig da.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

elin* Gjest

Standard

Hei rutta,

Jeg bruker også Cortef, holder på å trappe opp (er oppe i 5 mg + 5 mg + 2.5 mg) og er veldig spent. Tror jeg har hatt problemer med binyrene i flere år og må vel også være tålmodig...

Jeg merker ingen effekt ennå, kanskje bittelitt mer energi innimellom ..

Går du på Balderklinikken?

Jeg tar tilskudd av magnesium, pantotensyre (B5) og selen (når jeg husker det).

Hilsen Elin

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    21

Standard

Hei Yvette og Nora.

Ja, som sagt så vet jeg at det er pasienter som går til han og som er fornøyde. Men jeg ville ikke anbefale ham. Tilogmed Hegge som har skrevet boken "Og så må du ikke stille spørsmål" sier at han må jeg holde meg langt unna. Han har visst vært anmeldt flere ganger.

hei elin.

Ja jeg går på Balderklinikken. Var der 7. sept. og hadde ventet i 4-5 mndr. på time. Visste at det var mitt eneste håp for å få noen behandling. Jeg er nå kommet opp i 2 tabletter pr. dag (5 mg + 2,5 mg + 2,5 mg) og kjenner ingen forandring ennå men det var jeg forberedt på. Hvilken lege er det du går til?

elin* Gjest

Standard

Jeg går hos dr.Schiøth.
    Jeg var hos han for 2 år siden og da sverget jeg aldri mer Balder, men nå er jeg veldig fornøyd (fordi jeg fikk det svaret jeg allerede visste selv... :twisted: ).

Jeg er veldig interessert i å høre hvordan det går med deg videre, lykke til

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn