Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
Tråd: Trim
-
04-09-05, 20:52 #11
Joda baremei jeg er så "naiv" at jeg mener jeg skulle gå ned noen hg etter denne turen.
Håpet iallefall. Ellers vet jeg at jeg spiser for lite. Jeg har slitt sånn med denne vekta i 3-4 år nå, til tross for mye trim. Mer enn jeg egentlig orket av trim, bare for disse kiloene så jeg greier ikke å spise nok selv om jeg vet at jeg trenger mat for forbrenningen. Jeg har medisinert meg for hypothyreose i disse årene med mye trim og lite mat. Og det er jo helt feil, men jeg klarer neppe å gjøre noe med det.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
04-09-05, 21:03 #12baremei Gjest
Hvis du mener du ikke vil klare å gjøre noe med det har du tapt på forhånd.
Med forbehold om at du spiser så lite som jeg får inntrykk av gjennom det du skriver:
*teskjemodus på*
hvis du spiser for lite sparer kroppen på hver eneste lille jævla kalori den får, man kunne nesten tro det var kalorier i vannet. Spiser du nok og ikke minst riktig holder du kroppen i gang og forbrenningen blir deretter.
Vil du bli frisk kan du ikke sulte deg, all verdens trim og tilskudd og lort vil ikke hjelpe en døyt. Kroppen din trenger energi for å mestre sykdommen. Isteden sørger du for at kroppen må jobbe knallhard bare for å holde deg stablet på beina - krefter til å bli bedre gir den deg IKKE!
Uten riktig og nok mat frarøver du deg selv sjansen til å bli bedre.
*teskjemodus av*
Og du sier "medisinert meg for hypothyreose med mye trim og lite mat".
Ser du ikke selv hvor bakvendt det høres? Du pisker en sliten hest og nekter den næring attpåtil. HALLO! (jeg er ikke spydig eller sarkastisk, men en smule bekymret. Du _trenger_ ikke ha det sånn!).
-
04-09-05, 21:49 #13
Takk baremei for at du gidder engasjere deg. Joda - jeg vet at jeg gjør feile ting i matveien. Jeg holder på å jobbe med saken (i hodet først). Når jeg skrev at jeg medisinerer meg mot hypothyreose med mye trim og lite mat så var det faktisk mest i disse årene FØR jeg visste at jeg hadde denne sykdommen. Jeg hadde ikke peiling på at noe sånt hadde rammet meg??! Jeg bare økte og økte i vekt helt ukontrollerbart og jeg ble faktisk panisk til slutt! Eneste medisinen var faktisk trimmen+at jeg nok har prøvd alt for slanking i helsekostforretninger etc. Paniken har ikke lagt seg. Hvor lander jeg til slutt på vektskalaen?? Har stabilisert seg noe, men jeg er fortsatt mildt sagt urolig.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
05-09-05, 07:17 #14
Hei Yvette
Å kjære vene du må spise mer ja. Kroppen går inn på sparebluss hvis du sulteforer den. Jeg går selv på diett og merker stor forskjell på formen når jeg spiser lite og ofte - og holder meg til riktig mat.
Og ja - jeg har prøvd himlanes mange slankekurer opp gjennom årene - uten annet enn kortidsvirkning - og lidelse.
Ellers må jeg si jeg misunner deg - fjelltur.......ugh..det er maaaange år sia jeg har kunnet gjøre det. Herlig.
-
05-09-05, 08:46 #15
Kjære dere. Tusen takk for omtanke. Jeg er ikke SÅ gær`n da. Spiser jo. Går ikke rundt og er sulten. Og - jeg kan "alt" om hva som er riktig å spise: lav GI, Atkinsen, Fedon osv. Og faktisk er jeg ganske flink til å sile hva jeg putter i munnen. Ingen godterier her nei! Har styrt unna kaker, snop og hvitt mel i årevis. Spiser Ingers Rugbrød, egg, proteindrinker (nå uten soya) og brun ris, kylling og fisk. Varierer litt m krydder - uten salt!!
Kyllingen er varm fra butikken, litt ork å vente på at risen skal bli ferdig. Liker best ferdig marinert laks rett i stekeovnen.
Noen gode tips utover dette??
Glemte å si at på en vanlig dag hjemme drikker jeg opptil 2 liter vann i tillegg til urteteer. Vart litt spesiell denne turen da drikkeflaske ble glemt og vi måtte drikke fra bekker.
I dag skal jeg på kick-off på 3T i Ålesund. Body-pump, body-step og body-attack for de som kjenner begrepene. Jeg er selv instruktør her på hjemstedet i body-step. Det er opplagt til 150 deltagere på hver gruppe i dag så jeg gleder meg!!
håper kroppen tåler dette. Spent!!
-
05-09-05, 12:02 #16baremei Gjest
Frukt og grønnsaker. Smoothies hvis du er som meg og ikke orker knaske epler støtt.
Opprinnelig skrevet av Yvette
Vi lager smoothies hjemme med frosne bær, youghurt naturell eller cultura, med eller uten banan, kanskje en eggeplomme. Masse næringsrikt du kan putte oppi. Godt er det også, og mettende.
-
05-09-05, 22:12 #17
Takk for tipset!
Hvordan lager man slikt? Kjører det i hurtigmixer antar jeg. Ja - jeg liker IKKE hverken frukt eller grønt, så det blir lite slik mat. Jeg tar med meg dette jeg baremei
-
06-09-05, 09:03 #18Kvinne 42 Gjest
Jeg testet også nettop formen med en dugende fjelltur. Det var bare en utrolig herlig følelse å kjenne at det forstsatt var liv i kroppen - at ikke alt hadde visnet bort i løpet av årene med lite energi. Turen gikk kjempefint og jeg var lykkelig og glad, men etter en snau uke fikk jeg 2-3 dager problemer på jobben med brain-fog og sov ekstra mye når jeg kom hjem.
Kan det være at jeg brukte så mye av mitt "tyroxin-lager" på turen at det fikk utslag så lenge etterpå?
-
06-09-05, 11:50 #19
Du bruker nok ikke noe mer av thyroxinlageret ditt når du anstrenger deg ekstra.
Stoffskiftet er derimot ansvarlig for å åpne for oxygen til cellene, og hvis ikke de får den oxygenen de trenger skapes slaggstoffer som gjør oss støle og trette.
Slike turer er bra for å trene opp kroppens evne til å skaffe cellene energi, men det koster oss med lavt stoffskifte mer enn hos andre.
Likevel trenger vi det nok mer enn andre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-09-05, 13:55 #20
Den likte jeg
håper og ber om at cellene åpner for oksygenet. Og JA - det koster
Er det mørbanket du blir du også n`Finn?? Er ennå ikke sikker på om det er sykdommen eller medisinen som smadrer??
Svar med sitat
Bokmerker