Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Leg lurer på hvor hard du er på D-vitaminene baremei ?
    Bakgrunn i overaskende egenerfaring gjør at jeg spør.
    Nå er jeg ikke så nøye på dosen lenger, og den er jo nesten halvert også.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Leg lurer på hvor hard du er på D-vitaminene baremei ?
    Ikke hard i det hele tatt, men jeg vet, jeg vet, og er full av gode forsetter.

Bare at når jeg har fått i meg levaxin og armour i dividerte og oppgangede doser, B-vitamin, C-vitamin, omega-ting og multi'n orker jeg liksom ikke mer.

For resten, jern og kalsium med D eller D med magnesium eller bare D skal tas senere, og det glemmer jeg. Nesten hver eneste dag.
    Nå har jerntablettene sendt gode vibber fra badet i en hel evighet, men innholdet minker slett ikke.

Og av en eller annen grunn var jernmetningen min gått opp og skrubber øverst, mens ferritin er som før - litt for lav. Og vikarlegen sa jeg ikke skulle ta jern, mens fastlegen synes godt jeg kunne få i meg litt til.

Og FT4 stupte fra 20 til 9 fra mars til juli, på akkurat samme dose, så nå har jeg vært hjemme et par uker mens økningen har jobbet, og det går seg til.

Men alle disse trillende pillene, da... *urk*

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Bare at når jeg har fått i meg levaxin og armour i dividerte og oppgangede doser, B-vitamin, C-vitamin, omega-ting og multi'n orker jeg liksom ikke mer.
    Kære Baremei

Prøv nu alligevel at "orke". Faktisk er D-vitaminet meget VIGTIGERE end andet kosttilskud, du bl.a. her beskriver at du tager. Hvis du har et lavt D-vitamin (ALLE stofskiftesyge har et lavt D-vitamin!!), vil du alligevel ikke kunne få så meget gavn af disse tilskud uden D-vitamin til at befordre det - og den smule D-vitamin, der findes i kalkpræparater/multivitaminer, forslår som skrædder i helvede... dvs. ikke meget. Please!

P.S. Lavt D-vitamin er også lige med højt kolesterol.... som så einsteinerne i hvide lægefrakker "kurerer" med statiner... Det er ALTID kun spørgsmål om tid, før en stofskiftesyg får tilbudt statiner og disse vil yderligere gøre det af med resthelbredet.

D-vitamin er meget VIGTIGERE for stofskiftesyge, end ALLE andre diverse tilskud, med undtagelse af B12, som heller ikke må "ikke orkes", når man er stofskiftesyg. Please baremei!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Leg ? Skrev jeg Leg ? Hm - for mye D-vitamin ? For lite ?
    Forvirret ? særlig etter ette......

Men det var da en ganske stor variasjon det.
    Det jeg lurer på er at D-vitamin stabiliserer prøvene ? Jeg føler meg stabilere nå og tar lavere dose.
    Men så tar jeg ikke blodprøver da.......
    Så da får jeg stikke fram armen litt igjen da - en stund.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Takk for omtanken.

Nå har vi warpet tråden, jeg skal dele den etterpå. Unnskyld til trådstarter.

Og jeg har fulgt med på D-vitaminpraten de siste par årene, og jeg har fått målt det. Lavt, selvfølgelig. På lik linje med B-er av forskjellig slag, jern og litt ymse.

Ok, ok... Jeg skal skjerpe meg.

Men kolesterolet har alltid vært perfekt, heldigvis, både med og uten lavt stoffskifte eller med og uten potetgull og deilig saus.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kolesterol er fint å ha da - uten blir man ikke mye tess.
    Og kildene er jo bare fantastiske ikkesant ?

Når (?) du starter opp med D3, så ta en uke på 10 da, men stopp for all del ikke der - øk på neste uke og uka etter der igjen.......
    Du må opp for å kjenne det, ellers blir det som hvilkensomhelst gnask - der funker ikke.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Re: D-vitaminer og andre vitaminer og slikt...

Ta en titt på denne om D-vitaminmangel:
    http://www.abcnyheter.no/node/72062
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: D-vitaminer og andre vitaminer og slikt...

Det viktigste som står i linken til Sonja synes jeg er siste setningen : Hvis jeg hadde kroniske smerter ville jeg helt klart undersøkt om jeg fikk i meg nok vitamin D i, sier Elina Hyppönen, en av forskerne bak studien, til BBC.

Slikt kommer ofte litt for seint. Jeg har visst at noe har vært feil lenge, men ALLE de boldprøver som er mulig å ta var bra - forsikret men meg-
    Og om jeg tar noen i morgen får jeg garantert samme beskjed.

Så folkens - eneste måten å finne ut på om DU bør ta D3 er å forsøke.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn