Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    oppland
    Meldinger
    14

Standard vitaminer-usikker som vanlig!

hei alle sammen.
    nå kommer jeg nok en gang med ett utrolig dumt spørsmål,men når jeg ikke er sikker må jeg jo høre med dere som kan litt mer

jeg har fått beskjed av fysioteraput om å begynne med div.vitaminer:
    multi vitaminer,omega 3,og vitamin c.
    jeg har høyt stoffskifte,og har hørt at helsekost produkter kan være en innvirkende årsak på stoffskifte.
    så det jeg da lurer på er,kan jeg bruke disse vitaminene????
    (er sikkert ett dumt spørsmål,men er blitt litt redd det meste etter dette begynte å herje i kroppen)
    tusen takk for svar,og ha en knall dag alle sammen!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

javisst, spesielt omega 3 er veldig viktig. MEN omega 6 er inflammatorisk(økt risk for betennelsestilstander - dumt for oss) så velg en ren omega 3.

det eneste er at hvis man bruker levaxin så skal man ikke ta det samtidig med kalsium og jern.

men, man skal heller ikke overdrive med fettløselige vitaminer. apoteket vet alt om sånt.

ingen fare med vanlig tilskudd, men det beste er selvsagt om man kan få det gjennom maten

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    oppland
    Meldinger
    14

Standard

tusen takk for svar,da bruker jeg litt multi vitaminer fremover,så håper jeg det fungerer med det
    god helg

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg ble veldig dårlig av multivitaminer som inneholdt jod.

Hildemor Gjest

Standard

C-vitaminer og Omega3 burde ikke by på noen problemer, men vær litt oppmerksom på jod i multivitaminer. Noen reagerer på jod negativt - selv i små doser.

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard

Hei! Kan være smart å ligge unna jod ja - og mye salt mat/ fet mat. Calsium tilskudd, omega 3/ tran og gjerne litt jern....... hadde jeg kommet til å satse på.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn