Viser søkeresultater 51 til 56 av 56
-
01-05-08, 21:19 #51
ionisert ca er ikke det samme som jeg har fått resultatet av??
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
01-05-08, 21:43 #52
Jo, det er ionisert Ca du har målt, og det er den delen av calsiumet som er biologisk aktivt. Så du har fine prøver av det. Om det er utenfor så blir du trøtt og sliten, men mye annet gir også det symptomet.
Det er jo så vanskelig å tolke slike symptomer og hva de kommer av.
De målingene gjelder undersøkelse av parathyreoidea (bi-skjoldkjertlene) og kan være tatt for å klargjøre forholdne ?
Om anti-TPO er positiv, så er men ganske sikker på at det er noe galt, men noen får lavt soffskifte likevel. Om fT4 og fT3 er lave kan det likevel være noe galt, og behov for å sette igang Levaxinbehandling.
Men det blir mer usikker hva som er årsaken da.
Disse målingene gjelder skjoldbruskkjertelen.
Jeg har ikke hatt positive antistoffmålinger, men disse ble tatt lenge etter at problemene begynte, og da kan ødeleggelsen være over og slutt på antistoffene.
Andre kan ha antistoffer resten av livet, så det er veldig forskjellig.
Og du har "fått ett nytt liv" så er det jo ting som tyder på at du trenger det - du skal bare finne den rette dosen.
Om du ikke har hatt helt regelmessig Levaxindose kan det gi symptomer som ikke er lette å tolke. Det er viktig at dosen er den samme hver dag i lengere tid. Først da kan du analysere situasjonen din og avgjøre om dosen skal reguleres litt.
Og man regulerer gjerne med 12,5µ/dag på doser over 100µG/dag.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-05-08, 21:46 #53
men merker man det så fort hvis man har tullet litt med levaxin en uke??
Jeg er jo helt slått ut nå....grusomt...For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
01-05-08, 22:14 #54
Det kan du godt. Kommer ann på hvor mye.......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-05-08, 22:18 #55
var to dager jeg ikke tok medisiner...så det er 150 mikrogram...også tok jeg bare 50 mikrogram resten av uken...
Jeg tenker så på den TSH min som ikke har vært noe forhøyet....så egentlig tenkte jeg å kutte ut alt...men jeg skjønner jo at jeg ikke kan gjøre det...
Jeg som hadde fått matlyst, det har jeg ikke hatt på maaange år....jeg var våken og opplagt hele dagen...og alle rundt meg så store forandringer...
for det er rart at ikke TSH var forhøyet???For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
01-05-08, 22:42 #56
Du vet det tar mange måneder å opparbeide en stabil dose og hvis du justerer før den er stabil så vil du merke det.
Så er det jo store variasjoner også da......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker