Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
30-04-08, 19:52 #1
Armour, Westhroid og Nature-Throid
Da jeg besluttede mig for at smide Eltroxin væk, efter mange år uden (god) effekt - ville jeg først gøre som andre (her) og finde en måde at smugle Armour Thyroid til Danmark.
Da Danmark er et EU-land gælder det andre regler for, hvad man må eller ikke må modtage af lægemidler fra udlandet og netop Armour Thyroid sælges ikke til EU-landene.
Jeg fandt en anden måde at hjælpe mig selv på og fandt ud af, at Westhroid er et lige så velrenomeret lægemiddel som Armour. Jeg har efterfølgende kun lovord at berette om Westhroid.
Det har undret mig dog, at producenten af Westhroid havde et andet produkt med tilsvanende indhold af det virksomme stof, dog under handelsnavnet: Nature-Throid. Det forstod jeg ikke indtil jeg fandt ud af, at Nature-Throid indeholder præcis det samme som Westhroid og Armour - bare sammensat således, at bindestoffet er microcrystallisk cellulose og ikke - som i Westhroid og Armour - majsstivelse.
Jeg går ud fra, at dette har en betydning for dem, der har glutenallergi, cølliaki eller lignende, så hvis man ikke kan tåle majsstivelse og får Armour/Westhroid som ikke "virker" godt nok - kan det være at dette er årsagen for nogle mennesker, hvis deres krop bekæmper majsstivelsen i tabletterne. Bare en tanke
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-04-08, 20:04 #2
Hei, det er ikke gluten i mais, men i USA er det mange som er allergiske mot mais (og har store problemer, fordi det er i alt, se noen nettsider om corn allergy som man vel finner ved googling)
Gluten fins bare i hvete, bygg og rug. Ikke i ren havre. Fins i malt av bygg. Ikke i maisstivelse.
I Belgia har de Armour Thyroid på apoteket , og det er heller ikke på registreringsfritak, detrengs bare en vanlig resept. Vet det fra postinger fra pasienter av Hertoghe, de går bare til apoeket rundt hjørnet og henter det der.
I tyskland får de det ogspå apoteket på vanlig resept, såvidt jeg husker og de diskuterer heller prisene på de forskjellige apotekkjedene på forumene. mange bruker istedenfor Qualistest Thyroid fordi det er mye billigere.
Saken men Armour Thyroid er at de vil ikke og kan ikke søke om godkjenning i Europa, siden de ikke engang har rettigheter utenfor USA. Kan fore eksempel ikke engang fåes i kanada.
Der får man istedefor Erfa Thyroid.
Erfa er et belgisk firma, og de har tatt det inn i EU nå. Jeg har postet om det før.
Fra før har Western Research Laboratory gått gjennom papirmølla og betalt avgifter for å få Nature-throid sentralt godkjent i EU. Da leveres det ut fra aptotekene på noe som named-patient basis. (godkjenningfritak heter det nærmeste her, som betyr at de ikke betaler et femsifret beløp per år å stå i Felleskatalogen.
I Danmark har Glostup apotek laget tabletter på 30 mg av Thyroid USP pulveret (jeg tror det er dette, men det fins dansk Thyreoideum fra Amager, som følger det europeiske pharmapeia, så det kan være det) og det har et dansk varenummer og er registert osv og det betyr man kan vå det på vanlig hvit resept, også fra Norge per post....
I Holland så lages kapsler og tabletter av det danske Thyreoideum-pulveret, det har eget varenummer og så videre. Lages i forskjellige styrker og er gganske rimelig, 11 euro for 100 stk. det fins en felles overenskomst slik at man kan importere opp til tre medisiner for seg selv, og både danmark og Norge og mange andre land er med i denne gejensidige avtalen. Hvis man tare med seg medisin, kan man ta emd seg opp til ett års forbruk. Hvis man vil kjøpe per post, trenger man vanligvis resept og apoteket sender.
det ble veldig aktuelt når man ikke fikk Fosamax her i Norge, men pasientene var vant til p få det blllig i Spania når de bodde der hver vinter. de ville få det sendt fra apoteket sitt hjem til Norge , men det var jo forbudt (fordi norske apotek hadde en havresekk de passet godt på, og de forsøker fremdeles å omgjøre denne tillatelsen til import) . det ble så inngått en gjensidig avtale mellom Norge og Efta og EU om at alle kunne immoprtere sine medisiner fra der de ville, fra for eksemple det gamle apoteket sitt i Spania. Dette har stått i avisene og avtalen står på nett.
-
30-04-08, 20:36 #3
Opprinnelig skrevet av nora
Tak
Men hvorfor så svarer Antiaging, at de ikke sender Armour til EU-landene mon?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-06-09, 11:41 #4
Sv: Armour, Westhroid og Nature-Throid
På den hollandske patienforening for stofskiftesyges hjemmeside findes følgende information om Thyreoïdum:
Thyreoïdum
Animal skjoldbruskhormonet til human brug er normalt fremstillet af tørrede kirtler af grise. I forbindelse med disse animalske skjoldbruskkirtler anvendes ofte udtrykket "naturlig", som værende ensbetydende med det bedste valg. Dette siger intet om kvaliteten, oprindelsen og sammensætningen af skjoldbruskkirtel-pulveret.
Anvendelsen af det animalske thyroidea pulver i behandlingen af hypothyroidism er i dag i fremgang i Holland. Siden 1987 da produkt Thyranon, mærke af thyroidea pulver Organon kom på marked er det blevet ligestillet med den amerikanske ArmourThyroid i Holland, hvor brugen af thyroidea pulver er blevet frigivet til fremstilling af lægemidler under navnet Thyreoïdum.
Der er ingen hollandske producenter af thyroidea-pulverform. Råstoffet thyreoïdum kommer fra virksomheden Biofac i Kastrup, Danmark. Thyreoïdum importeres til Nederlandene ved BUFA / Fagron, importører af farmaceutiske produkter. Dette råmateriale formidles til apotekerne gennem farmaceutiske grossister, som Brocacef. Det ZI-nummer (standardiseringsnummer?/red.) (tidligere KNMP nummer) for Biofac-thyreoïdum er 90000039 (5 nuller so).
Thyreoïdum er et godt alternativ til ArmourThyroid da det sidstnævnte undertiden kan være vanskeligt tilgængelig.
Hvert apotek benytter thyreoïdum som råmateriale til fremstilling af deres kapsler, men siden midten af marts er thyreoïdum-pulveret også til rådighed i tabletform. Disse er delelige tabletter à 0.057 g (57 mg). De markedsføres af:
Fagron Farmaceuticals BV.
Hoogeveenenweg 210
2913 LV Nieuwerkerk a/d IJssel
The Netherlands
Tel: +31 (0)180 33 11 33
Fax: +31 (0)180 33 11 11
E-mail: info@fagron.nl
Website: Fagron.com
Repræsentation for Danmark og Norden)
Fagron A/S
Kigkurren 8M, 2. sal.
2300 København S
Tel: +45 33 27 80 20
Thyreoïdum Tabletterne er i øjeblikket ikke tilskudsberettigede (i Holland/red.) Det er meget dårligt for hypothyroidism-patienter, der har ikke gavn af deres hidtidige behandling og har derfor brug for et andet lægemiddel.
T4/T3-indhold i thyreoïdum kan variere fra 2,3: 1 til 3,8: 1, afhængigt af partiet. Inden for samme parti af thyroidea-pulver er indholdet af T4/T3 konstant.
Skjoldbruskkirtel-pulver i Europa skal være i overensstemmelse med det såkaldte Farmakopé. Farmakopè er en samling farmakologiske standarder og har til formål at være garant for kvaliteten af de lægemidler, der er omfattet af Farmakopè-standarder. Der er også en amerikansk Farmakopé (USA Farmakopé, USP). Det danske thyreoïdum opfylder USP standard.
Den største bekymring mange læger nærer om brug af det animalske skjoldbruskhormonet, den såkaldte "ustabilitet" omkring, hvor store mængder T4 og T3 varierer i skjoldbruskkirtel-pulveret. Undersøgelse viser, at de fleste brugere ikke mærker nogen forskel ved brugen af disse lægemidler. Hertil kommer, at det er meget individuelt bestemt af T4-T3, hvornår det enkelte menneske med hypothyroidism vil føle sig bedst.
I Holland ledsages hvert parti af thyroidea-pulver af en analyserapport. Importøren kontrollerer disse analyserer i deres egne laboratorier. Hvert parti af thyroidea-pulver måles T4-T3-forholdet inden leveringen til apotekerne, til fremstilling af Thyreoïdum-kapsler/tabletter. Det er altid kontrolleret, i hvilke proportioner T4/T3 findes i hvert parti af Thyreoïdum-pulveret. Fortidens dårlige erfaringer med skjoldbruskkirtel-pulver stammer fra tidligere tider hvor de var baseret på den generelle analyse og unøjagtig dosering. Det var før, at der fandtes præcise målemetoder til formålet.
Thyreoïdum capsules, ½ grain, 1 grain, 2 grain (hollandsk)
Thyreoïdum kapsler, ½ grain, 1 grain, 2 grain (Google-oversett)
Kilde: Den hollandske patientforening for stofskiftesyge
Sist endret av Admin; 17-06-09 kl 09:03 Begrunnelse: Link rettet
-
16-06-09, 12:00 #5
Jeg er VILDT imponeret af den hollandske patientforening.

Ikke alene indeholder hjemmesiden alt enhver stofskiftesyg har brug for at vide... inkl. alle tænkelige oplysninger om "uartige" lægemidler.... Men (så vidt jeg husker) har Nora skrevet noget om før, at det skulle være foreningens fortjeneste, at Thyreoïdum-pulveret overhovedet kom til Holland i sin tid.... Om sig selv skriver de: "foreningens aktiviteter udspringer fra thyreoidea-patienternes behov, og udføres af entusiastiske og erfarne profesionelle frivillige." Kilde...
Det ser ud til, at denne forening har en finger med i spillet alle vegne i det hollandske samfund. Fra regerings-niveau, gennem leverandører, forsikringsselskaber og andre af civilsamfundets institutioner. Måske er dette grunden til, at man møder så forholdsvis få hollændere ude på stofskifteforaer på nettet.
De behøver jo ikke kæmpe for det samme, som vi.
Sist endret av Anisa; 16-06-09 kl 13:49 Begrunnelse: "ikke" tilføjet.
-
16-06-09, 13:50 #6
Sist endret av Admin; 16-06-09 kl 20:49 Begrunnelse: Adresser fjernet.
-
16-06-09, 19:29 #7
Den gangen jeg kjøpte på Apotek, sa de at varer på registreringsdfritak hadde de ikke LOV å ha på lager. De måtte bestille hver gang, og det tok to dager.
Nå ble jo reglene rundt registreringsdfritak revidert for få år siden.
Syntetiske legemidler fikk lempninger og skal nå bare meldes inn.
Medikamenter med biologisk opphav skal det fortsatt søkes om, og det er vel omtrent som før.
Om det er endringer i Apotekenes restriksjoner på lagerhold vet jeg ikke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat

Bokmerker