Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
30-03-08, 23:11 #1
rmer reisesyk i forbindelse med stoffskiftet?
helt frem til jeg ble skikkelig dårlig med dette greiene her så var jeg er reiseglad laks som synes en ni timers busstur bare var litt stress fordi bena sov litt. tog var superdeilig, bil og fly og båt likeså. når man hadde hatt en "fuktig" ferie og alle andre i reisefølget lå strake ut på båt pga høøøøøøye bølger, var jeg frisk og rask. lo litt av de svake mannfolka som ikke klarte "et par" bølger.
den som ler sist ler best, for nå er det helt krise, har jeg en god dagsform kan jeg sitte litt i bil hvis veien er rett. en etter en ble alle reisemåter krysset av på listen for reisesyke, og nå forstår jeg desverre hvordan de andre jeg har reist med har hatt det når de lå desperate og svette inne på en eller annen do.
flyreiser utenlands er sånn ca slik: håpefull i taxien, sjåfør som svinger litt raskt en gang - vips jeg kaldsvetter. ved ankomst på flyplassen ber jeg samboeren min passe på bagasjen mens jeg løper inn på en do(og lufta på utenlanske toaletter bidrar ofte ekstra godt til kvalmen) - så har man det gående frem til reisesyketabletten endelig innvirker med fuglebit av en tørr kjeks og vann samt løpe inn og ut av doen mens man ber alle høyere makte rom at "pliiiiiis ikke la meg spy(elle det som verre er) på flyet!!! "rett før ombordstigning kjenner man at tabletten gjør sitt inntog.. åååå så glad man blir da!!!!!
tror rett og slett hele balansenerven min har klikket helt med stoffskiftet.......når jeg var på mitt dårligste ble jeg tilogmed kvalm av en timinutters busstur!
gjett om jeg ble glad da jeg klarte en tre timers togtur(med ingefærhjelp)!
bare meg som har fått problemer med dette?
-
30-03-08, 23:41 #2
Nei, jeg kan bli dårlig av en ti minutters busstur. Har vært veldig ille etter sist krasj, hvis jeg ikke holder blikket stivt på veien, så kaster jeg nesten opp. Ser at det kommer an på formen, for det roer seg nå som jeg er blitt bedre. Jeg har vært som deg og aldri reagert på bil eller bølger osv.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
31-03-08, 04:03 #3
hei
har heldigvis ikke vært plaget med reise syke - ennå
Men har et lite tips. På apoteket får man kjøpt magnet armbånd. En magnet stimulerer et punkt tre finger lengder over knekken på håndleddet og bidrar til at man ikke blir reisesyk. Har stor tro på armbåndet. Det har blitt prøvd ut av flere i bekjentskapskretsen - også tvilere - med stor hell og opplevelsen av en bahagelig reise både til lands og til vanns. Venner som ikke har klart å åpne en bok på biltur,mknapt nok kikke på et kart stortrives med magnetarmbånd. Verdt å prøve?
Heidi
-
16-04-08, 16:28 #4
Jeg blir så sliten av reiser at jeg har nesten kutta det helt ut..
Men merker ikke mere reisesyke, bare enormt sliten
Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...
-
16-04-08, 18:22 #5
Ja, jeg er sånn. Nå kan jeg noen ganger også bli bilsyk når jeg kjører selv. Og skal jeg sitte på i en bil hvor det er automatgir, må jeg ha ei bøtte i fanget.
Og det blir bare verre og verre. Blir også bilsyk av å spille bilspill på playstation.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
16-04-08, 21:07 #6
Jeg ble også bilsyk når jeg kjørte selv, men det var før jeg fikk diagnosen.
Tenker det henger sammen med at stoffskiftet er for lavt• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-04-08, 22:28 #7
Jeg reiste med fly til Kina en gang mens jeg var veldig hypo. Var svimmel under hele oppholdet, og det kjentes ut som jeg hadde sjøgang hele tia. Ã… ta heis gjorde at jeg sjanglet. Kom meg ikke etter jet-lag på lenge, lenge heller.
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
16-04-08, 22:51 #8
Husker en danskebåt-tur en gang - med en aldeles jævlig sjøgang og dertil mange dårlige kammerater og fullt kjør i baren.
O jøjjemei gitt. Det hjalp ikke stort å få Danmark unnder beina heller
Hele landet svinga opp og ned omtrent som jeg skulle stått på mitten av ei domphuske.
Måtte gå meeeget forsiktig hele dagen eller hva det var .....
Jeg blei jo grovt utnytta til spott og spe kan man skjønne.
Men artig var det !
Så var det ikke lenge etter at jeg fikk diagnosen - så litt mye av det ene og litt lite av det andre var vel årsaken.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-04-08, 09:09 #9
Hei hei,
Etter at jeg fikk problemer med stoffskiftet så har jeg fått utrolig store problemer med å være passasjer i bil (kjøre selv går bra), kjøre trikk, buss og båt.
Jeg har aldri vært sjøsyk før, men nå når jeg bare tenker på en båt, så sliter jeg utrolig.
Jeg er overbevist om at dette følger stoffskiftet. Jeg har også en tendens til å bli svimmel og rar bare ved å stå rett opp og ned. Øynene mine har tendens til å krysse seg og jeg blir svimmel av ting som beveger seg rundt meg.
Jeg hadde tenkt å ta dette opp med fastlegen min, kanskje det er noe som kan gjøres, eller sjekkes i forhold til balansenerve etc :-) (Selv om det antaklig er stoffskiftet som får skylda, i alle fall fra meg :-)
-
18-04-08, 19:41 #10
ja, blææh, men når det gjelder balansenerven så er det intet man kan gjøre for å bedre det.
det eneste er hvis man har sånn krystallting som har løsnet, men deet kjenner man for å si det sånn.
ja, jeg blir absolutt fortere reisesyk når jeg er litt genrelt svimmel i perioder(da blir jeg småkvalm av småturer). var på nippet til å returnere hele frokosten her etter en svingetur i bil, og måtte ta reisesyketablett for å komme meg hjem igjen. gleeeeder meg til et par uker til når jeg må ta samme turen igjen - i bunad!!! yeeh
Svar med sitat
Bokmerker