Viser søkeresultater 21 til 26 av 26
-
27-03-08, 23:54 #21
hei
Tommelen opp for nuvaring. Jeg var super fornøyd med den og brukte den i fire år.
Har nå sluttet i håp om å kunne bli gravid. Det var i den forbindelse det ble oppdaget at jeg har lavt stoffskifte. Var hos legen i forbindelse med at vi ikke var blitt gravide i løpet av et år, samt at mange i familien har lavt stoffskifte. Gravid ligger da for øyeblikket litt på is intill stoffskifte er "stabilt"...
Avsporing - ringen er i hvert fall super. Du slipper å tenke på piller. Ringen er inne i tre uker, ta den ut en uke og mensen kommer. Om man ønsker kan den også tas ut når man har samleie, men ikke nødvendig. Det kan hende mannen merker at det er noe der, men ikke ubehagelig. Bare å prøve seg frem. Du merker ingen ting til den.
Heidi
-
28-03-08, 15:47 #22
Tusen takk for svar og anbefaling!!
Mest spent på om humørsvingninger og andre bivirkninger også ville komme med nuvaringen når jeg muligens sliter med det på p-piller......
Men det er vel bare å forsøke antar jeg? :-)Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
28-03-08, 18:09 #23
Bare å hive seg i det
Du kjenner jo raskt om det er feil eller ikke. Jeg fikk symptomer på p-piller som ligner veldig mye på dem jeg får når jeg er høy på stoffskiftet. Så det er sjanse for at du vil merke forskjell ja
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
28-03-08, 22:31 #24
p piller har jo en nokså lang halveringstid, så jeg fikk beskjed om at det var ett fett. ellers ville man jo måtte ta pillen på sekundet samme tidspunkt for å unngå graviditet hehe......

selv har jeg gått lenge på p piller, hatt lengre opphold, og startet på nytt to ganger. i oppholdene føler jeg mer langt mer opplagt, og prøvene er også lettere å "beregne" ifht medisinering.
etter ei uke på de ny oppstart teller jeg hardt på knappene å slutte igjen, for den samme evige trettheten er tilbake igjen.....får vente litt til å se. sist ble jeg våken igjen bare noen få dager etter at jeg kuttet de ut, så.....
de på apoteket sa også at p piller kan innvirke på prøveeresultat osv, så man må føle seg lit mer frem.
gjeeeeeeeeeeeeeeeeeeesp
-
02-04-08, 08:44 #25
...det er jo også sånn at p-pilleforbruk kan bruke ett år på å forlate kroppen...så tror ikke jeg vil kjenne umiddelbar virkning når jeg slutter på p-piller egentlig.........
ja riktig - litt pessmist også...
Det jeg er usikker på nå er....hvis det virkelig er at jeg ikke tåler å spise østrogen.....skal jeg da droppe nuvaring og prøve Cerazette igjen? Det er jo gestagen....men da får man jo vm-i-mellomblødninger; forsøkte EN måned og ble drittlei. Sluttet på p-piller etter det i januar i fjor. Vet ikke hva det hadde å si for kroppen for ble jo sykmeldt i 3-4 mnd etter det. Og startet på litt Levaxin.
Så...jeg har stoooore humørsvingninger hver dag og hele mnd rundt, irritert og deprimert om hverandre - er helt desp på å finne ut hvorfor - spesielt nå som mine stoffskifteverdier er ganske greie.... Så...er det jernmangel, magnesium-mangel, stoffskiftet eller østrogen/gestagen.......... ER DET IKKE DERFOR VI GÃ…R TIL LEGEN DA!!!! Gosh......
Frustrerende!!! :x
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
07-02-09, 14:02 #26
P-piller eller annen prevansjon
Før jeg ble gravid så gikk jeg på p-piller og det gikk jo strålende, men nå etter svangerskapene blir det bare krøll ser det ut som.
Først prøvde jeg hormonspiral det var grusomt jeg endret fullstendig personlighet og la på meg masse + mange andre bivirkninger. Nå prøver jeg cerazette og bare etter en mnd så konkluderer jeg med at kroppen er på tur allerede vekta stiger, jeg kjefter og er sååå sliten.
Er det bare meg eller er det andre her som har lignende erfaringer? Hva gjør dere med det?
Hva med kobberspiral den er jo hormonfri, noen som har prøvd den?
Jeg kommer helt klart ikke til å orke å leve med disse bivirkningene, men sterilisering er ikke ett alternativ ennå.
Lignende tråder
-
Problemer med de nye Eltroxin piller ???
Av ninus i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 35Siste melding: 16-01-12, 21:54 -
Har p-piller noe å si for stoffskiftet?
Av kristinet i forumet Andre hormonerSvar: 8Siste melding: 11-05-09, 09:20 -
p-piller og stoffskiftet
Av Reven i forumet Andre hormonerSvar: 15Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
nye forbedret tal...men hvornår kommer virkningen??
Av 78lykke i forumet BlodprøverSvar: 20Siste melding: 31-10-07, 17:18 -
p piller og tretthet
Av isa1 i forumet Andre hormonerSvar: 21Siste melding: 16-02-07, 19:06
Svar med sitat
Bokmerker