Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    72

Standard Varm i kroppen, kalde hender

Hei igjen alle sammen!

Er så glad for at jeg kan stille spørsmål her inne - og alltid få svar Betyr utrolig mye når jeg bekymrer meg som mest.

Så til dagens undring. Jeg har, som jeg har skrevet om i en annen tråd, økt dosen for litt over to uker siden. For første gang opplever jeg symptomer på overdosering, og forsøker å lytte til kroppen for å finne ut om jeg bør senke dosen en smule. Er mye ubehagelig varm i kroppen, spesielt når jeg beveger meg litt, men har samtid konstant kalde hender. Noen som har lignende erfaring og forslag til tolkning?

Har forøvrig bestemt meg for å senke dosen litt, slik at jeg en periode fremover tar 175 Levaxin en dag, 150 den neste. Hvor lang tid bør det da gå før jeg prøver å øje til 175 hver dag?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

sånn veksling mellom for varm og for kald opplevde jeg også første gangen jeg begynte å øke dosen. Det gikk over, men det tok lang tid.
    Nå får jeg det hvis jeg senker dosen, så det må vel høre til lavdosesymptomene selv om man nok har rimelig høy dose.

Det kan være lurt å ta det litt over langen så en liten dosesenking er sikkert ok en stund.

Jeg synes forøvrig jeg ble bedre av å gå på en litt for høy dose for en tid siden.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Mulig at kalde hender etter doseøkning betyr at du har stresset binyrene for mye og at kroppen da ikke klarer å nyttiggjøre seg stoffskiftehormonene. Bare spekulasjon men jeg har hørt det før.
    For å spare på cortisol kan man forsøke å kutte ut all stress samt sukker og alt som har mye karbohydrater, altså gå på lavkarbodiett og spise nok fett og legge seg tidlig, senest kl 10 hver kveld. (noe jeg har lest mange ganger ang. lavt cortisol)
    Bare min teori.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn