Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    132

Standard Har Friske mennesker en TSH på 3+?

Ja jeg tror nesten det.
    Flere i min Familie har i fjor (ikke pga mistanke om stoffskiftefeil)fått tatt stoffskifteprøver og Samtlige hadde en Tsh på rundt 3.5,men en relativt høy(for meg iallefall) T4:16-20.Datteren min var den eneste som fikk målt T3 og hennes lå på 6.7.
    Min blir aldri høyere enn 2.5.
    Av 4 som fikk tatt prøver er det kun 2 som har slektskap.
    Nå er jo ikke dette nok til å konkludere noe,men heller ikke helt tilfeldig vil jeg tro...?

Og for oss som går på Levaxin så er jo en slik Tsh kombinert med en høy 4 umulig å strebe etter-ikke høres det optimalt ut heller etter hva jeg har lest her tidl.

Selv hadde jeg en Tsh på 3,16 og T4 på 16 for ca 18 år siden,og om jeg da skulle vært i ferd med å bli syk da så henger heller ikke det sammen med Graves Disease som jeg fikk 9 år senere..

Da skulle jeg gjerne visst svara på sønnen min:han eter som en hest,energi som fy,går på do etter hvert måltid og er en humørspreder-en meget slank person
    Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
    Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.

Hildemor Gjest

Standard

Ja det vil jeg tro at mange med normalt stoffskifte har. Referanseverdiene er jo så vidt meg bekjent satt nettopp på bakgrunn av friske menneskers verdier, og fra der jeg tar prøver er normalverdiene 0.5-3.6.

Selv har jeg en TSH som er litt spinnvill (høy), mens Fritt T3 og T4 er høye. Forsøker jeg og presse TSH ned mot normalen blir jeg hyper. Så hos meg antar de at jeg fra naturens side hadde en relativt høy TSH før jeg ble syk.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har møtt en som bor på romerike hvis hele familie har en normal TSH på 20. Det er ikke mangesom har.
    Når du går på den svanske legetidsskrifts nettside og titter på en artikkel hvor de viser en graf over TSH de har funnet i mange hundre friske mennesker, så ligger t jo noen over med de fleste er tett ved 1 og gansle få over 3 og høyere. De satte grensen til 4 .
    Jeg postet en link over noe lignede en kort tid siden, i et nacb-dokument som nå har flyttet over til en annen nettside, men den viser TSH samt ft4 samtidig og det er alltid noen få utenom referansområdet. (per definisjon er alltid 2,5% utenom fordi det er slik man lager referanseområder)
    http://www.aacc.org/NR/rdonlyres/C4388E ... ersion.pdf på side 6 er det en fin figur.

Merk at noen har noe seom heter thyreoideahormonresistens som er medfødt og de har forhøyet ft4 og TSH samtidig. Noen av dem får betablokkere av deng runn fordi hjertet ikke har resistens.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn