Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    2

Standard Ny her og usikker

Heisann
    Jeg er en dame på 53 år.Jeg har fått diagnosen Fibromyalgi,men i tillegg er jeg veldig sliten og har mye vissenhet i store deler av kroppen.Har mye problemer med urinblære og mage.Dårlig med søvn,og må bruke medisiner for å sove.Mye muskelsmerter,men det er vel fibroen.Det legene ikke finner ut av er dette hjertet mitt som løper løpsk bare ved minste anstrengelse eller stress.Lurer da på om det kan være noe med stoff skiftet.Vi har mye av det i familien
    Har tatt noen blodprøver av TSH er 1,1 verdi 0,20-4,0
    FT4 er 14,0 verdi 9,0-22,0
    Disse er jo da innenfor normalen.Betyr det da at man ikke har noe problemer med stoffskiftet
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Hildemor Gjest

Standard

Heisann

Det er mange faktorer som kan gjøre at hjertet løper løpsk av og til. Som regel er det ubehagelig - men helt ufarlig. Har du sjekket b-12, ferritin, d-vit og slike ting?

Du kan jo eventuelt også be om 24-timers monitorering av hjertet ditt - så de kan observere aktiviteten over litt tid, hvis du ikke har gjort det.

Stoffskifteprøvene ser jo helt okei ut, men kanskje du skulle ta FT3, Anti-TPO og TRAS også i og med at dette ligger til familien.

Man kan ha symptomer - før det slår ut på prøver, på den annen side har du jo en annen sykdom som plagene dine kan relateres til.

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    2

Standard

Hei Hildemor
    Takk for svar.B-12 er ok,men alle de andre prøvene du nevner er ikke tatt.Legen ser kun på de TSH og FT4,og sier at de er bra
    Nå skal jeg til legen igjen til uka så vi får se om han gidder ta noen av di andre prøvene du snakker om
    Ja det kan jo og være Fibroen som jeg har som gjør dette hjertet helt propell.Men er så ubehagelig og blir jo litt skremt oxo,og det gjør jo ikke ting bedre,desverre
    Kanskje som du sier slik 24 timers av hjerte kan gi meg noe ro
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Hildemor Gjest

Standard

Hei igjen

Her er det ikke snakk om og gidde og ta blodprøver - du bare sier at disse prøvene vil du ha tatt - enkelt og greit.

Du er ansvarlig for din egen helse og hans oppgave er og sørge for at du blir betrygget.

Be om et 24-timers EKG, det vil vise hjertet over litt tid og eventuelt gi deg klar beskjed om at denne hjertebanken er ufarlig. Det vil berolige deg og vite at det ikke er noe alvorlig galt med hjertet ditt.

Jeg har opplevd mye hjertebank (høy puls) selv, så jeg vet akkurat hvor redd man blir av det

Så si klart i fra hva du vil ha sjekket! Basta bom

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Velkomme.

Håper hjertet ditt roer seg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei, om hjertet som løper løpsk, jeg har lest her at det er et tpisk symptom på ME (kronisk tretthetssyndrom). man lærer stadig av de kloke hodene her.
    Jeg sjekket også på de to ME-forumene og det stemmer, kan godt være et ME-symptom.
    Og felles for fibromyalgi og ME er at stoffskiftet er ofte mer eller mindre lavt, sammen med noe lavt cortisol. Står mer om det i en artikkel som er et et intervju med Anna Ljøgodt på Balderklinikken i matoghelse.

nora

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn