Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Endelig hjælp!
-
23-11-07, 23:55 #1
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- København, Danmark
- Meldinger
- 18
Endelig hjælp!
Så er jeg blevet ringet op af min læge idag. Han havde fået svar på mine nye prøver og vil mødes med mig i næste uge og lave en aftale om når jeg skal starte på medicin. Har ikke selv fået værdierne, men han sagde at min TSH nu var steget fra 3.9 til lidt over 4, og at vi derfor skal igang med en behandling. (Jeg får alle værdier til vores møde)
Jeg har dog brug for lidt støtte da der ikke er nogen omkring mig der forstår hvad der sker med mig! Igår fik jeg et voldsomt angst anfald på arbejde, og det sidder stadig i kroppen. Det føles som at alle mine muskler har krampe og at det er svært at trække vejret. Jeg kan dog holde det lidt på afstand, da jeg er så lykkelig for endelig få svar på hvorfor jeg har det så skidt.
Jeg har ingen apetit, er voldsomt træt, husker som en gammel ræv og hånterer min dagligdag kort og godt usselt. Glæden ved et job med stramme deadlines og fart over feltet er forsvundet. Jeg er i en zombie tilstand og går nærmest i søvne. Oj hvor er det svært at holde motivationen oppe!
Jobber også meget, og har en hektisk hverdag. Jeg ELSKER mit job, men det hele sejler for mig i øjeblikket... Ved ikke hvor længe jeg kan holde den kørende på denne måde.
Har tænkt over at måske tage den lidt med ro, indtil at medicinen er begyndt at virke, men der er så mange spørgsmål! Jeg ved endnu ikke hvilken medicin jeg skal spise, eller hvor længe det tager før den begynder at vise resultat.
Puuuuuuu det var meget, men jeg er nødt til at få lette mit hjerte til andre en min kæreste
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
24-11-07, 00:35 #2
Skjønner din glede ved å høre at det faktisk feiler deg noe! Jeg kjenner igjen angstanfallene, usikkerheten - og "lykken" ved å få en diagnose! (Nesten samme hva det ville vært...!)
Livet blir mye lettere når du får medisin - de kan ta litt tid, men du vet at formen bare kan bli bedre!
Omgivelsene skjønner som oftest ingen ting - og det gjorde heller ikke jeg før jeg fikk diagnosen hypothyreose. (Hva er nå det?)
Forumet her har lært meg mye om sykdommen, men omgivelsene mine har ikke mye peiling på hva jeg sliter med - hvis ikke jeg er flink til å informere...
Det viktigste nå er imidlertid at du får hjelp. Så: Lykke til - vi er mange i samme båt!
-
24-11-07, 09:10 #3
Hej
Hej Nocturne
Allerførst held og lykke med at din læge nu "anerkender" din sygdom og vil sætte dig i behandling.
Jeg kan genkende migselv rigtigt meget i det du skriver : "Jeg har ingen apetit, er voldsomt træt, husker som en gammel ræv og hånterer min dagligdag kort og godt usselt Jeg har det fuldstændigt på samme måde!
Jeg håber jo ikke jeg tager glæden fra dig, for jeg har nu været i medicinsk behandling siden februar. Jeg ville sådan ønske at jeg kunne sige til dig at det hjalp straks at få en pille! Da jeg selv startede behandlingen håbede jeg jo også hurtigt at se resultater, og jeg mærkede også bedring i de første måneder.
Det jeg prøver at sige til dig er, at indkøringen af Eltroxin (som jeg formoder du skal igang med) er lang, man skal have tålmodighed og være forberedt på "ups and downs" undervejs.
Det er vigtigt at starte med en lav dosis og stige laaaangsomt. Jeg selv har nok faret for hurtigt frem, (fordi jeg jo lynhurtigt ville være rask!!) og det fortryder jeg, set i bakspejlet.
Det jeg synes har hjulpet er, at have en diagnose så man ikke skal spekulere over "hvad mon der er galt med mig" hele tiden og så har man jo også en forklaring overfor omverdenen..
Men jeg har det desværre stadigvæk i perioder sådan som du beskriver : træt, ingen hukommelse, ringe appetit/kvalme ja faktisk en ussel hverdag. Jeg kæmper også en daglig kamp på jobbet...
Men jeg tror på at jeg er PÃ… VEJ i den rigtige retning - tror bare at kroppen er blevet mærket af de år der er gået inden den rigtige diagnose blev fundet..
Jeg ønsker dig mange gange held og lykke!
Mange hilsner
fra en landsmand
Gitte
-
24-11-07, 09:55 #4
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- København, Danmark
- Meldinger
- 18
Tak for jeres svar. Dejligt med support!
Jeg føler også at det har hjulpet at endelig få anerkendelse for alle de ting jeg har døjet med i så mange år. Det er også så UTROLIG dejligt at have fundet dette forum, hvor man kan få støtte og svar på mange spørgsmål. Tusind tak for det Sonja og alle jer andre!!!
Det er bare uacceptabelt at man selv skal kæmpe sådan en kamp, før lægene tager fat i det! Jeg fik en diagnose på depression og angst i 2001, og spiste antidep. i tre år... Det var et helvede, da jeg fik forfærdelige bivirkninger og angsten stadig bestod. Derfor føler jeg at der er mange omkring mig der ikke stoler på, at mine symptomer kommer sig af for lavt stofskifte.
Der kommer hele tiden kommentarer som "Jamen du skal nok bare tage den lidt med ro" "Det er nok en skjult depression du har fået"... eller noget helt andet.
Men dem om det... JEG er ihvertfald lettet over at have fået hjælp, og så må jeg bare holde hovedet højt og glæde mig over at jeg nok skal blive rask på et eller andet tidspunkt
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
24-11-07, 21:20 #5
forstår dig godt!!
Uhaaa...hvor kan jeg nikke genkende til det...Har også måtte spist anti-dep i 7 år, og først nu efter jeg er har været i behandling med eltroxin mærker jeg en markant forbedring..
Håber det samme vil ske for dig.
Held og lykke hos lægen
Anja
-
25-11-07, 11:16 #6
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- København, Danmark
- Meldinger
- 18
Re: forstår dig godt!!
Ej hvor dejligt at du kan mærke en forbedring. Så er der håb forude
Opprinnelig skrevet av 78lykke
-
25-11-07, 17:45 #7
Nocturne,
Held og lykke med samtalen hos lægen i ugen der kommer.
Husk at stige langsomt i medicin og være tålmodig med dig selv, når du synes at alting går for langsomt. Eltroxinen skal helst starte på 25 mcg og forøges efter 6-8 uger med 25 mcg ad gangen.
Hvis du kan tage sygedage, afspadsering, ferie eller lignende vil det være godt, når du har dårlige dage. Ro og fred uden stress giver bedre dage.
Tillykke med at du nu kommer i behandling.
-
03-12-07, 14:56 #8
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- København, Danmark
- Meldinger
- 18
Hej med jer,
En lille opdatering herfra!
Nu har jeg fået det præcise svar på mit TSH (anti-TPO drøjer lidt...) det er nu oppe på 4.4. Den nye læge vil derfor få mig igang med Eltroxin 50 mcg / hver anden dag, allerede fra imorgen. Han siger at jeg egentlig stadig ligger indenfor de normale grænseværdier, og at jeg derfor skal være klar over risikoen med at tage medicin. Afkalket skelet, for højt stofskifte mm. Han sagde også at det ikke var normal lægepraksis, men at han vil give mig muligheden for at prøve det an. Videre sagde han at vi skal forsøge at få TSH ned under 3,5 og at det er vigtigt at vi tager blodprøver meget tit for at holde det under kontrol her i starten. Han sagde at det er min krop og at det der er normalt for andre, måske ikke passer lige mig og min krop.
Jeg har virkelig respekt for denne læge! Aldrig har jeg følt at nogen tager mig så stort alvor. Han ville endda bare tage dette via telefon så at jeg kunne spare de penge som en konsultation normalt koster.
Yeeeeeeeha! Jeg er glad lige nu
Svar med sitat
Bokmerker