Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Tråd: Atkinsdietten

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    46
    Meldinger
    55

Standard Atkinsdietten

Jeg har lavt stoffskifte og bruker levaxin. Har lest masse om atkinsdietten i det siste og har litt lyst til å prøve dette, har jo noen kg jeg vil få bukt med. Noen andre hypoer der ute som har prøvd dietten? Hvordan virket den på kroppen og på stoffskiftet? Jeg er jo litt skeptisk til det hele, men kan det være verdt et forsøk?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Er Atkins det samme som lavkarbo, eller en variant av den?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    46
    Meldinger
    55

Standard ja

Atkins er en lavkarbodiett ja. Man spiser bare egg, kjøtt, fisk og masse grønnsaker. Har spist lavkarbomat i 5 dager nå, uten å følge noe opplegg, og har allerede gått ned 2 kg, så det er jo positivt, men kan vel ikke regne med å fortsette i det tempoet tenker jeg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

De 4-5 første kiloene er kun vann, så de går fort. Men jeg er positivt overrasket over dietten, har prøvd andre men da står vekta stille, men her går den faktisk nedover.

Er på min 3. dag nå, driver med jevnlige ukontrollerte sprekker, men jobber meg innpå igjen nå.

Skal gifte meg til våren, så om någen av kiloene da er borte så er jeg grådig fornøyd!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    46
    Meldinger
    55

Standard

Vann eller flesk, bare det blir borte fra kroppen min er jeg fornøyd . Hva spiser du da? Teller du karbohydrater?
    Bryllup er jo en god pådriver da

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

drikker grønn te og vann, grønnsaker, kjøtt og fisk.

Skreiv det litt dumt, men har ikke sprukket på de 3 dagene. Men jeg har ikke holdt lengre enn 5 -6 uker mellom hver sprekk.

Det er vist sånn at en ikke skal sprekke og begynne igjen for ofte, for da blir kroppen vant til det og går ikke i ketose.

Kommer jeg meg ned hvertfall 15 kilo, så skal jeg være strålende fornøyd, men 20 er hovedmålet.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    46
    Meldinger
    55

Standard

Ok, ja begynte å lure om du hadde hatt flere sprekker på 3 dager liksom . Jeg vil også ned 15 kg, men gjør ikke noe om det blir 20 nei, tommelen opp for oss, dette greier vi!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Jupp, svaksiden min er cola, og pasta. Da går hue i svart, og jatakk begge deler liksom.

Men håper å holde til jul, men tar bare en dag av gangen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Grunnen til at cola sprekekr dietten er at sitronsyren stopper ketosen og man blir skrubbsulten. Prøvd det selv. Jeg tålte heller ikke makrell i tomat, det stoppet alt også og jeg ble sulten.
    Jeg er mett i timesvis på atkins.
    Jeg gnager gjerne på gulrot hvis jeg har lyst til putte noe i munnen.
    Ellers tar jeg noe kokosmelk(hr ikke mange gram karbo) med littegrann müsli som ssnack noen ganger. Tunfisk med majones er digg også. Ha noen kokte egg i kjøleskapet.

Gikkned 20 kg no problem. Er 53 kg nå. Har mer energi.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn