Vis meningsmålingsresultat: God eller dårlig hørsel?

Velgere
51. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 100% ok hørsel

11 21.57%
  • Noe nedsatt hørsel, plager meg ikke

18 35.29%
  • Nedsatt hørsel, har fått høreapparat

8 15.69%
  • Har kun Tinnitus/ øresus

12 23.53%
  • Døv

2 3.92%
Side 1 av 5 12345 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard Flere med dårlig hørsel?

Har akkurat lest en artikkel om ototoksiske medisiner (hørselsskadelige medisiner) og til min store overraskelse er det mange av dem og svært få leger som vet at vanlige medisiner som deles ut i øst og vest kan skade hørselen varig. Deriblant Antibiotika og Betablokkere (disse er vel mest vanlig å ta for dem med høyt stoffskifte, men jeg spør nå her likevel jeg).

http://www.tinnitus-tips.no/ototoxicDrNeil-NO.html

Ettersom jeg selv sliter med hørselen, og ingen spesialist kan fortelle meg hvorfor hørselen min har begynt å dale, har jeg lyst å forhøre meg her inne om det er flere som har "uforklarlig" hørselsnedsettelse.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Bergen
    Alder
    43
    Meldinger
    69

Standard

Personlig har jeg litt nedsatt hørsel, men det er ikke noe som plager meg. Er nok mer på grunn av høy musikk på mp3-spiller en medisiner eller sykdom.

Det som plager meg mest når det gjelder hørsel er at oppfattelsen er treig. "Hæ" blir veldig ofte fulgt av et umiddlebart "Ã…ja". Akkurat det tror jeg har en sammenheng med stoffskiftet.
    Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
    • "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det sto ikke-steroide anti-inflamatoriske midler som jeg har spist masse av- typen Orudis og Voltaren.
    Men det står ikke noe på medikamentopplysningen ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Jeg hadde veldig nedsatt hørsel for to år siden da jeg ikke var medisinert, men nå som jeg har fått medisiner for stoffskiftet hører jeg helt perfekt Kanskje det har en sammenheng?

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Jeg hører ikke dårlig, det er bare de som er rundt meg som Ssnakker så lavt!! Spøk til side: Det står i pakningsvedlegget for Voltaren under sjeldne bivirkninger. Sjekket det på Felleskatalogens pasientutgave på nettet idag. Nå er jo nedsatt hørsel ett av symåtomene på hypothyreose også, da

baremei Gjest

Standard

Jeg har redusert hørsel med ca 40db på begge ører, og har fått tilbud om høreapparat. Enn så lenge klarer jeg meg, og har takket nei.

Ã…rsaken er nok flere oppstikkinger pga ørebetennelse som liten. Og antibiotika. Jeg kan fremdeles kjenne den syntetiske jordbærsmaken av Bactrim (som forresten ikke virker på ørebetennelse uansett, sier legen min nå).

Det ble slutt på det når jeg tok mandlene som 5-åring, men skaden var gjort.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Jepp hører dårlig

på ene øret. Også hos meg uforklarlig hørselstap, dvs de mener det er nevrogent og mekanisk hørselstap. Hører ikke bass toner opp til 50 db på ene øret. Har fått høreapparat men fungerer dårlig
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Har testet hørselen min og den var helt fin. Så problemet mitt er å oppfatte og konsentrere seg om det som blir sagt. Spesielt om der er andre lyder til stede.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    54

Standard

Jeg har det motsatt jeg....føler jeg hører alt for godt og er det flere støykilder samtidig må jeg gå ut av rommet. Det blir bare for mye lyd!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av trude.lutt
    Jeg har det motsatt jeg....føler jeg hører alt for godt og er det flere støykilder samtidig må jeg gå ut av rommet. Det blir bare for mye lyd!
    Her er nok jeg å, kan bli vanvittig irritert over høye lyder, særlig reklame på tv o.l.

Sliter heller med å oppfatte det jeg hører, nesten så jeg trenger det ekstra sekundet for å oppfatte hva folk egentlig sier. Nesten som gode gamle dubbede filmer, en ser det blir snakket, men så kommer lyden like etter.

Side 1 av 5 12345 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn