Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Prøvesvar igjen...
-
01-11-07, 23:13 #1
Prøvesvar igjen...
Har nylig tappet blod, resultatet ble TSH 11,48 mot 12,01 forige gang(som var 14 aug.) T3 3,4 mot 3,7--T414,3 mot13,7. Det her er vel fremdeles dårlige result. eller??Bruker "bare" 75 mik.gr. så det er vel der skoen trykker----Men jeg undrer på-er det T3 eller T4 som "lissom går i kroppen"vår???Var hos en lege i uka nå(dårlig da vet du, influensa tilogmed) han sa at det var T3 som var viktigst, men jeg lurer jeg da.!OG hjelp!!!!!!!!Hva er rett og hva er galt? OG hvorfor kjennes det ut som om halsen min bare blir mer og mer "kremtete"? Mye undring i sene natta.......
-
01-11-07, 23:30 #2
Det er T3 som er stoffskiftehormonet.
Levaxin inneholder syntetisk framstillt T4. Dette kjøres "på lager" ved at det binder seg til blodproteiner (TBG) og de er bundet i 3uker eller så.
0.03% av frigjør seg så fra TBG og det er kun den lille delen der som er grunnlaget for dannelsen av stoffskiftehormonene.
En enzymstyrt prosess (de-jodinasen) fjerner så ett jodatom fra T4 - som da blir T3 og når dette frigjør seg (0.3%) er dette et hormon som kan komme inn i cellene og åpne for oxygnet - og da starter forbrenningen.
Så han har nok rett - luringen .......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
hei da va d på 'an igjen...
Av Christine84 i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 14-11-07, 22:54 -
ME...igjen!
Av Maia i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 2Siste melding: 23-01-07, 17:20 -
prøvesvar-igjen....
Av pusur i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 06-06-06, 13:10
Svar med sitat
Bokmerker