Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
-
27-10-07, 16:50 #11
Hej Lykke,
Hvad sagde lægen i går?
Vil du dele din oplevelse, er jeg klar til at lytte
-
27-10-07, 17:52 #12
Det fins også en bra artikkel om behandling av hypothyreose i legetidsskriftet.
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952
"Det er enighet om at hypotyreose primært skal behandles med tyroksin. Behandlingsmålet er et TSH-nivå på 0,5 - 1,5 mIE/l. De fleste har da verdier av fritt tyroksin i øvre tredel av referanseområdet, mens noen har lett forhøyet nivå av fritt tyroksin. Dersom behandlingsresultatet ikke er tilfredsstillende, kan tyroksindosen økes til TSH-nivået ligger på 0,2 - 1,0 mIE/l. Behandling med tyroksin pluss trijodtyronin er bare aktuelt dersom nøye justering av tyroksindosen ikke gir ønsket resultat. "
-
29-10-07, 23:27 #13
Ja, Lykke, det passer, at man svinger meget i starten af en behandling. Det gjorde jeg også. Det er svært at vide, at man er i gang med behandling og så skulle vente og vente på at det bliver bedre. Det bliver bedre, men det tager tid. 6 måneder til et år.
Opprinnelig skrevet av 78lykke
Dine tal er ikke gode nok endnu, og det vil tage tid, inden medicinen og din krop virker rigtigt sammen.
B12 skal helst over 365, før du begynder at føle dig bedre tilpas med depressionen, sitren i muskler m.v.
Hvis din læge ikke har givet dig B12 vitamin, så gå ud og køb B12 vitamin piller i en helsekostbutik og begynd selv. Det er vigtigt for dig at få B12 i gang, for det tager også tid før end B12 begynder at virke.
Hold modet oppe, Lykke!
-
30-10-07, 13:19 #14
??? ang B12
Kan man købe B12 vitaminer..både min læge og psykiater siger at det ikke kan lade sig gøre, og det er noget der skal indtages med kosten...er det rigtigt??
-
30-10-07, 13:26 #15
Det finnes gode piller som virker godt på de fleste. Multivitaminer virker ikke. Pilledoser må være store.
Også selv om man har for lite Intrinsic Factor, som er et maveprotein som muliggjør opptak av Cobalaminet fra maten.
Metoden med best reultat er likevel injesering.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-10-07, 15:22 #16
Ja jeg har kjøpt B12 på helsekosten, de heter Camette kosttilskudd Vitamin B12 Cyanocobalamin (laget i Esbjerg Danmark
9mcg
-
30-10-07, 16:12 #17
B12 er avhengig av instrict factor for frakt - og da er dagsbehovet 9µg.
Men det er grunn til å mistenke denne når mangel oppstår.
Da kan kroppen ta det opp ved hjelp av diffusjon - den mengden stor nok, så går det inn likevel.
Det finnes sugetabletter helt opp i 5mG = 5000µg (som jeg har sett da)
http://www.vitaviva.com/en/Shop/Product ... 2.475.aspx• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-10-07, 18:30 #18
Re: ??? ang B12
Lykke,
Helsekostbutikker sælger B12 vitaminer både i 4,5 mcg og 9 mcg. Tag helst 9 mcg.
Selvom du spiser meget kød og fisk, er det muligt, at du ikke kan optage B12 fra maden. Jeg kan ikke selv, og min søn kan heller ikke.
Sammen med B12 tager jeg en stærk B-vitaminpille med alle de andre B'er i.
-
31-10-07, 14:41 #19
Re: ??? ang B12
Hvis der foreligger selv den mindste mistanke for, at ens B-12 optagelse fra tarmen er forringet - er almindelige helsekosttabletter ikke sikre at bruge.
Opprinnelig skrevet av ninus
Desuden bør B-12 helst være i form af "Methylcobalamin" (meget bedre optagelse) samt helst som smelte- eller sugetabletter, der optages gennem mundens slimhinde, og udenom tarmsystemet.
n`Finns link kan anbefales idet vitaviva.com forhandler nemlig den "rigtige" form for B-12 dvs. både som Methylcobalamin og sugetablet. Jeg køber "mit" B12-præparat i Danmark, gennem en importør.
Methylcobalamin kan ikke overdoseres ved almindelig brug 1000-5000 mcg/dag og efter at B12-niveauet er steget til den øvre del af referenceområdet - hver anden dag.
Jeg bruger selv forebyggende Methylcobalamin Ã~ 1000 mcg hver dag.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
31-10-07, 16:00 #20
Methyl høres ut som gift - men metylcobalamin er det kroppen "koker" det ned til - altså den reneste form. Denne har en molekylstruktur som er mindre og dermed kan den "smyge" seg gjennom de største "huller" i tarmen.
Bare litt blir tatt opp, derfor skal det så store mengder til.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker