Side 8 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 94
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Shanita ;)

Jeg har begynt en tråd her: http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=2448 ang binyrebarkhormoner og bla dine linker - om du er interessert.

Så har jeg visst glemt å fortelle noe vi snakket om ang musklene. Jeg spurte ham også om hvorfor musklene mine var så gale? Nei, det visste han heller ikke, men jeg hadde jo vært til nevrolog for dette. Nei, det har jeg ikke. Jeg var til nevrolog pga søvnen, og han fant uventet at jeg fikk kramper (bla?) i leggene når jeg holdt på å sovne. (Han var nemlig også en arrogant dr..., så jeg fikk ikke anledning der til snakke om de andre muskelproblemene.) Det merker jeg ikke selv, men jeg merker jo alle smertene, stivheten, og økende krampetendenser - selv om jeg har hatt mye kramper i føttene allerede som liten. Men nei, her var det heller ikke noen hjemme.... Var vel psykosomatisk det også, men det er i alle fall ikke den testen fra nevrologen!

Jeg blir i alle fall nevrotisk når det ikke blir gjort funn, og "jaaaa, det var det vi tenkte - det er nok bare noe hun innbiller seg...."

Lurte på sende endo'en noen artikler/linker på mail, hvordan kan man finne fram til en viss spesialist på et sykehus? Altså mail-adressen til vedkommende?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Hei Stina...

Ikke fått lest linken din enda, men er på vei dit nå.

Spørs vel om mailadressen ligger på sykehusets sine sider... Jeg tror jeg ville ringt sentralbordet og bedt om å få mailadresse derfra?

Shanita
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk, Shanita, så enkelt kan man gjøre det - om bare hodet fungerte ;)

Godt at det er våkne folk her inne!
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Nora

Er Low Oxalate Diet det samme som det står om her?:
    http://www.ldn.no/

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Nei, low oxalate diet er et kosthold.

LDN er behandling med tabletter som inneholder en lav dose med naltrexon. Det er egentlig en motgift mot opiater. Noen har oppdaget at kan ha en effekt på diverse lidelser.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Linken du henviser til er det Nora linket til for litt siden - en behandlingsform som kan redusere utviklingen av endel autoimmune sykdommer. Det er en liten dose av samme virkestoff som overdoseteamet redder heroinmisbrukere fra overdosedøden med hver dag.
    Det er feks. gjort studier på LDN behandling av Chrohns sykdom som er meget lovende og flere forsøk pågår.
    Det kan jo vise seg å ha betydnig for oss også ?
    Legene er ikke med på dette, men kommer nok etter.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Jeg tar i mot en kur når som helst jeg! Det er bare å komme med pillene. Vannet jeg trenger å svelge ned med har jeg selv!
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Klikk deg inn på MS-forbundets sider da vel.
    Der foregår det en dialog direkte mellom pasieter og leger.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, n'Finn - så det var to ting dere snakket om tidligere i denne tråden, men klarte ikke å skille dem - da forsøker jeg å plassere denne ene. Finnes det noe mer informasjon om dette på norsk (evt dansk)?

Det er jo tydeligvis ikke noen ny behandlingsform:

LDN har vært brukt i behandling av MS siden 1985. Det er meldt at progresjonen blir effektivt stoppet og at mange(ca 65%) også opplever symptomforbedringer.
    Ã…? MS-forbundet? Er det dette de diskuterer?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ã… så spennede. Legg en link her.
    Burde få en slags konferanse hvor alle vi sær-grupper snakker sammen. Kansskje det er alt sammen forskjellige sider av samme sak. For lave nivåer av endorfiner , som igjen gir unormalt immunforsvar som istedenfor angriper kroppen.

Side 8 av 10 Først 12345678910 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn