Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
13-10-07, 20:08 #1
Bihuler/hodepine og lavt stoffskifte..
Har det noen sammenheng?
Jeg har nemlig lenge vært plaget MYE med sterk hodepine i bihuleområdene.
Har brukt nesespray i årevis....og ja jeg vet det ikke er bra
Men er alltid tett i bihulene
Har nevnt det til legen min mange ganger, men han rister bare på hodet. Gjør ingenting med det. Kunne tenkt meg å sjekket det opp litt mer, men han "driter" liksom i det, og bagatelliserer det. Vurderer å bytte lege jeg altså. Han tar meg ikke på alvor i hvertfall :(
Har sett at flere har nevnt bihuleproblemer her, derfor ble jeg litt nyskjerrig..bea
-
13-10-07, 20:25 #2
ja, bihuleproblemer er tydeligvis vanlig.
Lurer på om det har sammenheng med ødemer eller myksøem, i hvertfall at vi hovner opp inni der.
-
13-10-07, 21:48 #3
mhm jeg og. Mye hodepine "bak" øynene på en måte.
-
14-10-07, 09:34 #4
Har også slitt med tette bihuler i mange år. Bruker også nesespray mer enn hva jeg burde... Heldigvis har jeg klart meg uten lenge nå!
Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
14-10-07, 09:37 #5
Nesespray gjør det ikke akkurat bedre i lengden. Bra hvis du klarer å holde deg unna den.
Jeg har gått til innkjøp av Nesehorn. Man bruker det til å helle vann gjennom nesen. Men det er litt kavete.
-
14-10-07, 09:38 #6
Dette begynte før jeg fikk diagnosen, men er blitt mye bedre i det siste.
http://www.astrazeneca.no/sykdommer/all ... onell.html• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-10-07, 13:34 #7
Heia
Jeg har vært veldig plaget med smerter som jeg regner med er fra bihulene og områdene rundt. Nesa mi renner fryktelig mye, tynt - som vann nesten. Men om natta er jeg ofte plaget av å være tett i nesa.
For mange år siden var jeg til en astma-og allergispesialist pga dette og mulig astma. På den tid hadde jeg for min egen del konkludert med at jeg ikke hadde ørten ulike sykdommer, og mente de hadde sammenheng. Når det så gjelder astma og røde og irriterte slimhinner som han fant i nesa, så sa han at immunologiske sykdommer (slik som lavt stoffskifte pga antistoffer) i alle fall stresset slike forhold som jeg var til ham for.
Snart skal jeg til øre-nese-hals spesialist pga nesa. Legen henviste meg heller der da jeg for en stund siden lurte på om jeg kunne komme tilbake til astma- og allergispesialisten siden problemet bare har forverret seg - i alle fall smertene. Blir spennende å se hvor oppegående denne er da ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
14-10-07, 13:37 #8
Jeeeg fikk konstantert røde og irriterte slimhinner i nesa også. Har ikke blitt noen mer om det. Var liksom ikke interessant. Bra at du skal få noe oppfølging.
Svar med sitat
Bokmerker