Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard Sykemeldt, på rehab. Eller på attføring ???

Sykemeldt et år, på rehab nå og har vært det i tre mnd.

Ikke blitt klokere på denne tiden, snarere motsatt. Skal forøvrig på et kurs i
    NTF `s regi om fjorten dager. Dit kommer det folk fra NAV og skal infomere i forhold til sykemelding, rehab og attføring. Har dere spørsmål dere vil jeg skal stille, så kom med dem !!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Lurer litt på hvordan det virker når NAV kan betale f.eks 50 % av lønnen, jeg ønsker å jobbe 50 % men har ikke råd til det lønnsmessig. Egentlig trenger jeg lønn for 100 %, men 50 % jobb.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Cat

Jeg tror de kan gjøre det i en kort periode, men da må man være på attføring. Skal noe slikt eller lignede skje, må du uføretrygdes 50% og det er jo en laaaang prosess.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg tror det er et veldig godt spørsmål, det med 50% uførhet, hvordan få det til. Mange av oss er i den kategorien tror jeg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    33

Standard

Hei, har du vært på det møtet nå?
    Dette med 50 % uføre er noe jeg også lurer på.
    Ønsker også å jobbe 50%, takler ikke 100 %, jobber nå 65 %- men sliter :/ 50 % er grensen for hva jeg klarer og slik har det alltid vært
    Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Jeg tror det er et veldig godt spørsmål, det med 50% uførhet, hvordan få det til. Mange av oss er i den kategorien tror jeg.
    Faren min er 85% ufør og dette har han fått etter år med forskjellig sykmelding, deretter attføring, så ble han 50% ufør og 50% attfør (tror jeg å huske). Så var han bare ufør i 50 eller 60%. Så fikk han nytt hjerteinfarkt (nr 3) og da ble det opp på 85%. (Etter lengre tid sykemeldt for de prosentene som ikke var ufør).

Dette er vistnok noe du kan diskutere med legen, og det er legen som søker for deg. Men reglen om sykmelding, deretter attføring før ufør, det vet jeg ikke stort om :-)

Lignende tråder

1. Deprimert - eller bare litt ”hypotyreot”?
    Av Anisa i forumet Depresjon
    Svar: 0
    Siste melding: 21-03-09, 11:40

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn