Side 3 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 76

Tråd: Sliten

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Takker for råd, n' Finn!
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Jeg begynte med Lio ca 1 mnd siden og måtte gå ned på Levaxin fra 150 til 125. Jeg tar 10 mg Lio om dagen.

Vet ikke om æ har nytte av Lio. Var veldig deprimert når æ begynte men er bedre nu. Men det kan og komme av at fikk hjelp av psykomotorisk fysioterapi og at har slutta med Champix(røyke avvennings medisin). Skal fortsette å ta de for å se hvor det ender. vi må ju bare smøre oss med tålmodighet når vi endrer doser/bytter medisin, tar ju flere uker ofte før man merker forandring.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Kan jeg spørre hva dine verdier var før du startet på Lio?
    Sliten
    Forkjølt!!
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

Mine verdier i juni:

Tsh 0,05 (0,3-4,5)
    T4 23 (11-24)
    Fritt T3 4,5 (2,3-5,7)

Legen min liker ikke at Tsh er så lav, han mener vel at æ er overdosert, men godtar at æ er ikke enig. Ihvertfall enn så lenge.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Kan jeg også få spørre hvorfor du startet opp m Lio? Hvilke symptomer du hadde?
    Sliten
    Forkjølt!!

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

iom at har brukt kun Levaxin i 6 år og og føler meg ikke bra nok så syntes at må prøve andre medisin. Er mye trøtt, blir veldig fort sliten og får muskelondt for "ingenting". Føler meg til tider deprimert, men mener selv at dette kommer av stoffskifte. Dagene går med å planlegge hva æ ska bruke energien til for å ikke bli helt tom. Folk her på forum anbefalte å prøve Lio fordi det kan hjelpe med det psykiske.
    Når æ blir sliten så klarer så vidt å prate, hjernen funker liksom ikke og hvis den klarer å komme frem til en tanke så finn den ikke alle ordene!

Tja, prøver å tenke.... fryser ikke men er av og til veldig varm og svetter for ingenting. kanskje alderen?

klarte meg greit på skolen siden vi hadde ingen obligatorisk forelesning og æ kunne jobbe når det passet meg. Måtte riktignok ta det siste året på to år, ble for mye.

Har nok fått nedtur etter skolen siden æ er ikke istand engang å søke jobb. Dårlig samvittighet, liten egenverdi, men prøver å jobbe med det.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Takk for svar hanne. Jeg er også veeeldig varm, og akkurat det blir vel ikke bedre med Lio, går jeg ut fra.
    Ellers håper jeg inderlig at depresjonen som har nærmest invalidisert meg de siste 5 år, skal lette noe.......
    Merker ikke noe foreløpig :(
    Sliten
    Forkjølt!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvis din ft3 er 1,3 og nedre ende av normalen er 1,3, er det nettopp tingen å ta lkiothyronin. Jeg har depresjon bare ft3 ligger i nedre halvdel. Jeg ville ikke senket t4-dosen men heller tatt en kvart liothyronin om dagen og sett om jeg fikk hyper-symptomer som ikke gikk over.
    Liothyronin senker nemlig ft4 (!) og du kan ende opp med for lav ft4.

Tar du 10 mikrogram i et jafs, eller eeler du dem i to som anbefalt av Dr. Ridha Arem?

Så nye prøver etter en stund på de to kvarte,for å se hvor landet ligger.

Jeg selv tar to sånne kvarte, altså 10 mikrogram tilsammen.

nora

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Jeg tar 5mcg morgen og 5 kveld. Legen skrev 20 mcg pr dag, men jeg tar det langsomt. Mener du en dose midt på dagen i tillegg til de 10mcg?
    Sliten
    Forkjølt!!

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Ja, så kom bivirkningene. :( Natten har vært nesten uten søvn, med svetting, smerter i bryst og armer, pluss en heidundrende puls.

Er blitt så skremt, at jeg foreløpig ikke har inntatt dagens første dose Lio!
    Og jeg som trodde dette gikk på skinner!
    Kanskje 5mcg er tistrekkelig for meg?
    Sliten
    Forkjølt!!

Side 3 av 8 Først 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn