Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard Nye retningslinjer for TSH verdier...

TSH level is very important to determine the function of thyroid gland.
    The normal range has been changed racently to more accurate figures.
    I chose this article for refreshing of knowledge to the thyroid treating doctors.

New Criteria for Diagnosis and Management

By Stephanie L. Lee, MD

Recommendation for a new normal TSH reference range.

The TSH reference range of 0.4 to 4.0 mIU/L is considered normal based on the results of general cross-sectional population studies lacking well-defined reference populations.1 In contrast, the third National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES III) screened 17 353 subjects and excluded those with a history of thyroid disease, goiter, pregnancy, or biochemical hypo- or hyperthyroidism, and those taking thyroid medication, androgens or estrogens.2 In the resulting “normal” reference population of 13 344 subjects, 95% had TSH levels that fell between 0.3 and 2.5 mIU/L . Though TSH levels increased slightly with age, the highest mean TSH level of the normal population was slightly higher than 2 mIU/L, and the average level across all ages was only 1.49 mIU/L (Figure 2). These data were consistent with those of the smaller Andersen study, in which TSH levels measured in 16 normal men fell between 0.16 and 2.4 mIU/L with a mean of 1.27 mIU/L .Taken together, these findings support the establishment of a new normal reference TSH range from 0.5 to 2.5 mIU/L, with subclinical
    hypothyroidism defined as a TSH level between 2.5 and 10 mIU/L with a normal free thyroxine (FT4) level, and overt hypothyroidism as TSH greater than 10 mIU/L with a suppressed FT4 level.

Synes dette var ganske interessant, men fikk dessverre ikke opp kilden, men denne er hentet fra et diskusjonsforum til noen leger i statene...

Shanita...
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Re: Nye retningslinjer for TSH verdier...

Sitat Opprinnelig skrevet av Shanita
    Synes dette var ganske interessant, men fikk dessverre ikke opp kilden, men denne er hentet fra et diskusjonsforum til noen leger i statene...

Shanita...
    http://www.doctor.vg/showthread.php?t=352
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Re: Nye retningslinjer for TSH verdier...

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Linket virker ikke mere, men hele artiklen kan læses på ThyroidToday.com

SUMMARY
    • Laboratoriet TSH referenceområde skal revurderes og sættes ned til 0,5 til 2,5 mIU/L for at afspejle TSH-niveauet i den (anset for) raske befolkning.
    • Den TSH terapeutiske værdi på 0,5 til 2,0 mIU/L bør genindføres, og thyroxin-behandling bør skræddersyes til patienterne, baseret på deres individuel helbredstilstand og ved hyppig overvågning af TSH-niveauer.
    • Ifølge den nye reference-standard, bør TSH niveau over 3,0 mIU/L ikke betragtes som normalt.
    • Patienter med TSH niveauet 5,0 til 10 mIU/L vil sandsynligvis have gavn af thyroxin-behandling.
    • Patienter med depression bør rutinemæssigt testes for hypothyreose.
    • Da bioækvivalens af forskellige syntetiske thyroxin-præparater
      ikke nødvendigvis lig terapeutisk ækvivalens. Patienter bør konsekvent behandles med samme thyroxin-præparat.

Nå da da... TSH's normalområde på 0,5 til 2,0 mIU/L? Anbefaling vedtaget i 2003 af American Association of Clinical Endocrinologists (AACE) in San Diego, California, USA?

Hos os (i Skandinavien) kan vi forgæves kravle i støvet med TSH på 2,0 og langt derudover, og... få at vide af lægerne at vi er friske som havørne, hypokondere?

Relateret: Clinical Implications of the New TSH Reference Range (pdf)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn