Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Blod i urin
-
27-09-07, 23:52 #1
Blod i urin
Jeg må plage dere med spørsmål igjen jeg
Dere vet så mye her på forumet, så da er det greit å spørre dere.
Jeg har i over 1 år hatt blod i urin på alle urinprøver jeg har tatt. Det er ikke synlig blod - det ligger fra ++ til +++ på stix-prøver. Har også hatt prøver med Protein i urin(kun +), men der har det vært negative prøver innimellom.
Så jeg lurer på om det er noen som har hatt/har det samme?
Det er ingen leger som har reagert på dette, så jeg lurer på om det er normalt å ha blod i urin?
Hvis det ikke er normalt hva kan årsaken være? Og hvilken utredning bør da tas?Acromegali eller hypothyreose ?. Hilsen Arild - 47 år
-
28-09-07, 00:39 #2
Jeg synes ikke det er normalt, og jeg tror det kan indikere alvorlige tilstander. (Men det kommer kanskje an på mengden, det kan jeg ikke uttale meg om.)
Kjenner ei som var plaget med dette, og jeg søkte en del på nettet ang dette. Kom fram til at man kan få dette ved Lupus, og at da skal det tas prøve med tynn nål inn i nyrene, tror jeg det var - vet ikke hva det fint heter... Men husker jeg ikke feil, så kan man også sjekke for Lupus på blodprøve.
Du kan være ekstra utsatt for å få Lupus som er en autoimmun sykdom hvis du har andre autoimmune sykdommer fra før av, så som Hashimotos. Er Hashimotos årsaken til ditt lave stoffskifte?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
28-09-07, 01:31 #3
Hei Stina takk for svaret
Jeg er til utredning ennå - har ikke fått noen diagnose - jeg har bare mistanke om lavt stoffskifte (det er derfor jeg "plager" dere på dette forumet).
Opprinnelig skrevet av Stina
Acromegali eller hypothyreose ?. Hilsen Arild - 47 år
-
28-09-07, 08:51 #4
Blod i urinen bør sjekkes videre. Tror ikke det har noe med hypothyreose å gjøre, men det kan ha mange årsaker. I de aller fleste tilfellene er det ikke noe farlig som ligger bak, (kan f.eks komme av betennelse ett eller annet sted i urinveissystemet, eller stein) Du har også litt utslag på proteiner (+1), men det er ganske vanlig blant også friske menn
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
28-09-07, 08:57 #5
Huff, tidlig på morgenen for meg, dette her. Regner med som en selvfølge at legen din har tatt nyrefunksjonsprøver, siden problemet har vart såpass lenge. Hvis disse er normale, så sitter nok problemet lenger nede i urinveiene dine. Synes det er rimelig at det blir utredet nærmere iallefall
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
28-09-07, 11:26 #6
Du plager ikke i det hele tatt
Opprinnelig skrevet av Mann-61

Du bør i alle fall få sjekket nyre/urin-veier, hvis du ikke har gjort det. Og så fant jeg dette f.eks. om Lupus:
http://home.c2i.net/lupusrogaland/Hva_er_Lupus.htmlHvilke plager gir Lupus?
• Tretthet
• Stivhet
• Håravfall
• Leddplager
• Likfingre
• Brystsmerter
• Hodepine
• Humørsvingninger (depresjon)
• Blod og eggehvite i urinen
Stoffskiftet og Lupus
Det er større risiko for forstyrrelser i stoffskiftet og betennelse i skjoldbrusk kjertelen hos Lupusrammede sammenlignet med friske.
Noen av symptomene er faktisk like på de med stoffskifte, og du ser mulig sammenheng. Men det er en kvinnedominert sykdom, så det er kanskje ikke så stor mulighet for at du har dette.
http://www.helsenett.no/index.php?Itemi ... &task=viewLupus kan hos de fleste oppdages ved hjelp av en blodprøve. Kjennetegnet på aktiv lupus er påvisninger av visse antistoffer i blodet. Det kan også være nødvendig å ta biopsi, dvs. vevsprøve fra hud og nyrer."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
28-09-07, 22:15 #7
Blod og protein skal ikke forekomme i urin. Dersom du har dette (selv med normale prøver av og til), så SKAL det utredes. Denne beskjeden fikk jeg av min svigermor som er sykepleier. I mitt tilfelle skyldes det en urinveis infeksjon, men det kan komme av andre ting også.
Lykke til...Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
11-10-07, 20:09 #8
nyrestein eller blæretumor
Du bør utredes med tanke på at du har blod og protein i urinen. Det betyr at nyrene ikke fungerer skikkelig. Du burde fått tatt urografi av nyrene dine (undersøkelse med kontrast) og eller MR.
Har du prostata problemer?Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
Svar med sitat
Bokmerker