Side 1 av 6 123456 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 51

Tråd: Skjelvinger

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Skjelvinger

Hei.

Jeg skjelver og rykker i hele kroppen. Dette er noe jeg har inni mellom etter at sykdomen tok "knekken" på meg. Det er som å ha Parkinssons light. Light er det fordi det går over med tiden. Det jeg lurer på er om noen har det samme eller hørt om lignende. Det er utrolig slitsomt! Nevrologen fant ingen feil (ikke at han undersøkte meg så nøye. Kom deg opp av sofaen og slank deg så blir du bra, var tilbakemeldingen. )

Jeg er litt overrasket over at det dukket opp nå, for vanligvis kommer det når all energi er borte (både fysisk og psykisk) mens denne gangen er jeg sliten men i godt humør og masse psykisk engergi. Derfor setter jeg igjen spørsmålstegn ved dette. Har ristet siden onsdag og blir lettere tussete av å riste/rykke slik i hele kroppen. Det som kan forklare det er at jeg på tirsdag sist uke fikk en lymfedrenasje eller at jeg fikk et allergi-kikk på jobben, også på tirsdagen. Dette begynte onsdags morgen..

Noen forslag? Må til legen i morgen og vise han dette. Lurer på om jeg må sykemelde meg til det er over... :(
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Har du prøvd noen kalktabletter først, eventuelt kaiumtablett? eneste som faller meg inn sånn kjapt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    49
    Meldinger
    116

Standard

Jeg fikk beskjed av nevrologen jeg var til at skjelvingen min hadde med stoffskifte og gjøre. Han sa at musklene ble affisert ved lavt stoffskifte og kunne føre til muskelsvekkelse, men at når kroppen har blitt dosert riktig og over lengre tid ville disse symptomene gi seg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er menge treff på : tremor hypothyreose
    Symptomet er anerkjent - flere leger sier det forsvinner med korrekt dose. Det må de vel ?
    Ellers virker jo ikke den eneste godkjente thyroxinkilde som kropppens eget hormon.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det er utrolig lenge siden jeg har vært så vel dosert som nå. Så i så fall virker ikke Levaxinene som den bør.. Står det om årsak til dette fenomenet??
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

En kan jo mistenke det nevrologiske. En mistenker vel helst lite dopamin når det gjelder tremor, men hvordan hypothyreosen kommer inn her blir vel spekulasjoner ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det var det da... Det var det jeg gjorde tidligere. Men etter den dårlige opplevelsen hos nevrologen på SUS så har jeg lagt det fra meg. Men Hypotyreose kan jo vise seg som symptomer fra hele kroppen trodde jeg.

Jeg får bare la legen se på det og la han velge handling der i fra. Ikke så mye annet å gjøre egentlig.

Nora: Spiser kalsium tilskudd med vitamin D hver dag. Så det er ikke der det kommer fra

Skal prøve meg med magnesium for kramper, men jeg lurer jo på om krampene og dette kan henge sammen på et vis. Men, det er i hvertfall en spekulasjon ;)
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har kramper, men aldri skjelvinger........

Krampene har jeg funnet ut av, de blir kraftigere for hver gang jeg øker dosen - så etter en stund blir de mindre - og mindre.
    Dosen må opp, men det er vanskelig å tru på når de blir verre med det samme jeg øker.
    Vekta mi går forresten også opp med det samme, men den detter igjen etter noen uker.

De er ogaå helt klart avhengige av ca. og mag. - og D-vitamin gjør dem verre.
    Men da må jeg vel anta at dette gjelder før dosen er på topp ? Det er den ikke enda, så jeg vet ikke.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Skjelver jeg også. Det jeg har kommet frem til er at jeg må spise ofte. Det liker jeg ikke, men det hjelper. Og så - hvis jeg vet at jeg skal noe dagen etter som krever litt finmotorikk (sammen med andre mennesker), så tar jeg halve dosen bare - dagen før altså, og da skjelver jeg ikke dagen derpå!

Det er helt rart at jeg reagerer så kjapt på doseendring, men jeg har prøvd dette trikset gang på gang...og det funker! Jeg kan jo ikke ha så lav dose hver dag, og må derfor kompensere de andre dagene...slik at ukedosen blir den samme, dvs 4,5 grain i snitt.

Men dette er vel litt annen skjelving enn den du snakker om Anne Ma....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg har hatt skjelvinger hele tiden. Særlig på hendene, men dette er mye kraftigere enn det. Og sitter liksom midt i kroppen. Nå er jeg så sliten i kroppen at utsalgene blir større. Vanskelig å kontrollere rett og slett. Jeg har hele tiden trodd det hadde med TRASen min å gjøre, men mna kan jo lure ;)
    Hilsen Anne Ma

Side 1 av 6 123456 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn