Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: VIrker homopat medisin?
-
29-08-07, 15:04 #1
VIrker homopat medisin?
Jeg var idag hos en hypnotisør.... han hadde masse teknikker mot å forebygge redsel etc. Så en veldig interessant ting- Han bad meg komme neste dag, UTEN å ta levaxin og liotyroning. Jeg kom, følte meg slapp og litt trykk i hode.
Han tok en teknikk på meg (prikke på arm, hode kropp, samt noe sånt hypnose greier), jeg skulle da kjenne etter hodepinen og synsforstryrrelsene.... og det rare var at etterpå forsvant den!!!!!!!!
MEN så sa han, har du medisinske bivirkninger vil du få hodepinen etc tilbake.
Jeg var i kjempeform, dro hjem, tok å delte i 2 levaxing og liotyronin tabeletten (tilsammen ble det 25 mg levaxin og 10 mg liotyroning).... det gikk 30 minutter og nå sitter jeg med synsforstyrrelser og trykk hodepine igjen!
Jeg har veldig lyst å kutte ut dette å heller prøve noe nytt som for eksempel armour, for jeg blir jo bare dårligere av levaxin.
MEN, han sa at hadde han vært meg, ville han kutta ut medisinen i 1 mnd og prøvd homopatmedisin isteden 1 mnd for å se om det funka.
Da er mine 2 spørsmål
1. Hvilke bivirkninger kan jeg få som er værre en dem jeg har nå ved å kutte ut medisinen jeg går på nå?
2. Er det noen som har blitt frisk på homopatmedisin?
Blir veldig glad om noen kan gi meg noen inspill!!!
PS! Nå har jeg gått ned fra 95 kg til 75 kg.... begynner å bli redd...er veldig tynn nå
-
29-08-07, 15:29 #2
Først er det som gjør en bra rett medisin.
Så må en jo ha fakta i bakodet da. Mangler du stoffskiftehormoner så er det ikke noe annet enn stoffskiftehormoner som hjelper.
Det er ingen medisin - homeopatisk eller annen som kan få kjertelen igang igjen viss den er ødelagt eller er påvei til å bli det.
Så må jeg også nevne at den homeopaten jeg var hos sa jeg skulle spise jod. Han forklarte et jod stimulerte kjertelen - hvilket er faktisk feil !
Jeg har hørt samme berettelsen fra flere.
Et godt råd når en beveger seg i det alternative er nok å spørre seg selv - "kan dette være riktig - og vil jeg dette ?".
En som utgir seg foir å være behandler, og som setter tilside pasientens av lege forordnede medisin ligger tynt an......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-08-07, 17:43 #3
jeg begynner å bli så desperat nå at der vil jeg absolutt vurdere. Men Spm er om homopatmedisin kan funke: Noen sier de blir bedre andre ikke. jeg er bare redd for at jeg skal få værre bivirkninger...om det virkelig er mulig.....
-
29-08-07, 17:56 #4
Det er jo et sunnhetstegn at du vil jobbe for en bedre situasjon, men jeg ville likvel ikke gått direkte ut i det "blå" før jeg hadde prøvd en naturthyroxin (som nevnt).
En eller annen form for stoffskiftehormoner må du jo ha......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-08-07, 19:07 #5
Eller gjøre litt av hvert, det går også an. Og det er heller ikke alle som blir bra på naturlig throksin. Så jeg tenkte bare "i pose og i sekk" -
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
29-08-07, 22:31 #6
det han gjorde der heter tankefelt terapi, og slik jeg har forstått det kan det dempe angst, få folk til å slutte med røyk osv.
men det er ikke homeøpatisk medisin, det er ikke ment å erstatte eller tilføre manglende stoffer til kroppen slik som homeøpatiske preparater er tiltenkt.
når det gjelder å slutte en måned så kan du selvsagt prøve det, men husk på at man med oppdosering osv blir anbefalt å ta prøver etter ca en måned nettopp fordi det tar tid for verdiene å få utslag.
mao: du kan bli kvitt hodepinen men må langt dårligere verdier og form ellers hvis du slutter tvert.
i din situasjon ville jeg prøvd armour, du har ingenting å tape iallefall.
selv har jeg hatt masse utbytte av terapi i de periodene som stoffskiftet har gått veldig utover psyken - selv om man vet det er pga stoffskiftet så er det vanskelig å skulle kontrollere angst og nedstemthet :/
kanskje tankefeltterapien hjelper deg i tillegg til å bytte til armour?
-
29-08-07, 23:52 #7
Var hos soneterapeut, og fikk beskjed om å ta jod!! Very funny :evil:
Hvor tar de det fra?
• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
30-08-07, 14:17 #8
Man får struma om man får for lite jod, regner med at det er der ifra det kommer...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-08-07, 14:30 #9
Jod er nok ikke bra for oss !
Kjertelen er det eneste organet i kroppen som bruker jod. Når denne ikke virker lengere har vi ikke bruk for det.
Noen er allergiske for jod, og et normalt kosthold kan i enkelte tilfeller medføre for høy jodkonsetrasjon.
Jod er heller ikke bra for TYCA pasienter.
Ellers sammenfaller uttalelsen med min erfaring fra de alternative behandler jeg har besøkt.
Vi, som har defekte kjertler får ikke struma av for lite jod.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-08-07, 10:25 #10
Hvis du blir dårlig av Levaxin, så burde du få lov å prøve Armour. Kanskje det passer bedre til deg.
Ang homeopat medisin, så fikk jeg beskjed om at det bare var greit å fortsette med det fra Balderklinikken. Jeg sluttet likevel for å se bedre om det var Levaxin som virket.
Likevel, jeg vurderer å begynne igjen. Har hatt veldig god nytte av det mot sykdom ellers. Ble kvitt en skrekkelig halsbetennelse med over 40 i feber og en hals som vann knappt kom ned på kun 2 dager. Hadde da null symptomer mer. 3 eller 4 kraftige halsbetennelse på 4 mnd, og de andre varte godt over 1 uke til tross for antibiotika.
Etter det har jeg gjerne tatt et par piller om jeg har kjent starten på noe i halsen og ikke vært plaget på et år nå.
Svar med sitat
Bokmerker