Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Hønefoss
    Meldinger
    11

Standard

Jeg å min samboer tenkte vi skulle se etter advokat samme dag som jeg skal til spesialist (30.aug)
    men hvor skal man hendvende seg ?
    Jeg vet jo ikke hvor de er hen hehe
    Har jo aldri oppsøkt en advokat så ...

Men jeg har hørt at man ikke burde søke etter en advokat i fra komunen når det hjelder trygdesaker og ting innenfor komunen.
    For de støtter alt innen komunen.
    Hvordan vet man om en advokat som er flink på f.eks trygdesaker??? hmmm...
    Føler meg som en sleiping, som er desperat etter penger siden jeg må oppsøke advokat huff...
    Men alle trenger jo penger :S

Takker for alle svar
    50 mg siden 11. juli-06. Sliter med svimmelhet/synsplager mest.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard

Vedr. bistand fra advokat; du har muligens krav på fri rettshjelp ..

http://www.fri-rettshjelp.no/

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard Re: Trygdekontor - har du fått penger?

Dette er forferdelig leit Jessica! Du bør skifte lege snarest mulig! Han har ikke gjort jobben sin, hverken mht den medisinske behandlingen eller videre oppfølging av dine økonomiske rettigheter. Det er faktisk han som er årsaken til at du hverken har blitt bedre medisinsk sett eller har fått de ytelsene du har krav på.

Dersom han er en av de mange legene som har lite kunnskap om behandling av lavt stoffskifte, blir du i verste fall ikke frisk! Det er vanlig å underdosere pasientene, mange av oss blir litt bedre, men ikke helt friske fordi vi ikke får nok thyroxin.

Fastlegen din har gjort en svært slett jobb, jeg er rystet over at du har vært pasient hos han i 2 år og at han ikke i det minste har sendt deg videre til spesialist mye tidligere når han har sett at hans "behandling" ikke har hatt effekt?!

Mange leger misforstår når de leser blodprøveresultatene fordi de tror at så lenge vi har tall som ligger innenfor referanseverdiene, så er de bra, men slik er det ikke! Referanseverdiene er beregnet på friske mennesker. Hypopasienter under behandling skal ha lavere verdier, men det viktigste er vår egen vurdering av formen.

NAV vet tydligvis ingenting om hypothyreose og når fikk de kompetanse til å uttale seg om at du kan ha angst??? Psykologtilbud får ikke thyroxinnivået i blodet til å stige!

Du har allerede fått mange tips om advokathjelp. Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon har et Rettighetssenter som du eventuelt kan kontakte: www.rettighetssenteret.no

Jeg forstår at du er oppgitt og lei, men det er håp! Er glad for at du skal til spesialist den 30.8.,- da skal jeg krysse fingrene for deg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Hønefoss
    Meldinger
    11

Standard

Nå har jeg fått masse bra tips fra dere, nå har jeg søkt på google og finni masse advokater, så nå må jeg bare ta kontakt med en av dem.
    Men er det noen som vet hva som skjer når man kontakter en advokat?
    Må man sitte på møte på kontoret dems og snakke veldig mye før det skjer noe? hmmm...
    Jeg har nok rett til fri rettshjelp ja, siden jeg ikke har penger.
    Burde jeg skrevet et brev til advokaten om hvordan ting har hvert fra starten av?
    syntes det er vannskelig å måtte fortelle alt, lett å glemme og surre.
    Jeg har en 5 siders brev jeg sendte ordføreren da, kanskje jeg kan fikse litt på den og gi han den. så han/hun får litt forståelse av hvordan dette har hvert og er.
    Takker for masse bra svar
    50 mg siden 11. juli-06. Sliter med svimmelhet/synsplager mest.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

dette var jo skremmende...

selv var jeg sykemeldt i ett år, men jeg tenkte med en gang det andre har nevnt her: det må ha vært legen som ikke har gjort jobben sin.
    jeg husker min lege skrev på en slik måte at det ville gå gjennom trygdekontoret, men det var selvsagt før disse nye lovene noen nevner....

jeg fikk også økonomiske problemer, og er nok rundt hundretusen i "minus" pga dette siden jeg endel av tiden studerte.

konklusjonen er: ta med et brev til advokaten, så kan han/hun sile ut det som er relevant.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Mitt lille råd: Finn en ny lege! (+advokat )

Det gjorde jeg da jeg fikk diagnose. Min lege gav meg prognose på 3 uker og skrev til trygdekontoret at jeg ikke hadde nedsatt arbeidsevne. Byttet til en lege som skjønte jeg var syk og alt ordnet seg.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Jeg har fått lissjepia mi:-)
    Av anha i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 26
    Siste melding: 23-02-07, 12:50

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine