Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
-
15-08-07, 14:14 #11
-
15-08-07, 16:40 #12
Liothyronin inneholder syntetisk T3, som er en erstattning for kroppens ferdig dannede stoffskiftehormon T3. Dette får kroppen fra to kilder. Kjertelen lager 20% av det og kroppen lager 80% av forhormonet T4 ved å fjerne ett jodatom.
Når dette hormonet først er dannet, så virker det med en gang. Det er bare få timer i blodet før det enten blir oppslukt av en celle eller blir inaktivert til rev.T3, altså degenert som stoffskiftehormon.
Dette hormonet trenger kroppen kontinuerlig forsyning av døgnet rundt fordi virketiden er så kort.
Vi som ikke har kjertelfunksjon må få all vår T3 fra omdannelsesprosessen fra T4. Derfor bør en først forsøke å øke Levaxindosen til så mye man tåler for å se om det da kan lages nok T3.
Hvis ikke det nytter, så virker ikke omdanningsprosessen tilfredsstillende, og da er tia inne til å prøve om Liothyronin kan hjelpe.
Nå føler jeg behov for å tømme levra mi, men ta de store ord som systemkritikk. Jeg forstår et det ikke er du som har avgjort dette da Thyr.
Det blir ikke mer T4 om en begynner med Liothyronin - så hvorfor iallverden skal du da senke T4 ? Da før du jo lavere T4-verdi og mindre å lage T3 av ! Dette er som å sage av den greina du sitter på !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-08-07, 18:20 #13
Huff, dette virker jo veldig logisk slik du beskriver det, n`Finn. Jeg blir bare forvirret jeg. Det er ikke så enkelt når man ikke en gang kan stole på at legen vet bestDet blir ikke mer T4 om en begynner med Liothyronin - så hvorfor iallverden skal du da senke T4 ? Da før du jo lavere T4-verdi og mindre å lage T3 av ! Dette er som å sage av den greina du sitter på!
Lignende tråder
-
Uten diagnose - begynner å bli desperat.
Av Evita i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 5Siste melding: 31-10-08, 14:48 -
Når livet begynner å få form igjen
Av sivcath i forumet SolskinnshistorierSvar: 7Siste melding: 22-10-06, 13:22 -
FT3 og Liothyronin!!
Av Nett i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 24-09-06, 23:27 -
Hvor tid begynner man å behandle hypo i andre land?
Av Tor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 4Siste melding: 20-06-06, 18:53
Svar med sitat
Bokmerker