Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
15-08-07, 10:35 #1
Når begynner Liothyronin å virke?
Heisann
Jeg begynte med liothyronin i kombinasjon med Levaxin for fem dager siden. Tar nå daglig 100µg Levaxin og 10µg liothyronin (tok før dette 150µg Levaxin daglig). Når kan jeg vente noen positiv virkning av dette? (hvis jeg er så heldig å få opplevde en positiv vikning....).
Jeg er veldig plaget med brain fog, har store konsentrasjonsproblemer, tåler lite støy, er veldig nedfor til tider osv. Dette kommer i tillegg til at jeg er trøtt og sliten, kroppen verker og jeg føler meg aldri uthvilt.
De siste dagene har jeg begynt å verke mer i kroppen, blitt veldig stiv i nakke/skuldre, har hodepine og ledd-/muskelverk. Kan dette ha noe å gjøre med at jeg har begynt med nye medisiner?
Jeg savner så veldig å ha litt overskudd og begynner å bli ganske deprimert pga formen, må jeg innrømme. Jeg har to sønner (4mnd og 2,5 år) så litt energi ønskes hjertelig velkommen....
-
15-08-07, 12:49 #2
Heisann Thyr,
Det tar nok noen dager, kanskje opptil ett par uker før du merker at det er virkning. Det tok meg i alle fall noen uker, kanskje en måned før jeg begynte å merke forskjell. Men stor forskjell merket jeg ikke før etter 1 til 1.5 år.
Så du må ha litt tålmodighet
Mulig du også må gjennom noen doseøkninger før det blir optimalt.
Jeg startet sakte men sikkert i Mars 2005, med 12.5 microgram, i dag er jeg på 125. Dette har gått trinnvis ettersom kroppen måtte venne seg til å ha nok hormon igjen, samt ettersom behovet for mer økte.
Siv Cathrine
-
15-08-07, 13:00 #3
Jeg regnet nok ikke med noen virkning enda. Blir bare litt bekymret ettersom jeg føler med dårligere for hver dag, særlig dette med vondt i muskler og ledd, slike plager har jeg ikke hatt før de siste par månedene. Men det er godt å høre at det kan fungere iallfall
Man blir jo litt desperat...
-
15-08-07, 13:04 #4
Man blir superdesperat. Spesielt siden man antaklig sloss hardt for å få hjelp. Så får man endelig hjelp og en diagnose, også håper man at man skal bli bedre med en gang. Uheldigvis er det ikke slik for stoffskifte pasienter. Men det er håp! Jeg har blitt mye bedre det siste året! Har fremdeles problemer her og der, og akkurat funnet ut at jeg har matintoleranse også. Alt i alt så har jeg endelig funnet ut av puslespillet, men må fremdeles pusle litt

Har du også sjekket for B12 mangel? Dette kan også være en årsak til mye smerter i muskler og ledd. Jeg begynte med Pilates og litt fitness for å hjelpe til med dette (samt sprøyter med B12) og har det mye bedre i muskler og ledd. Men det er langt igjen til paradis
Stå på, og vær tålmodig, så skal du se at ting blir bedre
-
15-08-07, 13:18 #5
Nei, jeg har ikke blitt sjekket for dette. Jeg blir så lei av å måtte fortelle legen hva som skal gjøres. Det var mitt eget forslag å prøve Liothyronin også. Legen min følger forsåvidt bra opp (i.f.t. den forrige), men jeg skulle veldig gjerne vært hos en endokrinolog også. Føler ikke at en allmennlege vet nok. Men jeg må vel mase om at det blir tatt noen flere prøver av meg. Ã…hhh, jeg hater å føle meg som en hypokonder... Og jeg blir så lei av å mase, det er ikke alltid jeg har krefter til det hellerHar du også sjekket for B12 mangel? Dette kan også være en årsak til mye smerter i muskler og ledd.
-
15-08-07, 13:23 #6
Jeg er veldig lei av å bli sett på som hypokonder, snart skulle man jo nesten tro at man var hypokonder, fordi ingen tror på deg. Men men, man lærer å leve med så mye. Det værste er at mine egne venner og familie ser på deg som hypokonder. Kun fordi du ikke har noe som er synlig...
Bor du i nærheten av Oslo? I så fall ville jeg ha anbefalt deg å ta kontakt med Balder klinikken. De er private, og det koster sitt, men du får topp service der. De sjekker deg ut for både det ene og det andre. Og de lytter!
Jeg blir behandlet for stoffskifte her i Norge, men følte at noe var galt. Så jeg tok turen til Oslo, der hadde jeg time hos Ljøgodt. Hun tok masse prøver og fant ut av dette med matintoleranse. Hun sjekket også B12. Jeg er allerede under behandling for B12, men stoppet sprøyter for noen år siden, og har kun tatt sugetabletter. Det var ifølge henne ikke nok, så nå er jeg på sprøyter igjen etter at hun skrev det ut på resept.
Jeg flytter selv tilbake til Norge i Oktober, da til Porsgrunn, uheldigvis litt langt unna Oslo. Men jeg regner med at hele behandlings opplegget mitt blir da i de trygge hendene til legene på Balder...
-
15-08-07, 13:26 #7
Jeg merket effekt i løpet av et par dager. Startet med 20 mcg 3- 4 ganger i uka (tror jeg det var). Måtte dele dosen i 10 mcg x 2 . Effekten avtok etterhvert, og jeg måtte øke ganske fort. Bruker nå 40-50 mcg daglig, fordelt på 2-3 doser. Fikk beskjed av legen at jeg kunne styre dette selv, skulle bare følge med på hvilepuls og blodtrykk, slik at disse verdiene ikke ble unormalt høye. Bruker i tillegg Thyroxin 100 mg daglig.
Sivcath:
Hvor mye levaxin bruker du? Føler meg også litt usikker på om det er en maksdose på Liothyronin
. Hadde egentlig tenkt å starte et nytt tema på dette her. Det står jo så mye om Armour på dette forumet, men relativt lite om Liothyronin
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
15-08-07, 14:00 #8
Jeg merket også stor bedring i løpet av noen dager. Mest på hjernetåke, konsentrasjon, tale, søvn, og ikke minst nedstemthet. Går hos psykolog, og han ble mildt sagt overrasket da han fikk se meg noen uker etterpå. Startet med 5 mcg/dg, og økte til 10 etter 10 dg tror jeg det var. nå har det gått 2 1/2 mnd, og jeg synes virkningen har avtatt. Dessuten fikk jeg mye verre fysiske symptomer ca en mnd etter oppstart, noe som kanskje kan relateres til binyrene. Jeg tar 137,5 levaxin.
Har også fulgt råd herfra om å ta ekstra Lio etter ekstra fysisk anstrengelse, og synes det har hatt effekt. Igår hadde jeg et uvanlig overskudd og gjorde hagearbeid i flere timer. Tok en ekstra kvarting etterpå, og følte meg ganske ok utover kvelden. Sliten, ja, men ikke utmattet.
Og jeg kjenner igjen det å være lei av å fortelle legen hva som skal gjøres, det skulle ikke vært nødvendig. Ihvertfall ikke hver gang!
Etter det jeg leser skal man jo også være svært oppmerksom på binyrene ved oppstart på stoffsifktemedisin, og spesielt t3. Dette hadde vært kjekt å få hjelp av legen med. Synes det er vanskelig både å finne behandlingen selv, og dosere, og passe på interaksjon med andre medisiner, og påvirkning av andre organer....
Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
15-08-07, 14:12 #9
Grenlandsekspressen har flere daglige avganger fra Porsgrunn til Oslo. Koster kr 360,- for tur/returbillett.
Opprinnelig skrevet av sivcath
-
15-08-07, 14:13 #10
Opprinnelig skrevet av Bittebitt
Jeg er på 125microgram. Legen her sier at jeg antaklig kommer til å komme opp i ca 200 microgram før det stabiliserer seg... men ikke vet jeg. Høres ut som en killer dose
Lignende tråder
-
Uten diagnose - begynner å bli desperat.
Av Evita i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 5Siste melding: 31-10-08, 14:48 -
Når livet begynner å få form igjen
Av sivcath i forumet SolskinnshistorierSvar: 7Siste melding: 22-10-06, 13:22 -
FT3 og Liothyronin!!
Av Nett i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 24-09-06, 23:27 -
Hvor tid begynner man å behandle hypo i andre land?
Av Tor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 4Siste melding: 20-06-06, 18:53
Svar med sitat
Bokmerker