Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Sederja, der kom en forklaring som snur opp ned på litt.
    Først ser jeg at jeg har skrevet melkesyre istedenfor melkesukker.
    Det oppdaget jeg ikke - og beklager feilen.

Men du kommer jo med noe jeg ikke visste - nemlig at den også kan leve av andre karbohydrater enn melkesukker.
    Jeg prøvde å søke på dette men fant ikke noe så jeg antok nok for mye etter navnet på bakterien.

Skal prøve å komme med gjennom den artikkeln i den Engelske Wikipedaen - har bare sett at den er lang.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Må si at jeg ikke er helt i mål med å forstå dette.
    Kris henviste til denne : http://en.wikipedia.org/wiki/Lactic_acid
    Etter gjennomlesning går det vel fram at man kan få melkesyre av andre bakterier også og at det er disse bakterier matvareindustrien benytter.

Under rubrikken : Lactic acid in food - står det jo virkelig at det ikke er melkesyrebakterien men bruker i matvareindustrien. Og jeg kan vel mistenke at grunnen er at den ikke er så god på annet substrat enn melkesukker (nå ble det riktig) Det finnes iallfall de som er bedre.

Det som står i avsnittet : Exercise and lactate
    stemmer godt overens med det jeg har lest før. Det oppstår melkesyre i muskler kontinuerlig, og det oppstår mer jo mer vi belaster muskulaturen. Men vi har altså ikke melkesyrebakterier i muskulatur eller blod.
    Melkesyren oppstår som en del av forbrenningsproduktet - asken om du vil - som oppstår på grunn av manglende oxygentilgang når karbohydrater forbrennes. Det oppstår altså melkesyre uten at bakterier har laget den.

Vi sliter jo med en lavere oxygentilgang til cellene og derfor kan det være slik at vi har mere melkesyre enn de stoffskiftefriske.

Jeg har målt O2-opptak med lactatmålinger på løpemølle mange ganger.
    Både før og etter jeg har mistanke om når stoffskifteproblemene kom.
    Forskjellen er åpenbar !
    De jeg tok etter ser ut som en utrent person har avgitt dem. Lactatkurven har ikke noe kne, den stiger jevnt med belastningen og O2-optaket må defineres som når Rq=0,98 - som en ofte må på utrente personer.
    Kurven startet også på et høyere hvilenivå enn den gjorde før.
    Jeg har lett høyt og lavt etter forskning som kan bekrefte de funn jeg sitter med på min egen kropp, men .........
    Kan noen hjelpe er jeg svært takknemlig !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 3 av 3 Først 123

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn